مقایسه-نان-و-برنج

مقایسه نان و برنج

به طور معمول هر زمان که صحبت از کاهش وزن و رژیم می شود بیشتر افراد به دنبال پاسخ این پرسش می باشند که نان را باید در رژیم غذایی شان قرار دهند و یا اینکه برنج را مصرف کنند. در این مقاله قصد داریم مقایسه نان و برنج را به صورت مختصر برای شما بیان کنیم.

برنج

بسیاری از افراد در مقایسه نان و برنج بر این باور هستند که برنج کالری بیشتری دارد و موجب چاق تر شدن افراد می شود. از این رو خرید نان را به خرید برنج ترجیح می دهند. اما باید بدانید خرید برنج مرغوب و به خصوص خرید برنج ایرانی با کیفیت از مسائل مهم می باشد. بنابراین بسیاری از مردم خرید برنج شمال را نسبت به انواع برنج خارجی در اولویت خود قرار می دهند.

کالری برنج و نان

برای مقایسه نان وبرنج بسیاری از افراد کالری موجود در این مواد غذایی را می سنجند و معتقد هستند در مقایسه نان و برنج، برنج کالری بیشتری دارد و موجب چاق تر شدن افراد می شود. اما باید بدانید که واقعیت امر اینگونه نمی باشد و نان هم کالری زیادی دارد. نشاسته زیادی درون نان وجود دارد که همین نشاسته موجب چاق تر شدن شما می شود. هم نان و هم برنج از جمله مواد نشاسته ای به شمار می روند.

برنج یکی از محصولات خاص می باشد که چربی و نمک درون آن وجود ندارد. اما باید بدانید چربی و نمک زیادی درون نان وجود دارد و همچنین باید بدانید درون نان جوش شیرین هم یافت می شود. بنابراین در مقایسه نان و برنج باید به خوبی بدانید مصرف برنج مزیت های بیشتری دارد. با این وجود نوع نان که شما استفاده می کنید بستگی به میزان نمک و چربی که دارد کالری مشخص شده ای را درونش قرار داده است. زمانی که نان با تنور ارتباط مستقیم دارد ممکن است سرطان زا بودن نان تا حدی افزایش پیدا کند. همچنین شما باید بدانید در نان گلوتن وجود دارد اما این ماده در برنج نیست.

مقایسه-نان-و-برنج-1

مقایسه نان و برنج از نظر چاق کنندگی :

یکی از مهمترین دلایلی که در مورد چاق کنندگی برنج عنوان می شود این است که آن را با استفاده از کره و روغن میل می کنند. زمانی که شما به بهترین برنج ایرانی مقداری کره بیفزایید ممکن است مقدار کالری آن را بیشتر کنید. در واقع زمان خرید برنج ایرانی ممتاز باید به خوبی میزان کالری آن را بررسی کنید. با استفاده از بهترین و مناسب ترین برنج ایرانی می توانید کالری بدن را تنظیم کنید. در واقع بهتر است بدانید برنج درجه یک ایرانی کالری زیادی ندارد و شما خودتان به آن با اضافه کردن روغن و کره کالری زیادی می دهید.

شما باید بدانید که اگر بهترین برنج ایرانی را کته کنید و به آن روغن اضافه ننمایید نه تنها برنج چاق کننده نمی باشد، بلکه بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی بدن را هم با استفاده از آن افزایش می دهید. سلامت پوست و موهای شما با استفاده از برنج تامین می شود. بنابراین اگر بخواهید مقایسه نان و برنج را از نظر چاق کنندگی بررسی کنیم به این نتیجه می رسیم که برنج کالری کمتری دارد و اگر به صورت اصولی استفاده شود شما را چاق نمی کند.

مقایسه نان و برنج از نظر کالری :

برنج فیبر، کربوهیدرات و ویتامین های بسیار زیادی را در خود جای داده است. سبوس برنج میزان مناسبی از مواد معدنی و ویتامین ها را به شما ارائه می دهد. بسیاری از افراد زمانی که می خواهند برنج ممتاز شمال را خریداری کنند برایشان میزان کالری برنج اهمیت بسیار زیادی دارد. بنابراین به خوبی باید میزان کالری آن را بررسی کنند.

افراد می خواهند در مقایسه نان و برنج از نظر کالری بدانند کدام یک از آنها برای بدن مناسب تر می باشد. در صورتی که بخواهیم این دو ماده غذایی را از نظر کالری بررسی کنیم باید آنها را از نظر شیوه مصرف و نحوه پختی که دارند تخمین بزنیم. هر یک از این دو ماده غذایی و اندازه کالری شان عبارت است از :

مقایسه-نان-و-برنج-2

1. کالری برنج :

انواع برنج ها از نظر کیفیت مناسبی که دارند کالری مشخص شده ای را به بدن شما می رسانند. این کالری ها و میزان آن عبارت است از :

  •  در هر 100 گرم برنج که پخته شده است 130 کالری انرژی یافت می شود.
  •  در هر 100 گرم برنج که بخارپز می شود 129 کالری انرژی یافت می شود.
  •  در هر 100 گرم برنج قهوه ای که پخته می شود 111 کالری انرژی یافت می شود.

بر همین اساس شما می توانید از برنج سفید میزان کالری کمتری را دریافت کنید و به بدن خود برسانید.

2. کالری نان :

هر 100 گرم نان سفید دارای 265 کالری انرژی می باشد. در هر 100 گرم نان سبوس دار 265 کالری وجود دارد. بنابراین شما در مقایسه نان و برنج باید بدانید میزان کالری برنج بسیار کمتر از نان است. اگر شما می خواهید رژیم بگیرید باید تنها نان هایی که میزان نمک و چربی کمتری دارند را مورد استفاده قرار دهید.

مقایسه نان و برنج از نظر سیر کنندگی :

برنج قدرت سیر کنندگی بیشتری دارد و شما بهتر است که در هر وعده غذایی خود این ماده غذایی را به جای نان استفاده کنید. اگر بخواهید برنج را از وعده غذایی تان حذف کنید مجبور می شود دو برابر آن نان مصرف نمایید. شما با خوردن چند قاشق برنج قادر خواهید بود که میزان کالری مورد نیاز بدنتان را تامین نمایید.

نکته پایانی:

برای استفاده نان و برنج، باید تعادل را رعایت کرد. خرید برنج یا نان باید با دقت انجام شود و مصرف آن ها مشخض باشد. برای برنج می توان از برنج های با کیفیت و درجه یک نظیر برنج طارم، برنج دم سیاه، برنج عطری و … استفاده کرد.

اگر هم بخواهید از برنج های پر محصول استفاده کنید تا قیمت برنج مناسب باشد می توانید از برنج شیرودی، برنج فجر، برنج ندا و یا برنج بینام استفاده کرد. بعضی از خریداران به طعم خاصی از برنج علاقه دارند که می توانند از برنج دودی استفاده کنند.

 فروشگاه برنج گل بابا  تأمین کننده انواع برنج‌های شمال

                   شماره تماس مستقیم جهت دریافت مشاوره و خرید برنج:

                                ۰۹۱۱۹۰۹۰۳۸۵