درباره-برنج-قهوه‌ای-چه-می‌دانید؟

درباره برنج قهوه‌ای چه می‌دانید؟

مزایای مصرف انواع برنج شمال را در مقاله قبل برایتان گفتیم. یکی از ارقام درجه یک و سالم برنج در شمال، برنج قهوه ای است. اما درباره برنج قهوه‌ای چه می‌دانید؟ در تعریف برنج قهوه‌ای باید گفت که این برنج نوع خاصی از برنج سفید است، تفاوت اصلی این دو نوع برنج به روش برداشت شالی ربط پیدا می‌کند؛ به نحوی که برای برداشت این نوع برنج، در کارخانه تنها برای برداشت اولین لایه اقدام خواهد شد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این نوع برنج، وجود انواع کلسیم‌ها و ویتامین‌ها در ساختار آن می‌باشد.

معرفی-برنج-قهوه‌ای

به چه نوع برنجی، برنج قهوه‌ای می‌گویند؟

مطمئنا هنگام خرید برنج برای مصرف سالانه خود، نام خرید برنج قهوه‌ای به گوش شما خورده است. این برنج خود شامل ارقام مختلف مانند برنج قهوه ای طارم و برنج قهوه ای شیرودی و برنج فهوه ای فجر می باشد. در صورتی که شناختی از این نوع برنج نداشته و تمایل به مصرف آن دارید، مطالعه این مقاله می‌تواند برای شما مفید باشد. در تعریف برنج قهوه‌ای باید گفت که این برنج نوع خاصی از برنج سفید است.

تفاوت اصلی این دو نوع برنج به روش برداشت شالی ربط پیدا می‌کند؛ به نحوی که برای تهیه این نوع برنج، در کارخانه تنها برای برداشت اولین لایه اقدام خواهد شد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این نوع برنج، وجود انواع کلسیم‌ها و ویتامین‌ها در ساختار آن می‌باشد که این برنج را به یکی از پرخاصیت‌ترین نوع برنج تبدیل کرده است؛ آهن، ویتامین‌های مختلف، منیزیم، کلسیم و بسیاری دیگر از مواد مغذی دیگر می‌توانند معرفی بسیار عالی برای این برنج باشند.

مصرف برنج سفید در بین مردم ایران مرسوم‌تر است. اما با خرید برنج شمال و یا خرید برنج ایرانی قهوه‌ای می‌توانید در کنار لذت بردن از طعم خوش غذای خود برنامه‌ی غذایی سالمی داشته باشید و سالم‌تر زندگی کنید.

خواص برنج قهوه‌ای

با توجه به خواص بی‌شمار این نوع برنج، میزان مصرف آن در بین ایرانیان در طی سالیان گذشته بیشتر شده است. از آنجایی که برای فرآوری برنج سفید دانه‌های برنج برداشت شده را به طور کامل پوست گیری می‌کنند، نیمی از خواص برنج قهوه ای از بین خواهد رفت و استفاده از آن تنها جنبه‌ی خوراکی خواهد داشت.دقت کنید برای بسیاری از مصرف کنندگان برنج شمال، بهترین برنج قهوه ای می باشد.

بنابراین می‌توان گفت در صورتی که به تغذیه سالم اهمیت می‌دهید، برنج قهوه‌ای می‌تواند گزینه‌ای بسیار عالی برای شما باشد. ارزش غذایی برنج قهوه ای بسیار بالا است و عاملی است که باعث شده تا مصرف این نوع برنج توسط ایرانیان روز به روز در حال بیشتر شدن باشد. از این رو فروش برنج این محصول در حال افزایش است.

میزان-خرید-و-فروش-برنج-قهوه‌ای

میزان خرید و فروش برنج قهوه‌ای

بیشتر مردم ایران و جهان، برنج سفید را به برنج قهوه‌ای ترجیح می‌دهند و در واقع این نوع برنج برای آن‌ها به عنوان یک وعده غذایی اصلی به شمار می‌آید. دانه‌های برنج قهوه‌ای کلیه خواص سبوس برنج را دارا هستند که این مورد از جمله دلایل تاثیرگذار در تفاوت رنگ این برنج با انواع دیگر برنج‌ها می‌باشد. همانطور که اشاره شد خواص غذایی بسیار زیاد و کامل این نوع برنج، از جمله مهم‌ترین دلایل روی آوردن مردم به مصرف آن می‌باشد. اما سوالی که پیش می‌آید این است که چرا میران خرید و فروش برنج قهوه‌ای و در حقیقت میزان تقاضاها برای تهیه این برنج پایین است؟

