لیست قیمت برنج قهوه ای

برنج قهوه ای چیست؟

برنج قهوه ای از جنس همان برنج سفید است با این تفاوت که در برنج سفید لایه‌های بیرونی شالی بطور کامل برداشته می‌شود؛ ولی در این برنج فقط لایه اول آن برداشته می‌شود.

این برنج نسبت به برنج سفید سرشار از آهن، روی، فسفر، منگنز، کلسیم، منیزیم، پتاسیم، سلنیم و ویتامین‌های E ، B1 ، B2 ، B3 ، B6 ، K است که باعث می‌شود خواص بهتری داشته باشد.

در چند سال اخیر به علت آگاهی بیشتر مردم، خرید این نوع برنج به علت منابع سرشار مانند پروتئین بیشتر شده است. این برنج مقدار زیادی فیبر به رژیم غذایی شما می افزاید و اسید های چربی را که برای تندرستی شما لازم است را فراهم می کند.

در واقع یک برنج سبوس‌دار است که می‌توان آن را جزء دسته غلات به حساب آورد. امروزه بیشتر مردم برای خرید برنج به این نوع ارقام علاقه‌مند شده‌اند. برای خرید برنج قهوه ای کلیک کنید.

نشاسته مقاوم از دیگر فواید این نوع برنج ایرانی می‌باشد. برنج از نشاسته مقاوم تشکیل شده است که به شکل هضم‌ نشده به روده می‌رسد و به رشد باکتری‌ های مفید برای عملکرد عادی روده‌ها کمک می‌کند.

این برنج دارای سبوس خیلی بیشتری نسبت به برنج سفید است و از زمان پخت بالاتری برخوردار است. به ازای یک فنجان از این برنج، دو فنجان آب اضافه می‌شود و زمان پخت آن حدود ۳۰ الی ۴۰ دقیقه است و نیاز به آبکشی هم نیست چون با این کار خواص زیادی از آن از بین می رود.

بهتر است قبل از پختن برای مدتی خیسانده شود که باعث می شود پخت آن بهتر انجام گردد. در حال حاضر برنج قهوه ای طارم از بهترین نوع برنج قهوه‌ای می‌باشد.

برنج-قهوه-ای-1

خواص برنج قهوه ای

از جوانه این برنج هم که خواص زیادی دارد استفاده می‌کنند که با قرار دادن آن در آب بعد از چند ساعت تهیه می‌شود. معمولاً خیلی از مردم خوردن برنج سفید را ترجیح می‌دهند ولی با خوردن یک وعده از این برنج، به خوشمزگی و خواص خوب آن پی می‌برند. ارقام برنج شمال این محصول  مانند برنج قهوه‌ای طارم از نوع درجه یک می‌باشد.

شربت این برنج هم موجود است که به عنوان یک شیرین‌ کننده‌ سالم و با عطر و مزه کره‌ای در غذاهای پختنی‌ و انواع نوشیدنی‌‌های گرم کاربرد دارد. برنج ایرانی قهوه ای از بهترین ارقام خارجی بهتر و مفیدتر است.

از این برنج می‌توان برای کنترل دیابت و کنترل وزن استفاده کرد. همچنین این برنج به سلامت دستگاه گوارش کمک می‌کند و می‌تواند فشار خون را تنظیم کند. این برنج باعث کاهش ریسک بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود و دارای انواع ویتامین‌های B می‌باشد.

برنج-قهوه-ای-2
برنج-قهوه-ای-3

نقش برنج بر سلامتی

اگرچه برنج سفید پر مصرف ترین گونه برنج در دنیا می باشد؛ اما در سالیان اخیر استفاده از برنج قهوه ای به دلیل خواص بی شمار و فوایدی که بر سلامتی انسان دارد، افزایش چشمگیری داشته است. خرید برنج قهوه‌ای طرفداران زیادی در بین ورزشکاران پیدا کرده است.

آرد برنج، شربت برنج و روغن سبوس از جمله محصولات فراوری شده‌ای هستند که از این دانه پر ارزش غذایی به دست می‌آیند. برنج در حالت عادی به رنگ سفید است اما این برنج ظاهری تقریبا متفاوت دارد و برخی آن را با برنج دودی اشتباه می‌گیرند.

برنج سفید یا برنج قهوه‌ای

برنج سفید پرمصرف ترین نمونه برنج مصرفی در ایران است. اما برنج قهوه‌ای برای شما خوب است و غذایی توصیه شده برای بهبود عادات غذایی و سلامت کلی است.

ورزشکاران هم اغلب از دستورالعمل های غذایی مختلفی تحت تغذیه ورزشی پیروی می‌کنند. این دستورالعمل ها شامل خوردن برنج سفید به عنوان منبع کربوهیدرات اصلی برای انرژی سریع می‌باشد.

آنان تلاش می کنند وزن کم کنند و به کربوهیدرات زیادی برای سوخت بدن نیاز دارند. کربوهیدراتی مانند برنج سفید برای آموزش فیزیکی، ضروری است.

تولید برنج قهوه‌ای

برنج سفید محصولی است که از پوست گیری دانه برنج بدست می‌آید اما با این کار بسیاری از خواص برنج از دست می‌رود. از این رو قیمت برنج قهوه ای بیشتر از برنج سفید می‌باشد.

برای همین شیوه‌های مختلفی در فرآوری برنج ابداع شده که در نتیجه این شیوه‌ها محصولاتی مثل برنج قهوه‌ای تولید می‌شود که برخی از آنها در نوع خود شاخص و منحصر به فرد هستند. در واقع یکی از این گونه های بی نظیر برنج در سراسر دنیا، برنج قهوه‌ای است.

این برنج خواص سرشار متعددی دارد اما با این حال میزان مصرف آن در ایران نسبت به برنج سفید بسیار کمتر است. وبسایت اینترنتی برنج گل بابا این برنج را با مناسب‌ترین قیمت برنج در اختیار شما قرار می‌دهد.

برنج قهوه‌ای را از ارقام مختلف می‌توان به دست آورد. برنج قهوه‌ای طارم، برنج قهوه‌ای شیرودی و برنج قهوه‌ای فجر از معروف‌ترین آنها می‌باشند. برای خرید برنج شمال می‌توانید از کارشناسان فروش برنج این وبسایت برنج، راهنمایی‌های لازم را کسب کنید.