همه-چیز-درباره-برنج-ایرانی

همه چیز درباره برنج ایرانی

برنج ایرانی در پخت غذاهای ایرانی، نقشی اساسی و غیر قابل انکار دارد. هنگام ورود به یک رستوران ایرانی و دیدن منوی غذاها، به سختی قادر خواهید بود تا یک غذای بدون برنج پیدا کرده و سفارش دهید. امروزه رژیم‌های غذایی بسیاری بر پایه برنج ایرانی وجود دارند که توسط بسیاری از متخصصان تغذیه در ایران به افرادی که از عدم تعادل وزن خود رنج می‌برند، توصیه می‌شوند. از آنجا که خواص برنج ایرانی زبانزد است، از همین رو خرید برنج ایرانی نسبت به برنج خارجی رو به افزایش است. در این مقاله قصد داریم همه چیز درباره برنج ایرانی را برایتان بازگو کنیم.

کشت-برنج-ایرانی-برای-پخت-خوش-طعم‌ترین-غذاها

کشت برنج ایرانی برای پخت خوش طعم‌ترین غذاها

به هنگام نزدیک شدن فصل بهار، روند کشت برنج در دشت‌های ساحلی استان گیلان و مازندران آغاز می‌شود. برنج ایرانی در پخت غذاهای ایرانی، نقشی اساسی و غیر قابل انکار دارد. هنگام ورود به یک رستوران ایرانی و دیدن منوی غذاها، به سختی قادر خواهید بود تا یک غذای بدون برنج پیدا کرده و سفارش دهید. در واقع برنج اصلی‌ترین عضو سفره غذای تمامی ایرانیان می‌باشد.

امروزه رژیم‌های غذایی بسیاری بر پایه برنج ایرانی وجود دارند که توسط بسیاری از متخصصان تغذیه در ایران به افرادی که از عدم تعادل وزن خود رنج می‌برند، توصیه می‌شوند. تنوع بسیار زیادی در انواع برنج‌های ایرانی وجود دارد که هر یک از آن‌ها با روش‌های خاص و خارق العاده‌ای پخته می‌شوند و هر یک از این روش‌ها، غذایی با طعم عالی بر سر سفره‌های ایرانیان می‌آورد.

کیفیت و تاریخچه برنج ایرانی

علاوه بر کیفیت بسیار عالی انواع برنج‌های ایرانی، تاریخچه استفاده از آن‌ها و در واقع سن این محصولات غذایی نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که به هنگام خرید باید مد نظر قرار گیرد. اکثر مردم کشور به این باور دارند که بهترین برنج ایرانی هر چه بماند و از آن به عنوان ذخیره استفاده شود، غذایی که بعدها به وسیله آن پخته می‌شود طعمی لذت بخش‌تر خواهد داشت.

یک نکته مهم درباره کشت برنج‌های ایرانی، روش خاص کشاورزان ایرانی برای تهیه و تولید برنج است که با سایر کشورهای جهان کاملا متفاوت می‌باشد. در ادامه این مقاله با هم به مرور جالب‌ ترین نکات درباره انواع برنج‌های ایرانی می‌پردازیم و تقریبا همه چیز درباره برنج ایرانی را برایتان خواهیم گفت.

تاریخچه-کشت-برنج-در-ایران

تاریخچه کشت برنج در ایران

در همین ابتدا باید بگوییم اطلاعات دقیقی در باب زمان دقیق ورود و کشت برنج در ساحل خزر و استفاده از آن برای پخت غذاهای ایرانی وجود ندارد، با این حال جالب است بدانید که پیش از ظهور اسلام در ایران، کشت برنج به گستردگی زمان حال نبوده است؛ اصلی‌ترین شواهد حاکی از این موضوع آن است که در اوستا، هیچ کلمه‌ای هم معنی با برنج وجود ندارد.

کشت برنج را گذشت از جنوب شرقی آسیا و همچنین کشور هند، راه خود را به ایران باز کرد. در ابتدا در سلسله صفوی برای پخت غذاهای سلطنتی از برنج ایرانی استفاده شده است و در اواخر قرن 16، برنج به یکی از اصلی‌ترین قسمت‌های اکثر غذاهای ایرانی تبدیل شد. پیش از آن و در طی قرون 7 تا 13، برنج ایرانی در آذربایجان، فارس، خوزستان و مهم‌تر از همه استان‌های حومه خزر یعنی مناطقی که هنوز هم قطب اصلی کشت برنج در ایران می‌باشند، کشت و تولید شد.

شالیزارهای کاشت برنج ایرانی

52 درصد از مزارع استان‌های شمالی کشور ایران به خصوص مازندران و گیلان را شالیزارهای کاشت برنج تشکیل می‌دهند؛ چه بسا استان مازندران یکی از اصلی‌ترین تولیدکنندگان برنج در ایران و در واقع مرکز تولید این محصول در کشور به شمار می‌آید‌. بخش عظیمی از برنج ایرانی در استان‌های دیگر کشور یعنی گیلان، فارس و مناطق دیگر کشور تولید می‌شوند.

