شناخت-بهتر-برنج-دم-سیاه

شناخت بهتر برنج دم سیاه

در صورتی که تمایل به خرید برنج‌ های دانه بلند خوش عطر دارید، برنج دم سیاه از بهترین گزینه‌ها برای شما هستند. نشانه دیگری که می‌توانید با توجه به آن در هنگام خرید اصل بودن این نوع برنج را تشخیص دهید این است که این برنج دارای یک ریشک دم سیاه می‌باشد. ما در این مقاله قصد شناخت بهتر برنج دم سیاه را داریم.

برنج-دم-سیاه-11

درباره برنج دم سیاه چه می‌دانید؟

از جمله برنج‌های ایرانی بسیار خوش پخت و با کیفیتی که توسط بسیاری از مردم ایران مورد استفاده قرار گرفته و از برنج‌های محبوب و پرطرفدار ایرانی به شمار می‌رود، برنج دم سیاه است. مرکز اصلی کشت و تولید این برنج شمال کشور می‌باشد و شما می‌توانید مقادیر زیاد از این نوع برنج را در استان های مازندران و گیلان تهیه کنید.

برنج دمسیاه به علت عطر بسیار خوش و کیفیت پخت عالی که دارد به عنوان یکی از پرمصرف‌ترین های برنج‌ ایرانی شناخته می‌شود. در واقع این برنج در زمره برنج‌ عطری ایرانی قرار می گیرد؛ که پس از پخت هر نوع غذایی با استفاده از آن، دانه‌های برنج کاملا نرم شده و به راحتی زیر زبان شما له می‌شود.

علاوه بر آن این برنج طعمی بسیار خوبی دارد و به عنوان رقم درجه یک برای خرید برنج ایرانی از تمامی ویژگی‌های یک برنج با کیفیت و اصیل برخوردار می‌باشد. در صورتی که می‌خواهید یک مهمانی مهم و بزرگ برگزار کنید و از تعداد بسیار زیادی از دوستان و آشنایان خود پذیرایی کنید، برنج دم سیاه می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.

می‌توان گفت که این برنج به نسبت برنج طارم کیفیت پایین‌تری دارد. اما به نسبت انواع برنج‌های پرمحصول همچون برنج شیرودی، برنج ندا، برنج فجر و… محصولی با کیفیت و مرغوب‌تر است.

خرید-برنج-دم-سیاه-12

مهم‌ترین نکات برای خرید برنج دمسیاه

در هنگام خرید برنج دم سیاه بهتر است یک سری نکات را مد نظر قرار دهید و در واقع با در نظر داشتن استانداردهایی که برای خرید برنج شمال و خرید با کیفیت‌ترین نوع این برنج تعیین شده‌اند، به شکل حرفه‌ای عمل کرده و محصولی مرغوب را تهیه کنید.

همانطور که گفته شد برنج دم سیاه از جمله برنج‌های عطری ایرانی می‌باشد، پس در حین خرید باید عطر و قیمت برنج را بررسی کنید و مطمئن شوید که برنجی که به عنوان دم سیاه به شما معرفی می‌شود، عطر خوشی داشته باشد. این نوع برنج دانه بلند سفید رنگ مایل به کرم دارد که پس از پخت به میزان زیادی ری می‌کنند؛ در نتیجه در صورتی که تمایل به خرید برنج‌های دانه بلند خوش عطر دارید، برنج دم سیاه از بهترین گزینه‌ها برای شما هستند.

قیمت برنج شمال نکته دیگری است که باید به آن توجه کنید. نشانه دیگری که می‌توانید با توجه به آن در هنگام خرید اصل بودن این نوع برنج را تشخیص دهید این است که این برنج دارای یک ریشک دم سیاه می‌باشد؛ در واقع به دلیل وجود همین ریشک، نام دم سیاه برای این نوع برنج انتخاب شده است. در صورتی که پس از پخت برنج خریداری شده دانه‌های برنج به حدی که باید قد نکشند، می‌توان مطمئن شد که برنج خریداری شده دم سیاه اصیل نیست.

