خاصیت-سبوس-برنج

خاصیت سبوس برنج

سلول های خارجی چسبیده به آندوسپرم و پوسته خارجی دانه های برنج، سبوس برنج نامیده می شوند. مواد مغذی بسیار زیادی درون سبوس برنج وجود دارد که جهت درمان کردن دیابت مزیت های زیادی دارد. خاصیت سبوس برنج زیاد است و شما می توانید از این خواص جهت سلامتی پوست، مو و بدن خود استفاده نمایید.

سبوس

خرید برنج ایرانی مزیت های بسیاری دارد که یکی از این مزیت ها استفاده از سبوس آن است. شما می توانید همراه خرید برنج، سبوس برنج نیز سفارش دهید تا برای بعضی از غذاهای خود از جمله نان و … استفاده کنید. سبوس برنج برای سلامتی نقش مهمی را ایفا می کند. فشار خون بالای شما با استفاده از سبوس برنج درمان می شود.

همچنین باید بدانید آن دسته از افرادی که مشکلات روده و معده داشته اند توانسته اند با استفاده از سبوس برنج بیماری های خود را درمان سازند. برخی از اصلی ترین و مهمترین خواص و مزیت هایی که سبوس برنج دارد را در ادامه بیان می کنیم.

سبوس چیست؟

سبوس برنج یکی از محصولات فرعی برنج است که در طی فرآیند آسیاب به دست می آید. برنج فرآوری نشده دو پوسته دارد که خارجی ترین آن غلاف یا شلتوک برنج نامیده می شود. شلتوک شفاف، بسیار سخت و غیر قابل خوردن است و در مرحله اول فرآوری از برنج جدا می شود. لایه بعدی سبوس است که لایه ای نازک و قهوه ای رنگ بوده و به دانه سفید برنج چسبیده است. اگر لایه دوم برنج را از آن جدا نکنند، برنج قهوه ای را خواهیم داشت که خواص و ویتامین های آن به مراتب بیشتر از برنج سفید است.

اما معمولا در آسیاب دوم با صیقل و ایجاد اصطحکاک این پوسته قهوه ای را از برنج جدا می کند و برنج سفید باقی می ماند. این پوسته قهوه ای همان سبوس برنج است که غنی از ویتامین های گروه B بوده و خواص فراوانی برای درمان بیماریها، تناسب اندام، پوست و مو دارد. خرید برنج قهوه ای نیز مزایای بسیاری برای سلامتی دارد و بسیاری از ورزشکاران از این برنج استفاده می کنند.

خاصیت سبوس برنج چیست ؟

شما باید به خوبی بدانید که خاصیت سبوس برنج برای بدن، مو و پوست زیاد است. هر یک از این خواص که سبوس بهترین برنج ایرانی دارد را شما می توانید جهت سلامتی خود در نظر بگیرید و به میزان مورد نیاز جهت سلامتی تان آن را مورد استفاده قرار دهید.

برای خرید سبوس برنج می توانید از ارقام معروف برنج استفاده کنید و خرید برنج شمال را در اولویت قرار دهید. برخی از اصلی ترین و مهمترین مزیت هایی که سبوس برنج دارد و شما باید از آنها آگاهی داشته باشید عبارت است از :

خاصیت-سبوس-برنج-11

1. از آنجایی که مقدار زیادی آنتی اکسیدان درون سبوس برنج وجود دارد شما می توانید با استفاده از آن رطوبت پوست تان را افزایش دهید. در فصل زمستان قادر خواهید بود که از خشکی پوست تان با استفاده از سبوس برنج جلوگیری نمایید.

2. ویتامین ها و مواد معدنی که درون سبوس برنج وجود دارد بسیار زیاد می باشد. بنابراین شما می توانید با استفاده از این خوراکی پوست خود را بسیار روشن تر سازید. بسیاری از افراد با استفاده از سبوس برنج ماسک صورت تهیه می کنند و آن را در نوبت های متنوع مورد استفاده قرار می دهند. لکه های پوستی روی صورت خود را می توانید با این ماسک به طور کلی از بین ببرید.

وجود آهن مس فیبر در سبوس برنج

3. آهن و مس زیادی که درون سبوس برنج وجود دارد برای رشد مو بسیار عالی می باشد. شما می توانید از این خاصیت سبوس برنج استفاده کنید و گردش خون در پوست سر خود را افزایش دهید. فولیکول های مو رشد می کنند و شما می توانید از ریزش موهایتان هم جلوگیری کنید.

