عوامل-تعیین-کننده-کیفیت-برنج

عوامل تعیین کننده کیفیت برنج

معیارها و عوامل تعیین کننده کیفیت برنج ایرانی چیست؟ با در نظر داشتن این که اصلی‌ترین وعده‌ی غذایی برای ما ایرانی‌ها برنج می‌باشد، مصرف برنجی با کیفیت و خوش طعم برای ما در ارجحیت قرار دارد. اصلی‌ترین معیارهایی که برای تعیین کیفیت انواع برنج‌ها بخصوص ارقام برنج‌ ایرانی درجه یک مد نظر قرار می‌گیرند، عطر و طعم این برنج‌ها می‌باشد. بیشتر مردم در کشورمان به دنبال خرید برنج ایرانی خوب و ارزان هستند.

اهمیت-تعیین-کیفیت-برنج-ایرانی

اهمیت تعیین کیفیت برنج ایرانی

برنج یکی از اصلی‌ترین محصولات و فراورده‌ها در برنامه‌ی غذایی بیشتر افراد در سراسر جهان می‌باشد. مردم در اکثر نقاط جهان حداقل سه روز در هفته برنج مصرف می‌کنند. به خصوص ما ایرانی‌ها که برای پخت اکثر غذاهای خوش طعم ایرانی از انواع برنج‌ها استفاده می‌کنیم.

انواع مختلفی از برنج در بازار عرضه می‌شود که هر یک از ویژگی‌هایی خاص برخوردار بوده و از نظر کیفیت در رده‌ای مشخص قرار می‌گیرند. مسئله‌ی مهم این است که در هنگام خرید برنج، چه برنج ایرانی و مخصوصا برنج شمال و چه خارجی، بتوانید کیفیت آن را تشخیص دهید. سوالی که وجود دارد این است که معیار و عوامل تعیین کننده کیفیت برنج ایرانی چیست؟

با در نظر داشتن این که اصلی‌ترین وعده‌ی غذایی برای ما ایرانی‌ها برنج می‌باشد، مصرف برنجی با کیفیت و خوش طعم برای ما در ارجحیت قرار دارد. هنگامی که برای خرید برنج درجه یک از نوع ایرانی یا خارجی می‌روید، نباید قیمت برنج را به عنوان اصلی‌ترین عامل در نظر گرفته و تنها به این فکر باشید که با پرداخت هزینه‌ای معقول و مناسب، یک برنج بی‌کیفیت تهیه کنید. برای اینکه قیمت برنج ایرانی مناسب تر برای شما بیفتد میتوانید راهنمای خرید عمده برنج در بخش وبلاگ را بخوانید.

به عبارت دیگر اگرچه قیمت خرید برنج عاملی مهم است، اما تنها عامل نیست و لازم است با در نظر گرفتن معیارهایی دیگر، بهترین برنج ایرانی را تهیه کنید. از انواع مختلف برای خرید برنج شمال می‌توان به برنج طارم، برنج عطری، برنج دم سیاه و… اشاره کرد که هر یک از نظر عطر، طعم، کیفیت پخت و قیمت در رده‌ای جداگانه قرار می‌گیرند. برای شناخت بهتر برنج دم سیاه به وبسایت فروش آنلاین برنج گل بابا مراجعه کنید. تا اینجای کار عوامل موثر بر قیمت برنج را برایتان گفتیم.

برنج ایرانی، یکی از باکیفیت ترین برنج ها

با این حال در این مقاله سعی داریم تا معیارهای اصلی و مهمی که عموما برای تعیین کیفیت انواع برنج‌ها مد نظر قرار می‌گیرند را تحت بررسی قرار دهیم. از آنجایی که برنج ایرانی به عنوان یکی از با کیفیت‌ترین، خوش پخت و خوش طعم‌ترین برنج‌ها در سراسر جهان شناخته شده و یکی از اصلی‌ترین محصولات صادراتی به اکثر نقاط جهان می‌باشد، تعیین کیفیت انواع مختلف آن امری بسیار مهم و حیاتی به شمار می‌رود.

مطلبی که وجود دارد این است که نظر تمامی مردم درباره کیفیت یک نوع خاص از برنج یکسان نیست و سلیقه‌ها کاملا متفاوت است. با این حال اصلی‌ترین معیارهایی که برای تعیین کیفیت انواع برنج‌ها بخصوص برنج‌های ایرانی درجه یک مد نظر قرار می‌گیرند، عطر و طعم این برنج‌ها می‌باشد. ارقام برنج راتون نیز جزو باکیفیت ترین ارقام برنج محصوب میشوند. روش خرید راتون درجه یک را میتوانید در بخش وبلاگ مطالعه کنید.

