چرا-برنج-ایرانی-بخریم؟

چرا برنج ایرانی بخریم؟

میزان اجناس نامرغوبی که در بازار عرضه می‌شوند، بسیار زیاد هستند که برنج نیز در دسته چنین اجناسی قرار می‌گیرد. لذا برای خرید برنج با کیفیت عالی لازم است یک سری نکات را در نظر داشته باشید. تصور اکثر افراد این است که هر چیزی اگر خارجی باشد، بهتر است. اما برنج ایرانی بهتر از ارقام خارجی است. در ادامه مقاله خواهیم گفت که چرا برنج ایرانی بخریم؟

خرید-برنج-ایرانی-11

چرا برنج ایرانی بخریم؟

برنج یکی از اصلی‌ترین مواد غذایی برای ایرانیان است؛ هر خانواده ایرانی بیشتر روزهای هفته از غذاهای برنج دار تغذیه می‌کنند. به همین علت تهیه برنجی با کیفیت و خوش عطر و طعم، یکی از مسائل مهم برای اکثر خانوارهای ایرانی به شمار می‌رود. اما برای خرید چنین برنجی، لازم است به یک سری نکات توجه داشته باشید؛ به طور کلی میزان اجناس نامرغوبی که در بازار عرضه می‌شوند، بسیار زیاد هستند که برنج نیز در دسته چنین اجناسی قرار می‌گیرد.

برای خرید برنج ایرانی باید با انواع برنج ایرانی آشنایی داشته باسیم. لذا برای خرید برنج با کیفیت عالی لازم است یک سری نکات را در نظر داشته باشید. تصور اکثر افراد این است که هر چیزی اگر خارجی باشد، بهتر است. در بسیاری از موارد این موضوع تایید شده است، اما در ارتباط با تهیه و خرید انواع برنج این گفته کاملا منقضی است. برای این گفته می توانید به خواص برنج ایرانی مراجعه کنید.

در بین ارقام برنج ایرانی، قیمت برنج شمال بالاتر است. در شمال کشور برنج های درجه یک و مرغوبی نظیر برنج طارم، برنج دم سیاه، برنج عطری و انواع برنج کشت دوم کاشته و برداشته می شود. لذا خوب است تا آشنایی با برنج شمال داسته باشید. میزان فروش برنج شمال در اکثر نقاط کشور بالا است، زیرا خرید برنج شمال همیشه امری مناسب بوده است.

خرید برنج

خرید برنج ایرانی در سطح ایران و جهان بسیار زیاد است، اما به چه دلیل؟ برنج ایرانی به داشتن کیفیت بسیار بالا و عطر و طعم خارق العاده و مسحور کننده مشهور بوده و اکثر مردم در سراسر کشور، برنج تولید ایران را به عنوان بهترین نوع برنج می‌دانند. قیمت خرید برنج ممتاز ایرانی با توجه به کیفیت بسیار بالایی که دارد و همچنین پخت بسیار عالی این برنج به نسبت انواع دیگر برنج‌ها بالاتر است.

اما این مورد هیچ چیزی از ارزش خرید این نوع برنج کم نخواهد کرد و در تمام ادوار برنج ایرانی از جمله پرفروش‌ترین نوع برنج در سراسر ایران و جهان بوده است. پیشنهاد ما به تمام صاحبان رستوران‌ها و مراکز تهیه غذا این است که برای پخت و پز خوش طعم‌ترین غذاها و برای جذب هر چه بیشتر مشتریان، از انواع برنج‌های ایرانی استفاده کنید. برای خرید نیز می توانند از ارقام پر محصول نظیر برنج ندا، برنج شیرودی و برنج فجر که از دسته های برنج ارزان هستند استفاده کنند.

برنج-ایرانی-تازه-و-کهنه-11

خرید برنج ایرانی، تازه یا کهنه؟

مطمئنا در نظر شما هر چیزی تازه‌اش بهتر است، اما بیایید این حقیقت را درباره خرید برنج از نوع ایرانی تحت بررسی قرار دهیم. در ابتدا بهتر است به بررسی مفهوم برنج ایرانی تازه و کهنه بپردازیم. برنج تازه ایرانی دقیقا در بازه زمانی که برداشت می‌شود و پس از بسته بندی، در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. شاید گمان کنید که تازه بودن برنج، دلیلی برای افزایش طعم خوش آن باشد، اما باید بدانید چیزی که برنج ایرانی را به بهترین و خوش طعم‌ترین برنج تبدیل می‌کند، کهنگی آن است.