قیمت-برنج-دم-سیاه-13

عوامل تعیین کننده قیمت برنج دمسیاه

همانطور که گفتیم برنج دم سیاه از برنج‌های ایرانی پر مصرف است که انتخاب اصلی بسیاری از خانواده‌های ایرانی می‌باشد. این نوع برنج عطری به نسبت برنج راتون طارم هاشمی و راتون طارم محلی کیفیت پایین‌تری دارد، اما از بسیاری از برنج‌های پرمحصول با کیفیت‌تر بوده و خوشپخت‌تر است.

از این رو می‌توان گفت که قیمت برنج دم سیاه در رده‌های قیمتی متوسط رو به بالا قرار می‌گیرد و تقریبا مناسب است. به طور کلی باید گفت که قیمت برنج ایرانی این نوع برنج عطری به عوامل مختلفی بستگی دارد و عوامل گوناگونی هزینه تهیه این نوع برنج را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

شرایط کشت و تولید این برنج از اصلی‌ترین عوامل تعیین کننده قیمت آن می‌باشد؛ چرا که این عامل، از جمله عواملی است که کیفیت برنج را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. به طور کلی برای تعیین قیمت خرید برنج دم سیاه، باید به عواملی همچون کیفیت این نوع برنج ایرانی، منطقه اصلی کشت این برنج، روشی که برای تولید و کشت برنج به کار رفته است، ویژگی‌های ظاهری برنج و در نهایت عطر و طعم برنج توجه داشت. با توجه به تک تک این عوامل قیمت مختلفی برای فروش این نوع برنج در بازار تعیین می‌شود.

فروش-برنج-دم-سیاه-14

اهمیت انتخاب فروشگاه‌های معتبر برای تهیه برنج دم سیاه

در هر یک از فروشگاه‌های عرضه کننده انواع برنج، با توجه به ویژگی‌ها و خواص انواع مختلف برنج‌های ایرانی هزینه‌ای متفاوت از فروشگاه‌های دیگر برای خرید و فروش برنج تعیین می‌شود.

همانطور که گفته شد قیمت تعیین شده برای برنج دم سیاه تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد، به همین علت هر یک از فروشندگان این برنج را با قیمتی متفاوت از دیگری در بازار عرضه می‌نمایند.

حال سوال این است که چگونه می‌توان برنج دم سیاه اصیل را با توجه به کیفیتی که دارد با قیمتی مناسب و حقیقی تهیه کرد؟ انتخاب مراکز معتبر فروش برنج دم سیاه همچون مجموعه بزرگ فروشگاه برنج گل بابا، بهترین عملی است که می‌توانید برای تهیه برنج با کیفیت مورد نظر خود با قیمتی به صرفه و مناسب انجام دهید.

شما برای تهیه هر نوع از برنج‌های ایرانی می‌توانید با مشاوران متخصصان فروش در این فروشگاه معتبر ارتباط بگیرید و برای تهیه محصول مورد نظر خود با بهترین قیمت و شرایطی مناسب سفارش ثبت کنید. همچنین در صورتی که به خرید عمده برنج ایرانی تمایل دارید، می‌توانید از خدمات ارائه شده توسط فروشگاه برنج گل بابا در زمینه خرید عمده برنج بهره ببرید.

ما در این مقاله به شناخت بهتر برنج دم سیاه پرداختیم. این برنج جزو ارقام ممتاز برنج شمال می باشد. با اینکه کشت این محصول رو به کاهش گذاشته است، اما هنوز خریداران مربوط به خودش را حفظ کرده است.

 فروشگاه برنج گل بابا  تأمین کننده انواع برنج‌های شمال

                   شماره تماس مستقیم جهت دریافت مشاوره و خرید برنج:

                                ۰۹۱۱۹۰۹۰۳۸۵