استان مازندران، قطب اصلی کشت و تولید برنج در ایران، تولید بیش از نیمی از این محصول مهم ملی را انجام می‌دهد. جهت اطلاعات بیشتر در مورد این غلات مهم می توانید به استان سرسبز مازندران سفر کنید و اطلاعات بیشتری در مورد برنج کسب کنبد و همه چیز درباره برنج ایرانی را بدانید.

روش-پخت-برنج-ایرانی

روش‌های پخت برنج ایرانی

برنج ایرانی در انواع مختلفی کشت و تولید می‌شود (برنج طارم، برنج دم سیاه، برنج عطری، برنج فجر، برنج شیرودی، برنج بینام، برنج ندا، برنج دودی و…). با توجه به تنوع در تولید و کشت برنج، روش‌های مختلفی برای پخت وجود دارد که بسته به نوع غذا و یا موقعیت سرو غذا می‌توان از این روش‌ها بهره برد. به طور کلی سه روش برای پخت برنج‌های ایرانی وجود دارد؛ پخت برنج پلویی و چلویی، کته و دمی.

برای پخت بهتر برنج ایرانی باید همه چیز در مورد برنج ایرانی را بدانید، در مورد کالری برنج و خواص برنج تحقیق کنید و از بهترین روش برای نحوه پخت برنج ایرانی به خصوص پخت برنج هاشمی که یکی از بهترین های برنج شمال می باشد استفاده کنید.

مهم‌ترین-نکات-برای-خرید-برنج-درجه-یک

مهم‌ترین نکات برای خرید برنج درجه یک

از برنج ایرانی با کیفیت و طعم عالی در سراسر جهان یاد می‌شود. با این حال برای خرید برنج درجه یک ایرانی، باید به یک سری نکات دقت کنید. به واقع نباید قیمت خرید برنج را به عنوان تنها ملاک در نظر بگیرید؛ کیفیت برنج اصلی‌ترین عاملی است که لذت چشیدن طعم عالی این محصول را به شما می‌دهد. عوامل مهم برای تشخیص کیفیت بالای برنج ایرانی به شرح زیر هستند:

عوامل تشخیص کیفیت برنج

• برنج ایرانی به شکل دانه بلند، دانه کوتاه و متوسط تولید و عرضه می‌شود. به طور معمول برنج‌های باریک و دانه بلند، بهترین طعم و کیفیت را دارند. پس برای تهیه یک برنج با کیفیت ایرانی، در ابتدا باید اندازه دانه برنج را بررسی کنید و در نهایت می‌توانید باکیفیت‌ترین محصول را تشخیص دهید. قیمت خرید برنج این محصول بیشتر می باشد.

• هنگام خرید باید توجه کنید که دانه‌های برنج گچی نباشند. این نشانه‌ای از کیفیت پایین این نوع برنج و تراکم نشاسته به میزان کم دربافت آن است. این نوع برنج به هنگام پخت، حالتی له شده می‌گیرند و مزه اصلی خود را از دست می‌دهند.

ارزش غذایی برنج

• به میزانی که برنج تهیه شده فیبر و نشاسته‌ی بیشتری داشته باشد، ارزش غذایی و در واقع کیفیت طعم آن پس از پخت غذاهای مختلف نیز بیشتر خواهد بود. روش تشخیص این مورد آن است که برنج تهیه شده خیلی آسان‌تر و در زمانی کوتاه پخته و برای مصرف آماده شود.

• برند اصلی تولید کننده انواع برنج نیز به نوبه خود یک امر مهم و تاثیر گذار در تعیین کیفیت برنج به شمار می‌رود؛ مسلما مراکز مختلف کشت و تولید برنج در ایران، ترفندهایی خاص را برای کاشت و تولید با کیفیت‌ترین بکار می‌گیرند.

نکته پایانی

در پایان باید گفت بهترین برنج ایرانی، باید از ویژگی‌های برنج‌های درجه یک نظیر عطر خوب، طعم بسیار عالی، دانه‌هایی با وزن سبک و طول مناسب برخوردار باشد. پس برای خرید آنلاین برنج، باید به این ویژگی‌ها توجه داشته باشید، همه چیز در مورد برنج ایرانی را بدانید و بهترین برنج را انتخاب کنید. به دنبال برنج ارزان نباشید و کیفیت برنج برایتان مهم باشد. قیمت برنج ایرانی به طور معمول بالاتر از سایر برنج ها می باشد، اما کیفیت آن نیز در مقایسه با سایر محصولات بالاتر است.

 فروشگاه برنج گل بابا  تأمین کننده انواع برنج‌های شمال

                   شماره تماس مستقیم جهت دریافت مشاوره و خرید برنج:

                                ۰۹۱۱۹۰۹۰۳۸۵