البته در هنگام خرید با کیفیت‌ترین برنج ایرانی، طول برنج نیز می‌تواند به عنوان عاملی کمک کننده برای تعیین کیفیت آن مد نظر قرار گیرد. در ادامه هر یک از معیارهای مهمی که در هنگام تشخیص کیفیت انواع برنج‌های ایرانی باید مد نظر قرار گیرند را تحت بررسی قرار می‌دهیم. کیفیت برنج یکی از عوامل تعیین کننده قیمت برنج ایرانی میباشد.

معیارهای-تعیین-کننده-کیفیت-برنج-ایرانی

معیارهای تعیین کننده کیفیت برنج ایرانی

• طول دانه‌های برنج:

به طور کلی برنج‌های ایرانی قد کشیده و دانه بلند هستند، اما بعضی فروشندگان با قاطی کردن برنج‌های ایرانی با برنج‌هایی بی‌کیفیت، تشخیص کیفیت برنج‌ها را برای افراد سخت می‌کنند.

هنگام خرید یک نوع خاص برنج بهتر است یک مشت از آن را برداشته و دانه‌های آن را با دقت بررسی کنید؛ در صورتی که این دانه‌ها یکدست نبوده و طولی متفاوت دارند و یا شکسته شده‌اند، بهتر است از خرید آن خودداری کنید.

در کل همیشه لازم است یکدست بودن برنج را به عنوان عاملی مهم برای تشخیص کیفیت آن مد نظر داشته باشید. به طور معمول برنج‌های قد کشیده و دانه بلند محبوب‌تر و پرمصرف‌تر از انواع دیگر برنج‌ها هستند، اما این دلیلی برای پایین بودن کیفیت برنج‌هایی که طول دانه‌ی آن‌ها کوتاه یا متوسط است نیست.

شما می‌توانید برنج نیم دانه‌ ایرانی را با قیمتی بسیار مناسب تهیه کرده و بهترین غذاها را با آن بپزید. با این حال توجه به یکدست بودن برنج برای خرید محصولی خوش طعم و با کیفیت بسیار مهم است.

• عطر و بوی برنج:

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های برنج ایرانی، عطر و بوی بسیار خوب آن است. اگر چه عطر اصلی برنج بعد از پخت آن مشخص می‌شود، اما در هنگام انتخاب و خرید آن نیز می‌توانید عطر خوش برنج را تشخیص دهید.

برنج‌های معطر معمولا طعمی بسیار عالی نیز دارند و در حقیقت این دو ویژگی، مکملی برای کیفیت بالای این برنج‌ها به شمار می‌روند. انواع مختلفی از برنج‌های معطر ایرانی وجود دارند که می‌توانند بهترین گزینه برای مصرف کنندگانی باشند که عطر خوش برنج برای آن‌ها مهم‌ترین ویژگی است.

نکته‌ای که باید بدانید این است که عطر برنج‌ها کاملا ملایم بوده و اصلا شدید نیست. پس از خرید برنج‌هایی که عطری شدید و غیرطبیعی دارند خودداری کنید.

• طعم برنج:

طعم برنج ایرانی با توجه به نوع آن تعیین می‌شود. در واقع روش کشت برنج، عامل اصلی است که باعث ایجاد تفاوت در طعم انواع برنج‌ها می‌شود. البته که روش پخت برنج نیز می‌تواند در طعم آن تاثیر بگذارد.

کاری که باید انجام دهید این است که در هنگام تهیه‌ی برنج یک دانه از آن برداشته و مزه‌ی آن را بچشید و در نتیجه از این طریق از خوش طعم بودن محصولی که انتخاب کرده‌اید، اطمینان حاصل کنید.

این عوامل می‌توانند کمکی بسیار خوب برای تشخیص کیفیت نوع خاصی از برنج‌های ایرانی باشد، اما مطلب دیگر این است که محصول مورد نظر خود را از فروشگاه برنج معتبر و قابل اطمینان خریداری کنید تا از کیفیت بالای آن اطمینان داشته باشید.

 فروشگاه برنج گل بابا  تأمین کننده انواع برنج‌های شمال

                   شماره تماس مستقیم جهت دریافت مشاوره و خرید برنج:

                                ۰۹۱۱۹۰۹۰۳۸۵