تاثیر-برنج-بر-سلامتی

تاثیر برنج بر سلامتی

در این مقاله قصد داریم تاثیر برنج در سلامتی افراد و در واقع مزایای کلی مصرف برنج را تحت بررسی قرار دهیم. در رابطه با تاثیر برنج بر سلامتی و در واقع فواید خرید برنج برای انسان، لازم است در ابتدا به تفاوت بین برنج سفید و  برنج قهوه ای اشاره کنیم. این دو نوع برنج از نظر روش آسیاب شدن با یکدیگر متفاوت هستند.

کنترل-دیابت

تاثیر برنج در سلامتی انسان

مصرف برنج در بعضی از کشورهای جهان همچون هندوستان، چین، ایران، کره، ژاپن و… بسیار زیاد است. برنج در چنین کشورهایی آنچنان مهم است که واژه خوردن در این کشورها در واقع معنی خوردن برنج را می‌دهد.

حدود نیمی از مردم کشورهای مختلف، بیشتر کالری بدن خود را از طریق خوردن برنج دریافت می‌کنند. با توجه به مصرف بالای برنج در این کشورها و در صورتی که به هر دلیلی برنجی برای مصرف در این کشورها وجود نداشته باشد، بسیاری از مردم گرسنه خواهند ماند.

انواع مختلفی از برنج در سراسر جهان تولید می‌شود که هر یک ارزش غذایی بسیار بالایی دارند؛ اما در کشورمان خرید برنج ایرانی و به خصوص خرید برنج شمال خواستار بیشتری دارد.

در این مقاله قصد داریم تاثیر برنج بر سلامتی افراد و در واقع مزایای کلی مصرف برنج را تحت بررسی قرار دهیم. در رابطه با تاثیر برنج در سلامتی و در واقع فواید مصرف برنج برای انسان، لازم است در ابتدا به تفاوت بین برنج سفید و قهوه‌ای اشاره کنیم.

این دو نوع برنج از نظر روش آسیاب شدن با یکدیگر متفاوت هستند؛ وجود یک لایه‌ی سبوس دار در برنج قهوه‌ای باعث شده تا ارزش غذایی این نوع برنج بالاتر برود و در واقع برنج قهوه‌ای به نسبت برنج سفید، وعده غذایی مفیدتری واقع شود.

در واقع وجود یک لایه سبوس در برنج قهوه‌ای باعث می‌شود تا این برنج به مدت زمان بیشتری بپزد و در نتیجه با انتخاب و مصرف این برنج، برنامه غذایی مقوی‌تری خواهید داشت. برنج قهوه ای را می توان از اکثر ارقام برنج برداشت کرد. برنج قهوه ای طارم، برنج قهوه ای فجر و برنج قهوه ای شیرودی از ارقام معروف در این زمینه هستند.

عوامل تاثیر برنج

 درباره برنج قهوه‌ای چه می‌دانید؟ و تاثیر برنج در سلامتی افراد به چه صورت است؟ تاثیر برنج در سلامتی افراد در چندین مورد مختلف می‌توان بررسی کرد؛ برنج محصولی پرفایده و مغذی است که مصرف آن فواید بسیاری را برای شما به همراه دارد. قیمت برنج قهوه ای به دلیل سختی در تولید آن بیشتر از برنج سفید میباشد. از موارد زیر می‌توان به عنوان فواید و تاثیرات مصرف برنج در سلامتی مصرف کنندگان این محصول مغذی یاد کرد:

• کنترل دیابت:

یکی از مهم‌ترین فواید مصرف برنج به خصوص خرید برنج قهوه‌ای، کنترل دیابت است. افراد دیابتی با مصرف برنج ایرانی قهوه‌ای می‌توانند قند خون خود را کنترل کنند. باید توجه داشته باشید که با مصرف زیاد از حد برنج سفید قند خون افراد افزایش پیدا خواهد کرد و در نتیجه سبب افزایش خطر ابتلا دیابت می‌شود. پس باید در مصرف برنج سفید محتاط باشید و در کنار آن در برنامه غذایی خود برای مصرف برنج قهوه‌ای جایگاهی را در نظر داشته باشید.

