نکات-خرید-برنج

نکات مهم خرید برنج

یکی از اصلی ترین مواد غذایی که در سبد غذایی شما قرار می گیرد برنج ایرانی است. بسیاری از خانواده ها برنج را به عنوان وعده اصلی غذایی شان استفاده می نمایند و باید برای خرید برنج ایرانی به بهترین بودن آن توجه زیادی کنند. بسیاری از افراد زمان خرید برنج تنها به قیمت آن توجه نشان می دهند، در صورتی که عوامل دیگر هم مهم است. در ادامه مقاله به نکات مهم خرید برنج اشاره می کنیم تا در موقع خرید به آن ها دقت کنید.

قیمت برنج چقدر مهم است؟

بسیاری از افراد زمان خرید برنج به قیمت آن توجه زیادی نشان می دهند، در صورتی که نکات زیادی زمان خرید برنج ممتاز ایرانی اهمیت دارد و شما باید به خوبی آن نکات را در نظر داشته باشید تا بتوانید بهترین برنج را در سفره خود قرار دهید. شما می توانید از فروشندگانی که فروش عمده برنج ایرانی را بر عهده دارند خرید انواع برنج ایرانی را با بهترین قیمت انجام دهید.

در صورتی که شما به برخی از نکات مهم زمان خرید برنج ایرانی اهمیت دهید می توانید بهترین برنج ایرانی را خریداری کنید و مورد استفاده قرار دهید. بسیاری از افراد هستند که تنها به قیمت برنج ایرانی زمان خرید اهمیت می دهند و نکات دیگر مانند کیفیت، عرض و طول دانه ها و … را در نظر نمی گیرند. بنابراین شما اگر به خوبی با این نکات آشنایی داشته باشید می توانید بهترین برنج ایرانی را خریداری کنید. برای خرید بهترین برنج ایرانی را انجام دهید در ادامه برخی از نکاتی که اهمیت زیادی دارند را بیان می کنیم تا اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آورید.

خرید-برنج-ایرانی-10

ما در قسمت معرفی انواع برنج ایرانی در قسمت وبلاگ وبسایت برنج گل بابا، شما را به خوبی با انواع برنج آشنا کردیم. شما در صورتی که با برخی از نکات مهم خرید برنج ایرانی آشنایی داشته باشید می توانید زمان خرید انواع برنج ایرانی بهترین نوع آنها را خریداری کنید. برخی از این نکات که اهمیت بسیار زیادی دارد و باید به آنها توجه داشته باشید عبارت است از :

1. کهنه بودن برنج :

یکی از مهمترین نکاتی که شما زمان خرید برنج ایرانی باید به آن دقت داشته باشید و اهمیت بسیار زیادی دارد این است که به عقیده بسیاری برنج کهنه از برنج نو بهتر است. در مرحله اول شما باید تفاوت برنج کهنه با نو را بدانید. برنج مانند دانه های دیگری که در دل زمین کاشته می شوند تا مدت زمان زیادی آب درون خود دارد. بعد از اینکه دانه های برنج برداشته می شود آب درون آن دانه ها تبخیر می شوند. بنابراین شما باید به خوبی بدانید که هرچه دانه ها خشک تر و سفت تر باشند زمان پخته شدن آب بیشتری را جذب می کنند و به اصلاح باید بدانید که ری آنها بیشتر می شود.

2. یکدست بودن برنج :

از دیگر نکاتی که شما زمان خرید برنج باید به آن دقت داشته باشید یکدست بودن دانه های آن می باشد. اینکه هر یک از دانه های برنج هم اندازه یکدیگر باشد بسیار مهم است و شما باید به خوبی این مسئله مهم را در نظر داشته باشید. برخی از آنها بلند و برخی از آنها کوتاه باشد نشانه نامرغوب بودن برنج می باشد که شما نباید آنها را خریداری کنید. با اینکه برنج کهنه بهتر از برنج نو می باشد شما باید به خوبی برای مراقبت از برنج کهنه برخی از نکات را در نظر داشته باشید تا برنج شما خراب نشود.

3. برنج نباید نیم دانه باشد :

یکی از دیگر نکاتی که شما زمان خرید برنج ممتاز ایرانی باید به آن دقت داشته باشید این است که برنج ها نیم دانه نباشند. البته یک مقدار لاشه برنج یا برنج نیم دانه داخل هر کیسه عادی است. آن دسته از برنج هایی که نیم دانه هستند به درد پخت آش و شله زرد می خورند و شما از آنها بافت یکدست و با کیفیتی به دست نمی آورید. شما باید به خوبی کیفیت برنج را زمان خرید در نظر داشته باشید این مسئله اهمیت بسیار زیادی دارد و شما باید به خوبی انواع برنج ایرانی را زمان خرید بشناسید تا بتوانید بهترین نمونه آنها را خریداری کنید.

خرید-برنج-ایرانی-20

4. خرد کردن برنج زیر دندان :

برای اینکه شما می خواهید زمان خرید برنج ایرانی بهترین نمونه برنج ایرانی را خریداری کنید روش دیگری هم وجود دارد و آن این است که برنج را زیر دندان خود خرد کنید. اگر دانه هایی که شما زیر دندان خود خرد می کنید به سختی خرد می شوند نشانه کیفیت بالای آن می باشد. در واقع سفت بودن دانه ها نشان دهنده کیفیت بالای آن می باشد. همچنین شما باید به خوبی بدانید برنج مرغوب مزه شیرین تری دارند و نشاسته بیشتری را شما درون آن احساس می کنید که هین ویژگی یکی از اصلی ترین ویژگی های آنها به شمار می رود.

5. گرفتن نمونه از از برنج و طبخ آن :

اگر شما می خواهید تنها یک برنج را برای همیشه خریداری کنید بهتر است که در ابتدا نمونه ای از آن را در حجم کم خریداری کنید و سپس بعد از اینکه از کیفیت آن مطمئن شدید حجم بیشتری از آن را خریداری نمایید. شما می توانید برای خرید برنج ایرانی مرغوب از فروشنده درخواست نمایید که ابتدا حجم کمی از برنج را تحویل شما دهد و سپس آن را بعد از اینکه طبخ نمودید و از کیفیت آن رضایت داشتید خریداری کنید.

 فروشگاه برنج گل بابا  تأمین کننده انواع برنج‌های شمال

                   شماره تماس مستقیم جهت دریافت مشاوره و خرید برنج:

                                ۰۹۱۱۹۰۹۰۳۸۵