در واقع برنج ایرانی بعد از کشت و فراوری، باید به درجه کهنگی برسد تا عطر و طعم معروف خود را گرفته و به کیفیتی که باید دست پیدا کند. در مرحله اول باید تفاوت برنج کهنه با نو را بدانید. در نتیجه بهتر است از خرید برنج تازه ایرانی خودداری کنید. شاید فکر کنید که با توجه به نوع برنج، ممکن است تازه بودن آن عاملی اصلی کیفیت بالا و طعم خوب آن باشد. اما نوع برنج هیچ تاثیری در این قضیه نخواهد داشت و با خرید برنج تازه ایرانی، تنها پول خود را هدر داده‌اید و بعد از پخت و پز هر نوع غذایی، طعمی که مورد نظر شما حاصل نخواهد آمد.

البته نباید به بی کیفیت و نامرغوب بودن برنج‌های تازه ایرانی تاکید کنیم، چرا که این برنج‌ها تنها یک مرحله با محصولی که مد نظر داریم فاصله دارند. پس از برداشت کردن برنج، با نگه داشتن و عدم استفاده از آن برای مدتی مشخص و در نهایت بعد از خارج شدن آخرین قطره رطوبت از بافت برنج، زمان استفاده از آن فرا خواهد رسید. برنج‌های کهنه ایرانی بسیار خوش پخت هستند و بهترین گزینه برای پذیرایی از افراد در یک مهمانی بزرگ می‌باشند؛ البته باید بدانید که برنج‌های کهنه ایرانی قیمتی بالا دارند.

خرید-برنج-ایرانی-با-کیفیت-11

نکات مهم برای خرید برنج ایرانی با کیفیت

• در هنگام خرید انواع برنج ایرانی، باید نکات مهم خرید برنج را بدانید و حتما خشک بودن آن را بررسی کنید. برنج‌های تازه و مرطوب، خیلی سخت پخته می‌شوند و نگهداری از آن‌ها نیز می‌تواند مشکل باشد. برای اطمینان پیدا کردن از خشکی برنج، بهتر است یک دانه از آن را زیر دندان خود فشار دهید؛ در صورتی که دانه برنج به آسانی بلافاصله شکسته شود مشخص است که به حدی که باید خشک نشده است. علاوه بر آن برنج خشک ایرانی بعد از پخت و پز، خیلی خوب قد می‌کشد.

• هنگام خرید برنج کهنه و خشک، بهتر است نگاهی به دانه‌های آن انداخته و از یک رنگ بودن این دانه‌ها اطمینان حاصل کنید. دانه‌های برنج را از نظر اندازه نیز با هم مقایسه کنید تا از هم اندازه بودن آن‌ها مطمئن شوید.

• در هنگام خرید برنج از نوع ایرانی، دانه‌های برنج را بررسی کرده تا از عدم وجود آفت و حشره در داخل کیسه برنج مطمئن شوید. همچنین با بررسی و مشاهده دقیق دانه‌های برنج، اطمینان حاصل کنید که بر روی این دانه‌ها بند یا خطی وجود نداشته باشد؛ برنج‌های بند دار به شکلی نامطلوب پخته می‌شوند.

• آزمایش عطر و بوی برنج، از نکات مهم دیگری است که در حین خرید برنج باید مد نظر داشته باشید؛ مقداری از برنج را بردارید، آن را فوت کرده و سپس مزه کنید. در صورتی که طعمی مطلوب داشت، می‌توان نتیجه گرفت که برنج مورد نظر کیفیتی که باید را دارا می‌باشد.

 فروشگاه برنج گل بابا  تأمین کننده انواع برنج‌های شمال

                   شماره تماس مستقیم جهت دریافت مشاوره و خرید برنج:

                                ۰۹۱۱۹۰۹۰۳۸۵