معرفی-برنج-رنگی

معرفی برنج رنگی

به طور کلی تصور ایرانیان از تولید و کشت برنج، تنها به تولید برنج‌های سفید و قهوه‌ای محدود می‌باشد و اکثر مردم ایران برنج قهوه‌ای را به عنوان تنها برنج رنگی در جهان می‌شناسند؛ هر چند استفاده از برنج‌های زعفرانی در غذاهای مختلف ایرانی برای تزیینات مرسوم است، اما به طور کلی لازم است تا با چیستی برنج رنگی آشنایی داشته باشید. ما در این مقاله قصد معرفی برنج رنگی را برایتان داریم.

برنج-رنگی-11

برنج رنگی چیست؟

به طور کلی تصور ایرانیان از تولید و کشت برنج، تنها به تولید برنج‌های سفید و قهوه‌ای محدود می‌باشد و اکثر مردم ایران برنج قهوه‌ای را به عنوان تنها برنج ایرانی رنگی در جهان می‌شناسند؛ هر چند استفاده از برنج‌های زعفرانی در غذاهای مختلف ایرانی برای تزیینات مرسوم است، اما به طور کلی لازم است تا با چیستی و معرفی برنج رنگی آشنایی داشته باشید. در انواع برنج ایرانی نام برنج رنگی نیز به چشم می خورد.

باید بدانید که برنج‌هایی که به طور طبیعی رنگی هستند و در رنگ‌های سیاه یا قرمز موجود می‌باشند در ایران نیز تولید و کشت می‌شوند. چنرین سال است که معرفی برنج رنگی در این آغاز شده است. استفاده از برنج‌های رنگی در کشورهای دیگر همچون چین که مبدا اصلی کشت این برنج‌ها می‌باشد به عنوان محصولات دارویی مرسوم می‌باشد و در واقع این برنج‌ها خواصی درمانی دارند؛ در واقع این برنج‌ها مزایای بسیاری در تنظیم سیستم گوارشی داشته و کمک می‌کند تا میزان ابتلای افراد بیماری‌های گوارشی کمتر شود.

باید گفت که برنج رنگی در ایران اغلب دارای رنگ سیاه و قرمز می‌باشد و دانه‌های به نسبت سفت‌تر از برنج سفید ایرانی دارد. با توجه به مصرف زیاد برنج‌های سفید خوش عطر و خوش طعم توسط ایرانیان، جایی برای مصرف برنج‌های رنگی نمی‌ماند و اکثر ایرانیان با این نوع برنج‌ها آشنا نیستند. در نتیجه کشت برنج‌های رنگی در ایران چندان مرسوم نیست.

برنج-رنگی-12

شکل ظاهری

برنج‌های رنگی در سالیان دور دانه‌هایی کوچک و گرد داشتند و پس از گذشت زمان با تغییر شگرد کشت، این نوع برنج‌ها به شکل دانه بلند در دست تولید قرار گرفتند. برنج‌های رنگی دانه بلند سرشار از نشاسته هستند و نمی‌توان از آن‌ها به عنوان محصولی خوراکی در وعده‌های غذایی مختلف بهره برد؛ چرا که این برنج‌ها ارزش غذایی پایینی دارند. با این حال می‌توان از برنج‌های رنگی برای پخت غذاهایی همچون انواع سوپ و آش که خواص درمانی دارند استفاده کرد.

موردی که وجود دارد این است که بهتر است به میزان زیاد از برنج‌های رنگی استفاده نشود؛ در واقع میزان استفاده از این برنج به شرایط جسمی و سنی وابسته بوده و در افراد مختلف متغیر است. به افرادی که نمی‌توانند غذای خود را به راحتی هضم کنند، توصیه می‌شود که از برنج‌های رنگی استفاده کنند. کشاورزان کمی هستند که از این قبیل برنج ها می کارند. بنابراین برای خرید برنج ایرانی یا خرید برنج شمال رنگی باید آگاهی های لازم در مورد خرید برنج رنگی و زمان کشت و برداشت آن را داشته باشید.

با آشنایی با برنج شمال می توانید زمان برداشت این محصول را بدانید و به صورت مستقیم از کشاورز خریداری کنید. میزان فروش برنج شمال کم نیست؛ با این حال کشاورزان در حال تولید محصولات جدید هستند؛ تا تنوع در تولید داشته باشند. برای اطلاع از قیمت برنج ها می توانید با کارشناسان فروش برنج وبسایت اینترنتی فروشگاه برنج گل بابا در تماس باشید.