4. فیبر زیادی درون سبوس برنج وجود دارد، به همین دلیل شما می توانید با استفاده از این خوراکی اشتهای خود را کاهش دهید. در صورتی که اشتهای شما سرکوب شود به خوبی قادر خواهید بود وزن خود را کمتر کنید. کاهش وزن با استفاده از این خوراکی یکی از مهمترین مزیت های آن می باشد.

5. مواد نشاسته ای که درون سبوس برنج وجود دارد برای چاقی صورت بهترین گزینه می باشد. بسیاری از افرادی که می خواهند با بهترین خوراکی صورت خود را چاق تر نشان دهند قادر هستند که از این خاصیت سبوس برنج استفاده نمایند.

وجود ویتامین ها در سبوس برنج

6. ویتامین های مربوط به بدنسازی که باید در خوراکی های متنوع وجود داشته باشند را شما می توانید از سبوس برنج دریافت کنید. ورزشکاران و بدنسازان برای اینکه انرژی بیشتری در طول تمرین های خود داشته باشند می توانند از این خوراکی روزانه استفاده کنند. مقدار بسیار کمی از سبوس برنج عضلات شما را به خوبی تقویت می کند.

7. درمان یبوست با استفاده از این خوراکی از دیگر خاصیت سبوس برنج می باشد. شما می توانید به دلیل فیبر بالایی که سبوس برنج دارد به صورت روزانه از آن استفاده کنید تا یبوست خود را درمان نمایید.

خاصیت-سبوس-برنج-12

8. آن دسته از افرادی که دیابت و قند خون دارند باید تنها خوراکی هایی که میزان قندشان پایین است را مورد استفاده قرار دهند. شما می توانید برای کنترل قند خون خود از سبوس برنج استفاده کنید.

نقش سبوس برنج در سلامتی

9. برخی از افرادی کلسترول قلب و خون دارند باید از ویتامین های زیادی استفاده کنند. آن دسته از خوراکی هایی که آنتی اکسیدان های زیادی دارند را شما می توانید برای کاهش دادن قند خون خود مورد استفاده قرار دهید. خاصیت سبوس برنج برای کاهش دادن بیماری های مربوط به کلسترول خون زیاد است و شما می توانید از آن نهایت استفاده را داشته باشید.

10. آهن و ویتامین های متنوعی که درون سبوس برنج وجود دارد برای افزایش بخشیدن به گلبول های قرمز بهترین گزنه به شمار می رود. شما می توانید با استفاده از سبوس برنج می توانید کم خونی خود را درمان سازید.

11. منگنز زیادی که درون سبوس برنج وجود دارد برای تقویت کردن حافظه بهترین گزینه می باشد. شما می توانید عملکرد مغز خود را با استفاده از منگنز درونی سبوس برنج افزایش دهید.

کاهش خطرات بیماری ها با سبوس

12. مقادیر بالای آنتی اکسیدان که درون سبوس برنج وجود دارد برای کاهش دادن خطرات سرطان بسیار عالی می باشد. شما می توانید با استفاده روزانه از سبوس برنج سلول های سرطانی بدن خود را به طور کلی از بین ببرید.

13. برای درمان سنگ کلیه هم می توانید سبوس برنج را مورد استفاده قرار دهید. خطر ابتلا به سنگ کلیه با استفاده از سبوس برنج کاهش پیدا خواهد کرد.

کاربردهای سنتی سبوس برنج

  • از روغن سبوس برنج به طور روزانه برای بهبود گردش خون استفاده کنید و ظاهر حلقه های سیاه و پف دور چشم ها را کاهش دهید.
  • این کار برای جلوگیری از شرایط پوستی مانند اگزما نیز مفید است.
  • سبوس برنج همچنین به ترمیم آسیب، خشکی و شکنندگی کمک می کند.
  • برای تسریع روند التیام به طور مستقیم روغن را به جای زخم بزنید.
  • از سبوس برنج برای درمان بیماری های قلبی و عروقی استفاده می شود.
  • به کاهش تشکیل سنگ کلیه کمک می کند.

 فروشگاه برنج گل بابا  تأمین کننده انواع برنج‌های شمال

                   شماره تماس مستقیم جهت دریافت مشاوره و خرید برنج:

                                ۰۹۱۱۹۰۹۰۳۸۵