ویژگی-برنج-دم-سیاه

ویژگی برنج دم سیاه

در بین انواع برنج های ایرانی باید بدانید که برنج دمسیاه یکی از مرغوب ترین نمونه ها برای خرید برنج ایرانی به شمار می رود که کیفیت پخت عالی دارد. این برنج را بیشتر برای استفاده در مهمانی ها و مجالس مورد استفاده قرار می دهند، چرا که بو و عطر آن بی نظیر می باشد و به عنوان یکی از درجه یک ترین برنج های ایرانی شناخته می شود. در ادامه مقاله چند ویژگی برنج دم سیاه را برایتان بازگو خواهیم کرد.

رقم دم سیاه

برنج دم سیاه به طارم دم سیاه نیز معروف است. این برنج یک رقم کیفی محسوب می شود که از لحاظ ارزش نسبت به برنج های پر محصول در جایگاه بسیار خوبی قرار می گیرد. هنگام طبخ برنج دم سیاه از لحظه جوشیدن دانه برنج می توانید عطر و بوی آن را استشمام کنید. قیمت برنج دم سیاه نسبت به برنج های دیگر بیشتر می باشد، چرا که آن را به عنوان یکی از انواع بهترین برنج ایرانی می شناسند. شما بنابراین برای خرید برنج دم سیاه نیاز است که هزینه بیشتری را پرداخت کنید.

برنج دمسیاه

به طور کلی باید بدانید در بین اقلام برنج ایرانی که پر محصول و کم محصول می باشند، برنج دم سیاه محبوبیت زیادی به دست آورده است و بیشتر افراد آن را خریداری می کنند. این برنج را به طور معمول در استان گیلان و مازندران کشت می کنند که به عنوان مرغوب ترین برنج های شمالی آن را می شناسند. خوش عطر و با کیفیت بودن این برنج یکی از اصلی ترین ویژگی های آن می باشد.

همین ویژگی های آن موجب شده است که در بازار برای خرید آن نیاز باشد هزینه بیشتری را پرداخت کنید. شما برای خرید برنج دم سیاه باید به خوبی در مورد ویژگی های آن اطلاعات بیشتری داشته باشید تا بتوانید آن را خریداری کنید. خرید برنج شمال دم سیاه نیازمند دانستن برخی ویژگی های آن می باشد. برخی از ویژگی های این برنج که اهمیت بسیار زیادی دارد را در ادامه بیان می کنیم.

برنج-دم-سیاه-11

ویژگی های برنج دم سیاه :

شما برای اینکه برنج دم سیاه را خریداری کنید و بتوانید مرغوب ترین نوع آن را تهیه نمایید باید به خوبی در مورد ویژگی های آن اطلاعات لازم را داشته باشید. برخی از اصلی ترین ویژگی هایی که این برنج دارد و شما باید به خوبی در مورد آنها آگاهی و اطلاعات لازم را داشته باشید عبارت است از :

1. عطری بودن این برنج موجب می شود که شما بتوانید در بیشتر مهمانی ها و مراسم های خود آن را دم کنید و از کیفیت و بوی آن لذت ببرید. در واقع باید بدانید که بوی این برنج بسیار عالی است و آن را به عنوان مرغوب ترین برنج عطری ایران می شناسند.

2. زمانی که این برنج را بپزید بافت نرمی از آن به دست می آورید که شکل ظاهری آن هم بسیار مناسب می باشد. خوش طعم بودن و اینکه برنج به زودی هضم می شود یکی از دیگر ویژگی های مهم برنج به شمار می رود.

رنگ و طول دانه

3. رنگ دانه های برنج سفید مایل به کرمی باشد که طول دانه های آن هم بعد از پخت رشد می کند. سفید بودن دانه های برنج را بعد از پخت مشاهده می کنید و از کیفیت بی نظیر آن لذت می برید. طول دانه های برنج بعد از اینکه به خوبی دم می کشد تا 7 میلی متر می رسد.

4. مناسب بودن برنج دم سیاه برای میهمانی ها و مراسم ها از دیگر ویژگی های آن به شمار می رود. شما می توانید مقدار مصرف مناسب خود از این برنج را به صورت خرید عمده برنج انجام دهید. در این صورت قیمت عمده برنج خریداری شده نیز کاهش می یابد و هزینه کمتری می پردازید.

5. در صورتی که شما می خواهید بهترین برنج استان های شمالی را خریداری کنید باید بدانید که در بین انواع برنج های ایرانی این نمونه از برنج های طارم کیفیت پخت بهتری دارد و دارای مشخصات ویژه ای می باشد.

برنج-دم-سیاه-12

طارم دمسیاه

6. خوش محصول بودن این برنج از دیگر ویژگی های آن به شمار می رود، ولی باید بدانید کاشت این برنج برای بسیاری از کشاورزان دشواری های زیادی به همراه داشته است و به همین دلیل بسیاری از کشاورزان زمان خود را برای کاشت این محصول نمی گذارند.

در صورتی هم که تولید آن کم باشد قیمت خرید برنج بالاتر می رود. ولی به طور کلی باید بدانید برنج دم سیاه از آن دسته برنج های گران به شمار می رود. شما برای اینکه بهترین برنج ایرانی را خریداری کنید بدون شک باید هزینه بالایی را هم برای خرید آن پرداخت کنید.

7. این برنج را در دسته بندی برنج طارم قرار داده اند، چرا که کیفیت بالایی دارد و برنج های طارم هم دارای کیفیت بسیار خوبی هستند. خرید برنج طارم هاشمی و یا خرید برنج طارم محلی نیز در همین رده می تواند باشد. لاشه دم سیاه نیز خریداران مخصوص به خودش را دارد.

شکل ظاهری

8. شکل ظاهری این برنج شبیه شلتوک برنج می باشد، چرا که یک دم سیاه در انتهای هر یک از دانه های برنج مشاهده می کنید. دانه های این برنج بعد از اینکه پخته می شود طول بیشتری به دست می آورند و آن دم سیاه به طور کلی حذف می شود. این ویژگی موجب شده است که شما برنج دم سیاه را از دیگر برنج ها متمایز بدانید.

9. رده بالا بودن برنج یکی از دیگر ویژگی های آن به شمار می رود. شما زمانی که بخواهید بهترین برنج ایرانی را خریداری کنید این نمونه از برنج را هم به شما در بین انواع دیگر برنج ها معرفی می کنند.

10. زمین کشاورزی که کاشت این برنج باید درون آن انجام شود نسبت به دیگر زمین ها باید منابع معدنی بیشتری داشته باشد. فروش برنج دم سیاه را از فروشندگان معتیر برنج بخواهید، زیرا تشخیص این برنج اندکی دشوار است. کشت اول قیمت برنج شمال دم سیاه به طور معمول از سایر ارقام برنج بالاتر است.

نکته پایانی:

برنج گل بابا سایت تخصصی فروش انواع برنج درجه یک و معطر شمال می باشد. فروشگاه اینترنتی خرید برنج گل بابا، برنج دم سیاه را در بسته های 5 و 10 و 20 کیلویی با قیمت مناسب آماده ارائه به مشتریان عزیز خود برای خرید این برنج ایرانی مرغوب کرده است.

 فروشگاه برنج گل بابا  تأمین کننده انواع برنج‌های شمال

                   شماره تماس مستقیم جهت دریافت مشاوره و خرید برنج:

                                ۰۹۱۱۹۰۹۰۳۸۵