معرفی-کامل-برنج-فجر

معرفی کامل برنج فجر

برنج فجر از جمله برنج‌های پر محصول است که به میزان بسیار زیادی در کشور تولید می‌شود و در عین حال کیفیت این برنج به نسبت انواع دیگر برنج‌های پر محصول تولید شده در کشور بالاتر می‌باشد. همین باعث شده تا میزان مصرف این نوع برنج در مقایسه با سایر ارقام برنج‌های پرمحصول در ایران با افزایش چشم‌گیری رو به رو شود. ما در این مقاله معرفی کامل برنج فجر را برای شما خواهیم داشت.

برنج-فجر-را-بهتر-بشناسید

برنج فجر را بهتر بشناسید

درباره برنج فجر چه می‌دانید؟ مطمئنا تا کنون بارها برای خرید برنج اقدام کرده‌اید و با حجم بسیار زیاد انواع مختلف برنج‌هایی که در بازار عرضه می‌شوند، چه برنج خارجی چه برنج ایرانی مواجه شده‌اید. هر یک از انواع برنج‌ها با توجه به روشی که برای تولید آن‌ها به کار می‌رود؛ منطقه کاشت، حاصلخیزی خاک منطقه، آب و هوا و میزان بارش در این منطقه و بسیاری از موارد دیگر ویژگی‌هایی متفاوت دارند و در نتیجه میزان فروش برنج به نسبت دیگری متفاوت است.

با این حال بیشتر مردم تمایل دارند تا محصولاتی ممتاز و برنج درجه یک و با کیفیت را مصرف کنند و از خوردن غذاهای لذیذی که با استفاده از یک برنج خوشپخت تهیه می‌شوند، لذت ببرند. تقریبا انواع برنج ایرانی این ویژگی ها را به صورت یکجا دارند.

در این مقاله به معرفی کامل برنج فجر که از جمله پرمصرف‌ترین نوع برنج در ایران می‌باشد می‌پردازیم. برنج فجر از جمله برنج‌های پر محصول است که به میزان بسیار زیادی در کشور تولید می‌شود و موارد مصرف زیادی دارد. این برنج در عین حال کیفیت بالایی به نسبت انواع دیگر برنج‌های پر محصول تولید شده در کشور دارد.

همین باعث شده تا میزان مصرف این نوع برنج در مقایسه با سایر ارقام برنج‌های پرمحصول در ایران با افزایش چشم‌گیری رو به رو شود. با وجود کیفیت بالای پخت برنج فجر، تنها ایرادی که می‌توان به این برنج گرفت عطری نبودن آن است؛ البته باید گفت که این نوع برنج به نسبت انواع دیگر برنج‌های پرمحصول، عطری بهتر و بیشتر دارد. از این رو خرید برنج فجر به نسبت سایر ارقام پر محصول بیشتر می باشد.

کیفیت برنج فجر

برای این که ویژگی‌های این نوع برنج پرمحصول را به شکل دقیق و خلاصه‌تر بررسی کنیم، لازم است اشاره کنیم که این برنج قابل مقایسه با برنج طارم است؛ چه از نظر کیفیت پخت و چه از نظر طعم. با این حال عطر برنج طارم را نمی‌توان با هیچ نوع برنجی مقایسه کرد.

مصرف کنندگان اصلی برنج پرمحصول فجر رستوران‌ها و مراکز تهیه غذا هستند که به دلیل به صرفه بودن قیمت برنج فجر و همچنین به علت کیفیت خوب این برنج، مقادیر زیادی از آن را در طول سال تهیه کرده و مصرف می‌نمایند. مبدا اصلی کشت این برنج در ایران، استان‌های شمالی کشور می‌باشند.

