لیست قیمت انواع برنج کشت دوم

برنج کشت دوم چیست ؟

این برنج را به اصطلاح دوباره کشت هم می‌گویند. کاشت این برنج‌ها بعد از برداشت محصولات کاشت اول بوده و بهره برداری از آن در فصل پاییز و ماه آبان می‌باشد. ارقام برنج شمال را می‌توان کشت دوم انجام داد و از آن استفاده بیشتری برد. قیمت برنج کشت دوم به دلیل کیفیت بی‌نظیر آن بالاتر از کشت اول است.

مراحل نگهداری این برنج همانند برنج کشت مرتبه اول است؛ فقط با این تفاوت که در زمان تهیه و آماده سازی خزانه نیاز به گرم داشتن بذر نیست زیرا در آن زمان آفتاب مناسب تابستان برای رشد و نمو بذر‌ها وجود دارد.

به همین علت خرید برنج آن به علت طعم و عطر بهتر آن بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. برای خرید برنج کشت دوم روی لینک مربوطه کلیک کنید. این برنج نخستین بار در شهرستان‌های فریدونکنار، بابل و بابلسر استان مازندران کاشت و برداشت شده است.

اگر اطلاعات کوتاهی از این نوع برنج داشته باشید متوجه می‌شوید که اکثر تاجران و فروشندگان برنج از این شهرستان‌ها این نوع برنج را به فروش می‌رسانند. برنجی که دوباره می‌کارند نباید به سرمای پاییز بخورد؛ بنابراین از ارقام برنج طارم و برنج بینام استفاده می‌کنند.

قیمت برنج شمال این ارقام نیز به دلیل کیفیت بسیار خوب آن نیز بالاتر از سایر ارقام می‌باشد. زیرا شهرستان‌های نامبرده به دلیل آب و هوای گرم و رطوبت مناسب علی الخصوص وجود آب فراوان و آب بندان‌های زیاد بستر مناسبی دارند. کشت دوم برنج به جز استان مازندران در دو استان شمالی(گیلان و گلستان) امکان کشت دوباره سخت‌تر فراهم است.

کیفیت برنج

لازم به ذکر است در حال حاضر شهر‌های دیگر استان مازندران اقدام به برداشت این نوع برنج می‌‌کنند. متاسفانه کیفیت برنج‌های آنان مناسب نیست و برخی افراد سود جو با اسم برنج کشت دوم فریدونکنار آن را در سراسر کشور عرضه می‌کنند. برای خرید برنج شمال از فروشگاه‌های مطمئن خرید خود را انجام دهید.

در این نوع برنج باید از گونه‌های زودرس و مقاوم در برابر سرما استفاده شود، زیرا در رشد کردن به سرمای پاییزی برخورده و ممکن است تمام زحمات کشاورزان از دست رود. در مرحله دوم کاشت کشاورزان فقط باید از برنج طبع گرم استفاده شود و بیشتر از گونه بینام کاشت و برداشت می‌شود و کمتر دیده شده از گونه‌های مختلف پر محصول کاشت و برداشت شود.

برنج-کشت-دوم-1

 مزایا و معایب کاشت دوم

مزایا:

1- پخت بسیار بالا برای طبخ

2- عطر و طعم بسیار زیاد نسبت به کشت اول

3- مرغوبیت بالاتر

معایب:

1- مشکلات آب و هوایی و بهره برداری سخت

2- قیمت برنج بالا بدلیل سختی در بهره برداری

برنج-کشت-دوم-2

نشا برنج

نشاء کاری در دومین کشت عموماً در مرداد ماه یعنی در اوج گرمای فصل تابستان دنبال می‌شود؛ از همین رو به آب خیلی زیادی برای برنج مورد نیاز است. این روند تقریباً بعد از یک ماه به ثبات خوبی می‌رسد.

زیرا در فصل پاییز بارندگی‌‌های مازندران سبب می‌‌شود آبیاری تا حدود بسیار زیادی با آب‌‌های جاری دنبال شود و دیگر نیازی به آب چاه برای کاشت و برداشت برنج نباشد. از همین رو در مرتبه دوم کاشت برنج ایرانی به‌ مراتب نسبت به کاشت اول آب کمتری استفاده می‌شود.

سطحی که برای کاشت دوباره برنج در مرداد ماه به کار می‌رود از مرتبه اول آن کمتر است. زیرا بسیاری از کشاورزان معتقد هستند با این کار قوت زمین از دست می رود و برای کاشت در سال بعد به مشکلاتی برخورد می کنند.

از این رو اکثر کشاورزان هر چند سال یک بار اقدام به کاشت در مرتبه دوم در مرداد ماه می‌کنند. به علت مشکلات آبی حال حاضر فقط از انواع ارقام برنج شمال می‌توان در کشت دوم استفاده کرد.

شما می‌توانید برای خرید انواع برنج کشت دوم از کارشناسان فروش برنج ما در وبسایت فروشگاه برنج گل بابا مشاوره و راهنمایی دریافت کنید. در این فروشگاه برنج کشت دوم طارم و برنج کشت دوم بینام با مناسب‌ترین قیمت برنج ایرانی به فروش می‌رسد. دقت کنید که این ارقام معمولا در فصل پاییز به دست می‌آیند و اگر قصد خرید آن را دارید در این زمان اقدام کنید.