انواع-برنج-ایرانی

انواع برنج ایرانی

انواع برنج ایرانی با توجه به ظاهر دانه‌های آن‌ها و در واقع ساختار این دانه‌ها، اندازه و طول هر دانه برنج، بافت برنج و بسیاری از ویژگی‌های مهم دیگر، در دسته‌های مختلفی قرار می‌گیرند. تولید کنندگان برنج ایرانی، انواع مختلف این محصول خوش طعم و لذیذ را در دسته های مختلف تقسیم بندی می‌کنند، که ما قصد داریم دسته های زیر را برایتان بشکافیم: برنج گرد، صدری، پرمحصول و در آخر برنج طارم.

ارقام-برنج-ایرانی

برنج ایرانی، پای ثابت سفره ایرانیان

بخش بزرگی از وعده‌های اصلی غذای ایرانیان را برنج تشکیل می‌دهد. هنر آشپزی ایرانیان و خلق غذاهای بسیار متنوع و خوش طعم با استفاده از انواع برنج ایرانی، در سراسر جهان زبانزد است. موضوع دیگر این است که زمانی که برای خرید برنج اقدام می‌کنید، با ورود به یک فروشگاه بزرگ با انواع بهترین برنج ایرانی مواجه خواهید شد که انتخاب نوع خاصی از آن برای شما سخت خواهد بود.

این مقاله به شما فرصت می‌دهد تا انواع برنج ایرانی را شناخته و با ویژگی‌های هر نوع برنج آشنایی پیدا کنید و در نهایت بهترین نوع از این ماده غذایی سحر آمیز و خوش طعم را خریداری کنید. پیشنهاد ما به شما خرید برنج ایرانی و خرید برنج شمال است که بهترین ارقام برنج در این منطقه کشت می شود.

معرفی-نمونه-انواع-برنج-ایرانی

معرفی انواع برنج ایرانی

برای معرفی انواع برنج ایرانی و تقسیم بندی آن‌ها در دسته‌های مختلف، لازم است به یک سری ویژگی‌ها توجه شود. در واقع هر نوع برنج ایرانی یک سری خصوصیات و ویژگی‌های خاص دارد که با توجه به این ویژگی‌ها شناخته می‌شود. برنج‌های ایرانی مختلف طعم خاص خود را دارند و استفاده از هر یک برای پختن یک پلو خورشت، لذت خاصی را به افراد می‌دهد که با هیچ چیز قابل مقایسه نیست.

انواع برنج ایرانی با توجه به ظاهر دانه‌های آن‌ها و در واقع ساختار این دانه‌ها، اندازه و طول هر دانه برنج، بافت برنج و بسیاری از ویژگی‌های مهم دیگر، در دسته‌های مختلفی قرار می‌گیرند. تولید کنندگان برنج ایرانی، انواع مختلف این محصول خوش طعم و لذیذ را در دسته های مختلف تقسیم بندی می‌کنند؛ برنج گرد، صدری، پرمحصول و در آخر برنج طارم.

انواع برنج ایرانی که توسط مراکز تولید کننده مختلف تولید و به بازار عرضه شده است، در این 4 دسته قرار می‌گیرند. در ادامه تعدادی از خوش طعم‌ترین برنج‌های ایرانی را معرفی کرده و به بررسی ویژگی‌های هر یک از این محصولات می‌پردازیم. قیمت برنج شمال در این بین از سایر ارقام گران تر است.

• برنج دم سیاه طارم:

برنج دم سیاه طارم که به علت دارا بودن ریشک‌های دم سیاه شناخته می‌شود، یکی از پرمصرف‌ترین و خوش عطرترین برنج‌های ایرانی به شمار می‌آید که با استفاده از آن هر غذای ایرانی طعمی بسیار شگفت آور و جادویی خواهد گرفت. این نوع از برنج‌ طارم را می‌توان در دسته برنج صدری ایرانی نیز قرار داد. این برنج دانه‌های بلند با رنگی سفید مایل به کرم دارد.

این برنج در استان های شمالی کشت می شود. قیمت برنج ایرانی که در شمال کشت می شود به علت کیفیت بسیار خوب آن از سایر مناطق بالاتر است. برنج شمال با اینکه قیمت بالاتری دارد با این حال از فروش برنج خوبی برخوردار است.

