اطلاعاتی-درباره-برنج-کشت-دوم

اطلاعاتی درباره برنج کشت دوم

برنج کشت دوم چیست و به چه دلیل چنین لقبی گرفته است؟ برای خرید برنج کشت دوم، در ابتدا باید با چیستی برنج کشت اول آشنا باشید. برنج کشت اول در اوایل هر سال و در روزهای آغازین بهار کاشته می‌شود و سپس در روزهای میانی تابستان برداشت می‌شود. مشخصا بعد از برداشت برنج کشت اول، نوبت به برنج کشت دوم می‌رسد. در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی درباره برنج کشت دوم به شما بدهیم.

معرفی-برنج-کشت-دوم

معرفی برنج کشت دوم

از آنجایی که ما ایرانی‌ها به عنوان مصرف کننده‌ی اصلی برنج در جهان شناخته می‌شویم و در واقع بخش اصلی برنامه غذایی ما را برنج تشکیل می‌دهد، تهیه با کیفیت‌ترین نوع برنج برای ما از هر چیزی مهم‌تر است.

برنج ایرانی که به عنوان برنجی درجه یک در سراسر جهان شناخته می‌شود، اصلی‌ترین وعده غذایی ما را تشکیل می‌دهد. اکثر مردم دنیا نیز که با برنج ایرانی آشنایی دارند، تلاش برای خرید برنج ایرانی را دارند.

در اینجا مبحثی وجود دارد که برای معرفی برنج با کیفیت ایرانی باید تحت بررسی قرار گیرد؛ معرفی برنج کشت دوم. قطعا سوال این است که برنج کشت دوم چیست و به چه دلیل چنین لقبی گرفته است؟ انواع برنج کشت دوم چیست و کدام محصولات از کشت دوم برنج می باشند.

برای تعریف برنج کشت دوم، در ابتدا باید با چیستی برنج کشت اول آشنا باشید. برنج کشت اول در اوایل هر سال و در روزهای آغازین بهار و مخصوصا اردیبهشت ماه کاشته می‌شود و سپس در روزهای میانی تابستان برداشت می‌شود. مشخصا بعد از برداشت برنج کشت اول، نوبت به برنج کشت دوم می‌رسد.

انواع-بهترین-برنج-شمال

زمان تولید کشت دوم برنج

در واقع این نوع برنج به محض برداشت برنج کشت اول کشت و تولید می‌شود. این نوع برنج در روزهای داغ تابستانی رشد کرده و به بار می‌نشیند و سپس در روزهای میانی فصل پاییز برداشت شده و در بازار عرضه می‌شود. در این زمان خرید برنج رونق زیادی می یابد. برای خرید برنج شمال کشت دوم لازم است تا آشنایی با برنج شمال داشته باشید.

با وجود گمانه زنی‌ها درباره برنج‌های کشت دوم، مثل نفوذ مواد شیمیایی به این برنج‌ها و استفاده زیاد از حد از منابع آب و خاک که می‌تواند آسیب‌هایی جدی به این منابع وارد کند؛ بسیاری از تولید کنندگان تولید برنج‌های کشت دوم را عملی بیهوده و پر از ضرر می‌دانند.

این در حالی است که بسیاری از کشاورزان برنج شمال به تولید این نوع برنج‌ها تاکید دارند و این نوع برنج‌ها را با توجه به ویژگی‌های قابل توجهی همچون عطر فوق العاده و طعم عالی، از با کیفیت‌ترین برنج‌های مصرفی برای هر خانوار ایرانی می‌دانند.

تفاوت کشت اول و کشت دوم

سوال دیگر این است که چه تفاوتی بین برنج کشت اول و دوم وجود دارد؟ آیا برنج کشت اول از دوم بهتر است؟ به طور کلی کیفیت بهتر نوع خاصی از برنج به شرایط تولید و کاشت آن بستگی دارد؛ جنس خاک، آب و هوا، نوع برنجی که کشت می‌شود و سایر موارد می‌توانند تعیین کننده کیفیت بیشتر انواع برنج‌ها باشند.

پس نمی‌توان گفت که زمان و نوبت کشت هر نوع برنج، تاثیری در کیفیت و طعم و عطر آن خواهد داشت. به طور کلی حساسیت‌هایی که برای برنج‌های کشت دوم باید به خرج داده شود، به نسبت برنج‌های کشت اول بیشتر است و برای تولید و پرورش این نوع برنج‌ها باید تلاش بیشتری به کار رود.