از جمله مهم‌ترین دلایل در این رابطه، پخت این نوع برنج است. انواع برنج‌های سفید ایرانی به خوش پخت بودن شهرت دارند، اما پخت انواع برنج‌های قهوه‌ای با کیفیتی پایین انجام می‌شود و در نهایت اکثر مردم از مصرف این برنج خود داری می‌کنند. علاوه بر آن می‌دانیم که یکی از دلایلی که برنج سفید ایرانی را در سراسر جهان به شهرت رسانده، عطر خوش و طعم بسیار لذیذ این نوع برنج است؛

اما در مورد برنج قهوه‌ای نمی‌توان اینگونه گفت، چرا که این برنج دارای عطر و طعمی بسیار خاص است و بعد از پختن آن ایجاد این رایحه و طعم خاص ممکن است مورد پسند هر فردی واقع نشود.

قیمت برنج

قیمت برنج قهوه ای از دلایل دیگر می تواند باشد. قیمت برنج ایرانی قهوه ای اصولا بالاتر از برنج های سفید است. این تفاوت قیمت معمولا به علت سختی تهیه و تولید این رقم برنج می باشد. از طرف دیگر می‌توان گفت که برنج قهوه‌ای از آن محصولاتی است که تنها افراد با ذائقه خاص به مصرف آن روی می‌آورند. با این که میزان خرید و فروش و استقبال مردم از این نوع برنج در سطح کشور به اندازه برنج سفید زیاد نیست، اما می‌توان مصرف این برنج به شکل مرتب را برای داشتن یک برنامه غذایی کاملا سالم و مقوی تجویز کرد.

همچنین باید اشاره کنیم که قیمت برنج قهوه‌ای درست مانند برنج سفید، با توجه به کیفیت انواع مختلف این برنج تعیین شده و متفاوت است و هر چه برنجی که تهیه می‌‌کنید کیفیت بیشتری داشته باشد، قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود؛ این برنج از دسته برنج ارزان محسوب نمی شود و قیمت این برنج چیزی حدود برنج سفید و تقریبا اندکی بیشتر از انواع برنج‌های سفید می‌باشد.

معرفی-بهترین-نوع-برنج-قهوه‌ای

معرفی بهترین نوع برنج قهوه‌ای

برنج قهوه‌ای در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شود. بسیاری از تولید کنندگان برتر برنج در ایران که با کیفیت‌ترین نوع از انواع برنج‌های ایرانی را به بازار عرضه می‌کنند، در تولید و عرضه برنج‌های قهوه‌ای با کیفیت بالا نیز سررشته دارند و محصولاتی بسیار با کیفیت را تولید و به بازار عرضه می‌کنند. از بهترین مارک‌های این نوع برنج در ایران، می‌توان به برنج قهوه‌ای طارم که از شاخه برنج طارم است و همچنین برنج قهوه‌ای شیرودی و برنج قهوه‌ای فجر اشاره کرد.

این ارقام علاوه بر کیفیت بسیار عالی، با قیمت برنج بسیار مناسبی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. برای خرید با کیفیت‌ترین نوع برنج ایرانی از انواع برنج‌های قهوه‌ای همچون طارم و هاشمی، می‌توانید از طریق وبسایت اینترنتی فروشگاه برنج گل بابا اقدام کنید؛

شما از طریق برقراری تماس با مشاورین متخصص وبسایت معتبر برنج گل بابا که در تامین و عرضه انواع برنج‌ها با بالاترین کیفیت سررشته دارند، می‌توانید اطلاعات کامل در رابطه با خرید آنلاین برنج این نوع برنج مقوی و پرخاصیت با قیمتی مناسب و ارزان را به دست آورده و محصول مورد نظر خود را با شرایطی عالی به شکل حضوری یا آنلاین از این فروشگاه معتبر‌‌‌ تهیه کنید.

 فروشگاه برنج گل بابا  تأمین کننده انواع برنج‌های شمال

                   شماره تماس مستقیم جهت دریافت مشاوره و خرید برنج:

                                ۰۹۱۱۹۰۹۰۳۸۵