معرفی-انواع-برنج-ایرانی

معرفی انواع برنج ایرانی

معرفی انواع برنج ایرانی

شرایط آب و هوایی متنوع و خاک حاصلخیز در ایران سبب شده که در برخی از مناطق کشور کشت برنج با موفقیت صورت گیرد و برنج ایرانی با طعم و مزه بی نظیر و کیفیت بالا در بازار داخلی و خارجی شناخته شده باشد به گونه ای که روز به روز تقاضا برای خرید برنج بالا می رود. در ادامه این مقاله به معرفی انواع برنج ایرانی و فواید آن ها می پردازیم تا با آن ها بیشتر آشنا شوید.

معرفی فواید برنج ایرانی بر سلامت فرد

همانطور که می دانید نه تنها در ایران بلکه در بسیاری از کشورهای جهان، برنج به عنوان بخش اصلی در وعده های غذایی مورد استفاده قرار می گیرد و همین امر سبب شده که روز به روز خرید برنج افزایش یابد. برنج ایرانی به عنوان یک محصول استراتژیک و پر مصرف در ایران و جهان شناخته شده است که با توجه به کیفیت بالا، طعم و عطر بی نظیری که دارد تقاضا برای خرید برنج ایرانی بالا رفته و بازار فروش این محصول نه تنها در ایران بلکه در بسیاری از کشورهای اروپایی از رونق خاصی برخوردار است.

شرایط آب و هوایی مناسب و وجود خاک حاصلخیز در شهرهای شمالی سبب شده که در این شهرها کشت برنج با موفقیت صورت گیرد به گونه ای که در این شهرها کشت اصلی به برنج اختصاص داده شده است. علاوه بر طعم و مزه بی نظیر برنج ایرانی فواید بسیار زیادی برای سلامت بدن دارد که مهمترین خواص و ارزش غذایی برنج عبارتند از :

  •  تامین کننده انرژی بدن
  •  تامین کننده مراقبت و سلامت پوست
  •  کاهش دهنده فشار خون بالا
  •  تثبیت کننده قند خون
  •  تنظیم و بهبود حرکات روده
  •  ازدیاد شیر مادر
  •  کاهش روند پیری
  •  جلوگیری از آلزایمر
  •  کمک به رفع بی خوابی و …

تنها بخشی از خواص این ماده پر مصرف و با ارزش می باشد. که نیمی از جمعیت جهان توسط برنج سیر می شوند. از لحاظ طب سنتی برنج دارای طبع سرد و خشک است و خواص دارویی بی نظیری هم برای آن ذکر شده است و برای افرادی که دچار سوء تغذیه هستند مصرف برنج گزینه بسیار مناسبی می باشد.

معرفی-انواع-برنج-ایرانی-1

انواع ارقام برنج ایرانی

خوشبختانه تنوع شرایط آب و هوایی و خاک مناسب سبب شده که به جز مناطق شمالی کشور در برخی از شهرهای دیگر از جمله استان فارس، استان خوزستان و استان اصفهان هم کشت برنج موفقیت آمیز بوده و همین امر سبب بالا رفتن تنوع برنج ایرانی شده که هر کدام از این برنج ها از لحاظ خصوصیات ظاهری و طعم و مزه متفاوت از یکدیگرند. اما با اطمینان کامل می توان گفت که کیفیت و مزه و طعم برنج ایرانی نسبت به برنج های تولیدی کشورهای دیگر در بالاترین سطح قرار دارد؛

همین امر سبب شده که برنج ایرانی در تمامی بازارهای جهانی شناخته شده باشد و با توجه به قیمت برنج ایرانی، فروش بالایی داشته باشد. از مهمترین ارقام معروف برنج های ایرانی می توان به : برنج طارم هاشمی، طارم محلی، برنج دم سیاه، برنج دودی، برنج نیم دانه معطر، برنج شیرودی، برنج فجر، عنبر بو، برنج ندا و …اشاره کرد که به صورت حضوری و اینترنتی می توان به خرید انواع برنج ایرانی پرداخت.

معرفی-انواع-برنج-ایرانی-2

معرفی روش های خرید برنج ایرانی

کیفیت بالا و خوشمزه بودن برنج ایرانی و به خصوص برنج شمال، سبب شده که امروزه تبلیغات بسیار زیادی برای خرید این نوع برنج صورت گیرد و همین امر سبب شده که روز به روز تقاضا برای خرید برنج ایرانی افزایش یابد. اما تبلیغات بالا و استقبال بسیار زیاد افراد برای خرید برنج ایرانی سبب شده که سوداگران از این فرصت به نفع خود استفاده کنند و به فروش برنج های با کیفیت پایین به اسم برنج با کیفیت ایرانی بپردازند.

افراد باید در خرید برنج باید دقت لازم را داشته باشند که حتما از فروشگاه های معتبر اقدام به خرید برنج ایرانی کنند. خوشبختانه امروزه فرهنگ خرید اینترنتی بالا رفته است و خرید اینترنتی برنج رونق گرفته و با استفاده از این روش دست سوداگران در فروش برنج بی کیفیت با قیمت پایین قطع گردیده است.

فروشگاه های معتبر برنج امروزه فروش اینترنتی انواع برنج های ایرانی را با قیمت مناسب و با کیفیت بالا را انجام می دهند که همین امر سبب شده افراد بدون صرف هزینه و وقت اضافی با اطمینان خاطر برنج مورد نظر خود را سفارش داده و در کمترین مدت زمان درب منزل تحویل بگیرند. امروزه در ایران مصرف برنج هندی بالا رفته زیرا هم قیمت پایین تری دارد و اینکه قد بلند و به اصطلاح ری خوبی دارد و همین امر سبب شده که برخی از افراد به خاطر هم قد بودن برنج و شکل ظاهری از این برنج استفاده کنند اما این گونه برنج از لحاظ عطر و طعم اصلا قابل قیاس با برنج ایرانی نیست زیرا برنج ایرانی بالاترین کیفیت را دارد.

معرفی-انواع-برنج-ایرانی-3

فاکتورهای تاثیرگذار بر قیمت برنج شمال

با توجه به کیفیت بالای برنج ایرانی قیمت این برنج در مقایسه با برنج های وارداتی بالاتر است اما در این راستا عوامل زیادی بر روی قیمت نهایی برنج تاثیر می گذارند که مهمترین این عوامل و فاکتورها عبارتند از نوسانات بازار فروش داخلی، وجود سوداگران، بالا رفتن قیمت سم و بذر، انبار کردن برنج توسط سوداگران، عدم حمایت وزارت کشاورزی از تولید کنندگان و … تنها تعدادی از فاکتورهای تاثیر گذار بر افزایش قیمت محصولات داخلی از جمله برنج است و همین امر باعث شده که قیمت برنج دچار نوسان شدید گردد به گونه ای که هر روز جهش قیمت رخ دهد و این جهش بیشتر در راستای گرانی برنج است.

این عوامل می تواند هم به ضرر کشاورزان باشد و هم به ضرر خریداران برنج، زیرا کشاورزان با رنج و مشقت در راستای تامین زندگی خویش هستند و خریداران نیز از قیمت بالای برنج ناراضی می شوند.

 فروشگاه برنج گل بابا  تأمین کننده انواع برنج‌های شمال

                   شماره تماس مستقیم جهت دریافت مشاوره و خرید برنج:

                                ۰۹۱۱۹۰۹۰۳۸۵