• برنج صدری شاه پسند:

یکی از انواع برنج ایرانی که با توجه به نام آن می‌توان پی برد که لذت چشیدن طعمی خارق العاده را به شما می‌دهد، برنج صدری شاه پسند است. این برنج علاوه بر طعم بسیار عالی و لذیذ، عطری خوش داشته و بهترین گزینه برای افراد خوش خوراک می‌باشد. این برنج با دارا بودن تمامی ویژگی‌های یک برنج فرد اعلا، به کشورهای مختلف جهان صادر می‌شود.

• برنج حسنی:

برنج حسنی از انواع برنج ایرانی گرد می‌باشد که بیشتر در تالش کشت می‌شود و یک برنج اصیل ایرانی می‌باشد. این برنج بهترین گزینه برای پختن غذای معروف خاورمیانه یعنی دلمه می‌باشد؛ چرا که اندازه دانه‌های آن متوسط و پهن می‌باشد و بافت آن پس از پختن شبیه به کته می‌‌شود و حالتی چسبان پیدا می‌کند. این برنج ماده اصلی پخت یکی از سوغاتی‌های بسیار معروف ایرانی یعنی نان برنجی می‌باشد.

• برنج ندا:

برنج ندا از انواع برنج‌های پرمحصول ایرانی و برنج ارزان می‌باشد و ممکن است آن را با نام برنج شمشیری نیز بشناسید. این برنج دانه‌هایی بلند و سفید رنگ داشته که کاملا شفاف هستند؛ تنها مورد درباره برنج ندا، بی عطر و بو بودن آن پس از پخت است. پس اگر به عطر خوش برنج اهمیت می‌دهید، بهتر است به سراغ نوع دیگری از برنج‌های ایرانی بروید.

تعداد برنج‌های ایرانی خوش طعم و با کیفیت بسیار زیاد بوده و نمی‌توان تمامی آن‌ها را در این مقاله معرفی کرده و به ویژگی‌های مختلف هر یک اشاره کرد. برنج عنبربو، لجنان، زاینده رود، چرام و بسیاری از محصولات دیگر در بازار عرضه می‌شوند، که هر یک با ویژگی‌های خاص خود شناخته شده و هر نوع از آن‌ها می‌توانند برای هر یک از افراد با ذائقه غذایی مختلف مناسب باشند.

بهترین-نوع-برنج-ایرانی

بهترین نوع برنج ایرانی کدام است؟

حتما بعد از آشنایی با انواع برنج ایرانی می‌پرسید که بهترین برنج ایرانی کدام است؟ نمی‌توان به این سوال پاسخی حتمی داد، چرا که در نظر هر یک از افراد ملاکی مشخص برای بهترین بودن تعیین شده است؛ برای خرید برنج ایرانی لازم است همه چیز درباره برنج ایرانی را بدانید.

انواع برنج‌های ایرانی در مناطق مختلفی از این کشور و با شرایطی متفاوت از هم تولید می‌شوند. در نتیجه طعم و عطر هر نوع از آن‌ها، با متفاوت از نوع دیگر است و ممکن است نوع خاصی از برنج که از نظر اکثر افراد خوش طعم و با کیفیت بوده و در واقع بهترین نوع از برنج‌های ایرانی به شمار می‌آید، از نظر شما طعم خوبی نداشته باشد.

می‌توان برای هر ویژگی یک برنج با کیفیت ایرانی، یک نوع خاص را معرفی کرد. به عبارتی:

• نوعی از برنج‌ها از نظر ظاهری بسیار مرغوب و عالی هستند.
• نوع دیگر برنج‌ها از نظر طعم و مزه از انواع دیگر یک سر و گردن بالاتر هستند.
• نوع دیگر برنج‌های ایرانی عطری بسیار خوش داشته و پس از پخت اشتهای شما را باز خواهند کرد.
• نوعی از برنج‌ها نیز تمامی این روش‌ها را با هم دارند.
با در نظر داشتن یک ویژگی خاص برای محصول مورد نظر خود، می‌توانید بهترین‌ها را تهیه و مصرف کنید.

نکته پایانی:

فروشگاه اینترنتی خرید برنج گل بابا با ارائه تولیدات برنج سالم در این زمینه به شما کمک می کند تا انواع برنج های درجه یک و مرغوب را خریداری کنید. شما می توانید از بین برنج طارم، برنج دم سیاه، برنج عطری، برنج کشت دوم در بین ارقام کم محصول و برنج ندا، برنج شیرودی، برنج فجر و برنج بینام در بین ارقام پر محصول برنج خود را انتخاب کنید.

 فروشگاه برنج گل بابا  تأمین کننده انواع برنج‌های شمال

                   شماره تماس مستقیم جهت دریافت مشاوره و خرید برنج:

                                ۰۹۱۱۹۰۹۰۳۸۵