برنج-رنگی-در-ایران-11

آیا برنج رنگی همان برنج‌های تولید شده با استفاده از رنگ غذا هستند؟

مزه‌ی غذا تنها عاملی نیست که باعث افزایش اشتهای افراد می‌شود، ظاهر غذا نیز می‌تواند میزان اشتهای شما را دو چندان سازد. برنج یکی از اصلی‌ترین وعده‌های غذایی اکثر مردم در سراسر جهان، به خصوص ایرانیان می‌باشد. با معرفی برنج رنگی؛ استفاده از برنج رنگی برای تزیین غذا، سفره های مردم را بسیار زیباتر کرده است. برنج رنگی به شما کمک می‌کند تا با اشتهای بیشتری غذا بخورید. برنج های با کیفیت در شمال کشور زیاد است. برنج طارم یکی از مواردی است که خرید برنج شمال را افزایش می دهد. معرفی برنج طارم را در مقاله های قبل برایتان گفتیم.

برای تهیه برنج رنگی می‌توانید به طرق مختلف عمل کنید. بیشتر ایرانیان برای تهیه برنج رنگی از زعفران استفاده می‌کنند و این برنج خوش رنگ را برای تزئین اکثر غذاهای ایرانی به کار می‌برند. اما روش‌های دیگری نیز برای تهیه برنج رنگی وجود دارد؛ در واقع می‌توان از محصولات طبیعی همچون زعفران و یا رنگ‌های غذای مصنوعی برای تهیه برنج‌های خوش رنگ و خوش طعمی که به غذای شما جلوه‌ای بسیار زیبا می‌دهند، استفاده کرد.

منبع کشت

البته برنج‌های رنگی به طور طبیعی نیز کشت و تولید می‌شوند. مرکز اصلی تولید برنج‌های رنگی کشور چین می‌باشد و بخش عظیمی از صنعت تولید برنج‌ در چین به کشت برنج‌های رنگی اختصاص یافته است. برنج‌های رنگی در چین در چندین رنگ زیر پوسته‌ای مختلف همچون سیاه، قرمز و ارغوانی تولید می‌شوند. در کشور چین از برنج‌های رنگی در جشن‌های بزرگ و مراسم‌های نمایشی برای تزئین غذاهای مختلف استفاده می‌شود.

استفاده اصلی از برنج‌های رنگی برای تزئین شیرینی جات و غذاهای مختلف می‌باشد. شاید بپرسید که آیا امکان استفاده از برنج‌های رنگی به عنوان یک ماده خوراکی وجود دارد یا نه؟ باید گفت که استفاده از رنگ‌های غذای مصنوعی برای تهیه برنج‌های رنگی، بهتر است تنها با هدف تزئین غذاها باشد و تا حد امکان از مصرف این برنج‌ها به شکل خوراکی خودداری کنید.

نکته‌ای که باید بدانید این است که برنج‌های رنگی در ایران نیز وجود دارند، اما استفاده‌ای از آن‌ها نمی‌شود و در واقع این برنج‌ها مانند علف هرز بی‌استفاده خواهند بود. همچنین برای خرید عمده برنج می توانید مقاله راهنمای خرید عمده برنج را مطالعه کنید.

ویژگی‌های-برنج-رنگی

ویژگی‌های برنج رنگی

• برنج رنگی به نسبت برنج سفید در زمانی طولانی‌تر می‌پزد. با این حال هیچ تفاوتی بین مزه این دو نوع برنج وجود ندارد.

• می‌توان از برنج‌های رنگی برای تزئین غذاها استفاده کرده و با استفاده از این برنج‌ها، جلوه‌ای زیبا را برای برنج‌های سفید به وجود آورد.

• استفاده از برنج‌های رنگی می‌توانند کمک شایانی به سلامت پوست شما کنند. می‌توان گفت که هدف اصلی از تولید و کشت برنج‌های رنگی، بهره‌گیری از خواص درمانی این نوع برنج‌ها است. در واقع با در نظر داشتن این خواص درمانی، برنج‌های رنگی به نسبت برنج‌های معمولی سفید رنگ دارای ارزش زیادی بین مردم در سراسر جهان می‌باشند.

• یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد برنج‌های رنگی در مقابل برنج‌های سفید، داشتن کالری و قند کمتر می‌باشد. طبق آمارهای جهانی مردم کشور چین که به میزانی زیاد از برنج‌های رنگی استفاده می‌کنند، بدنی سالم‌تر دارند.

در کل باید گفت که در صورت تغییر ذائقه و مصرف بیشتر برنج‌های رنگی به نسبت برنج‌های سفید، زندگی سالم‌تری خواهید داشت.

 فروشگاه برنج گل بابا  تأمین کننده انواع برنج‌های شمال

                   شماره تماس مستقیم جهت دریافت مشاوره و خرید برنج:

                                ۰۹۱۱۹۰۹۰۳۸۵