بخش عظیمی از میزان تولیدات این برنج در استان مازندران و بخشی دیگر در استان گلستان انجام می‌شود. به طور کلی می‌توان از شمال کشور به عنوان مرکز اصلی تولید و کشت این برنج یاد کرد. در بین ارقام تولید شده برنج فجر بابل و برنج فجر گرگان کیفیت بالاتری دارند. این نوع برنج تنها به یک شکل تولید می‌شود و گونه خاصی ندارد؛ بنابراین هنگام مراجعه به مراکز خرید و فروش برنج فجر، نمی‌توانید این برنج را با نام دیگری یافته و خریداری نمایید.

بررسی-ویژگی‌های-کلی-برنج-فجر

بررسی ویژگی‌های کلی برنج فجر

برای خرید برنج ایرانی با کیفیت و خوش پخت، لازم است با ویژگی‌های تعیین شده برای با کیفیت‌ترین نوع برنج آشنایی داشته باشید. خوش پخت بودن برنج، عطر خوش آن پس از پخت، طعم خوب و ماندگار برنج، رِی کردن و قد کشیدن برنج به میزان دلخواه و در عین حال قیمت برنج مناسب، همه و همه از ویژگی‌های تعیین کننده کیفیت بالای نوع خاصی از برنج به شمار می‌روند.

در ادامه سعی کرده‌ایم تا هر یک از ویژگی‌هایی که در هنگام خرید برنج فجر باید در نظر گرفته شوند را به طور خلاصه تحت بررسی قرار دهیم.

• کیفیت پخت برنج:

همانطور که پیش‌تر گفته شد، برنج فجر از لحاظ کیفیت پخت قابل مقایسه با برنج طارم می‌باشد. هر چند که نمی‌توان کیفیت پخت برنج فجر را با برنج طارم برابر دانست. با این حال این برنج به نسبت انواع دیگر برنج‌های پرمحصول ایرانی کیفیتی بالاتر داشته و کاملا خوش پخت هستند.

این برنج پس از پخت به میزان قابل توجهی رِی کرده و قد خواهد کشید و در عین حال بافتی کامل سبک خواهد داشت که تا ساعت‌های طولانی بعد از پخت، همچنان خوش طعم باقی خواهد ماند.

• عطر برنج:

پیش‌تر نیز گفته شد که تنها ایراد برنج فجر، عطر بسیار کم آن است. با این حال این نوع برنج به نسبت انواع دیگر برنج‌های پرمحصول عطر بیشتری دارد، اما اگر به عطر زیاد غذا اهمیت می‌دهید و تمایل دارید تا غذاهایی خوش عطر مصرف کنید، بهتر است از انتخاب این نوع برنج خودداری کنید.

• ویژگی‌های ظاهری برنج:

یکدست بودن برنج و عدم وجود نیم دانه یا هر گونه آکنه و حشره در بین دانه‌های آن، از جمله مهم‌ترین ویژگی‌هایی هستند که در هنگام خرید برنج شمال باید مد نظر داشته باشید. دانه‌های برنج فجر ظاهری شیشه‌ای با رنگی سفید تقریبا کدر دارند و به نسبت برنج طارم کشیده‌تر بوده و قدی بلندتر دارند.

• قیمت برنج:

برنج فجر از جمله برنج‌های پر محصول ایرانی است که به میزان زیادی تولید و عرضه می‌شود. این برنج کیفیت پخت خوبی دارد؛ اما عطر کم آن و همچنین میزان بالای تولید آن باعث شده تا به نسبت انواع برنج‌های ایرانی با قیمتی پایین و مناسب‌تر به فروش برسد. پس در صورتی که قیمت برنج ایرانی برای شما مهم بوده و تمایل دارید تا برنج ارزان‌ و با قیمتی مناسب‌تر تهیه کنید و تمایلی به مصرف برنج‌های خارجی که اطمینانی به کیفیت آن‌ها نیست ندارید، بهترین انتخاب برای شما برنج فجر خواهد بود.

 فروشگاه برنج گل بابا  تأمین کننده انواع برنج‌های شمال

                   شماره تماس مستقیم جهت دریافت مشاوره و خرید برنج:

                                ۰۹۱۱۹۰۹۰۳۸۵