با این که ادعاهایی درباره کیفیت بالاتر برنج‌های کشت اول وجود دارد؛ اما هنوز هم هر دو نوع برنج کشت اول و دوم به میزانی بالا در بازار به فروش می‌رسند. همچنین رقابت تنگاتنگی بین فروش برنج بین این دو کشت اول و دوم وجود دارد.

قیمت-انواع-برنج-کشت-دوم

قیمت انواع برنج کشت دوم در چه حدی است؟

موضوع مهم دیگری که لازم است مورد بحث قرار گیرد، قیمت برنج کشت دوم است. به طور کلی برای بررسی قیمت برنج و به طور کل هر محصولی لازم است که عوامل و ویژگی‌های مختلفی را تحت بررسی قرار داد.

با توجه به گفنه‌های پیشین و گمانه زنی‌هایی که درباره کیفیت بیشتر برنج‌های کشت اول وجود دارد، ممکن است گمان کنید که قیمت خرید یا فروش برنج کشت دوم به نسبت انواع دیگر برنج‌ها کمتر و مناسب‌تر است. با خرید عمده برنج قیمت نهایی و تمام شده برنج پایین تر می آید.

برای اطلاع از قیمت عمده برنج و اینکه چه مقدار برنج را به صورت عمده در نظر می گیریم باید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید. ما در قسمت وبلاگ وبسایت اینترنتی فروشگاه برنج گل بابا راهنمای خرید عمده برنج را برایتان گفته ایم.

عرضه و تقاضا علت تعیین قیمت برنج کشت دوم

با این که در مواردی این گفته حقیقی است و برنج‌های کشت اول به بهانه کیفیت بیشتر و طعم و عطر بهتر با قیمت بالاتری به فروش می‌رسند؛ اما لازم است تا به شکل دقیق‌تر درباره قیمت خرید برنج کشت دوم گفت و گو کنیم.

به طور کلی برنج‌های کشت دوم به عنوان با کیفیت‌ترین نوع برنج در ایران شناخته می‌شوند و از آن‌ها به عنوان برنج ممتاز یاد می‌شود. چه بسا این ممتاز بودن باعث شده تا این برنج به وعده غذایی اصلی بسیاری از خانواده‌های ایرانی تبدیل شود.

در نتیجه میزان تقاضا برای تولید، عرضه و فروش این نوع برنج‌ها در طول سال بیشتر شود و در نهایت این تقاضای زیاد باعث افزایش قیمت برنج‌های کشت دوم می‌شود. برنج های کشت دوم انواع مختلفی نیز دارند. برنج کشت دوم طارم و برنج کشت دوم بینام از معروف ترین آن ها هستند. می توانید در قسمت معرفی برنج طارم با انواع برنج طارم آشنا شوید.

علت قیمت بالای برنج کشت دوم

قیمت برنج شمال کشت دوم نیز از سایر ارقام برنج بالاتر است. بسیاری از تولید کنندگان برنج در شمال کشور، برنج‌های کشت دوم را برنج‌هایی با عطر و طعم بسیار بهتر و کیفیت پختی بالاتر از برنج‌های کشت اول می‌شناسند. قیمت برنج ایرانی کشت دوم نیز به همین صورت می باشد.

زمان کشت این نوع برنج‌ها و رطوبتی که به آن‌ها می‌رسد و همچنین اقلیم آب و هوایی عالی در فصل پاییز باعث شده تا این نوع برنج کیفیت پختی بسیار بالا داشته باشد و طعمی عالی داشته باشد.

نکته مهم دیگر درباره این نوع برنج‌ها ارزش غذایی بالای آن‌ها و تضمین سلامت افراد با مصرف این نوع برنج‌ها می‌باشد؛ در واقع شما با تهیه و مصرف برنج‌های کشت دوم می‌توانید یک برنامه غذایی سالم داشته باشید و سلامت خود را تضمین کنید.

علاوه بر آن برنج‌های کشت دوم بسیار خوش پخت هستند و در حین پخت به خوبی قد می‌کشند و در نتیجه بهترین انتخاب برای شما جهت پذیرایی از مهمانان در یک مراسم بزرگ و مهم هستند. تمامی این ویژگی‌ها بر قیمت تعیین شده برای برنج‌های کشت دوم تاثیر می‌گذارند و در واقع عوامل تعیین کننده قیمت برنج ایرانی به شمار می‌روند.

 فروشگاه برنج گل بابا  تأمین کننده انواع برنج‌های شمال

                   شماره تماس مستقیم جهت دریافت مشاوره و خرید برنج:

                                ۰۹۱۱۹۰۹۰۳۸۵