تاثیر-برنج-در-سلامتی-انسان

• سلامت قلب:

مهم‌ترین تاثیر برنج در سلامتی بدن، کمک به سلامت قلب است. برنج قهوه‌ای فیبر بیشتری به نسبت سایر غذاهای فراوری شده دارد که مصرف آن می‌تواند باعث کاهش کلسترول بدن شود و در نتیجه خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته را کاهش دهد.

علاوه بر آن فیبر موجود در برنج باعث می‌شود شما احساس سیری کنید و در نهایت مصرف این برنج به کاهش وزن شما کمک قابل توجهی می‌کند و باعث می‌شود تا وزنی متعادل داشته باشید. علاوه بر آن برنج قهوه‌ای حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌باشد که باعث انتقال اکسیژن در رگ‌ها شده و به انجام درست اعمال حیاتی بدن کمک می‌کند.

• کاهش خطر ابتلا به سرطان:

یکی از مهم‌ترین مزایای حاصل از مصرف برنج به خصوص برنج قهوه‌ای، کاهش خطر ابتلا به سرطان می‌باشد. برنج قهوه‌ای حاوی یکسری آنتی اکسیدان است که در گیاهان مختلف وجود دارند. این آنتی اکسیدان‌ها از آسیب رساندن رادیکال‌های آزاد به سلول‌ها جلوگیری می‌کند و در نتیجه خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد. هنگام تولید برنج سفید و با برداشتن سبوس برنج، بسیاری از این آنتی اکسیدان‌ها از بین می‌روند.

• سلامت دستگاه گوارش:

از موارد مهم تاثیر برنج در سلامتی، کمک به حفظ سلامت دستگاه گوارش می‌باشد. فیبر نامحلولی که در برنج قهوه‌ای وجود دارد، باعث تقویت حرکات منظم روده می‌شود و از ایجاد بواسیر جلوگیری کرده و باعث کنترل روده‌ها می‌شود. مصرف برنج قهوه‌ای به افرادی که به بیماری سلیاک ابتلا پیدا کرده‌اند کمک بسیاری می‌کند؛ این افراد قدرت هضم بعضی از غلات و مواد غذایی را ندارند و ممکن است در تامین برخی از مواد مغذی مورد نیاز بدن خود دچار مشکل شوند.

برنج-سفید-یا-قهوه‌ای

برنج سفید یا قهوه‌ای؟

بسیاری از جوامع پزشکی در سراسر جهان مصرف زیاد از حد برنج سفید را مضر می‌دانند و از آن به عنوان یک گزینه ناسالم یاد می‌کنند. با توجه به اینکه برنج سفید در حین فرآوری سبوس و جوانه خود را از دست می‌دهد، بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در ساختار آن خارج شده و از بین خواهد رفت.

البته بسیاری اذعان دارند که مصرف برنج سفید به جای برنج قهوه‌ای گزینه‌ای بهتر و سالم‌تر است. البته در بسیاری از کشورهای جهان برنج سفید با استفاده از مواد مغذی و ویتامین‌های مختلف همچون ویتامین B، نیاسین، اسید فولیک، تیامین و… غنی شده و به ماده‌ای مغذی تبدیل می‌شود.

در کل می‌توان گفت هر دو نوع برنج یک سری ویژگی‌ها و خواص مشخص دارند که آن‌ها را به یک محصول غذایی بسیار مفید تبدیل می‌سازد. توصیه ما به شما این است که به هر دو نوع از این برنج‌ها فرصت داده و مصرف به اندازه‌ی هر دو نوع این برنج را در برنامه غذایی خود مد نظر داشته باشید. فروشگاه برنج گل بابا انواع برنج های قهوه ای ممتاز را با بهترین کیفیت در اختیار خریداران محترم قرار می دهد. ما در قسمت وبلاگ وبسایت نیز راهنمای خرید برنج را به صورت کامل برایتان گفته ایم.

 فروشگاه برنج گل بابا  تأمین کننده انواع برنج‌های شمال

                   شماره تماس مستقیم جهت دریافت مشاوره و خرید برنج:

                                ۰۹۱۱۹۰۹۰۳۸۵