ویژگی-برنج-فجر

ویژگی برنج فجر

یکی از انواع خرید برنج ایرانی که در دسته بندی برنج پر محصول قرار گرفته است برنج فجر می باشد. این نوع برنج هر ساله محصولات زیادی به کشاورزان ارائه می دهد که سود فروش این نوع از برنج ایرانی آن را به عنوان برنج های دسته سرد معرفی کرده است. در این مقاله قصد داریم ویژگی های برنج فجر که نیاز است بدانید را برای شما بازگو کنیم.

رقم فجر

برنج فجر در استان مازندران کشت می شود و اگر قیمت برنج ایرانی برایتان مهم است ما خرید برنج شمال فجر را به شما پیشنهاد می کنیم. این برنج جزو برنج های با کیفیت و مرغوب استان مازندران به حساب می آید . برنج فجر در استان گلستان و شهر گرگان نیز کشت می شود و برای خرید عمده برنج برای ارگان ها و سازمان ها بسیار مناسب است. به طور کلی شما باید به خوبی بدانید این نوع برنج یکی از انواع برنج های اصلاح نژاد به شمار می رود که بر اساس تحقیقات محققین آن را تولید کرده اند. برای بهره وری بیشتر این محصول را کشاورزان سعی می کنند در حجم زیاد بکارند تا سود بیشتری به دست آورند.

کشت برنج فجر

شما برای خرید برنج فجر باید از عمده فروشانی که در این زمینه فعالیت می کنند خرید برنج را انجام دهید. قیمت برنج فجر با اینکه کیفیت بسیار عالی دارد مناسب می باشد و شما با هر بودجه ای توانایی خریداری آن را خواهید داشت. برنج فجر را بیشتر در استان های شمالی می کارند که البته باید بدانید در استان مازندران هم این برنج کاشته می شود. در شهرستان آمل و بابل و گرگان بسیاری از کشاورزان این برنج را می کارند و از آن رشد خوبی دریافت می نمایند. برخی از ویژگی های اصلی و مهمی که این برنج دارد را در ادامه بیان می کنیم.

ویژگی-برنج-فجر-1

ویژگی های برنج فجر :

برخی از ویژگی های بسیار مهمی که برنج فجر دارد و شما باید به خوبی زمان خرید برنج فجر با این ویژگی ها آشنایی داشته باشید عبارت است از :

1. رنگ این برنج تا حدودی کدر می باشد که البته سفیدی آن را شما می توانید به خوبی مشاهده کنید.
2. ظاهر این برنج تا حدودی شبیه به شمشیر و یا خنجر می باشد. از سمت انتها تا سر برنج به آرامی باریک می شود و همچنین باید بدانید یک طرف آن هم دارای کمی فرو رفتگی است. طول هر یک از دانه های خام این برنج تا 8 میلی متر می رسد. زمانی که برنج پخته می شود طول دانه های آن تا 10 میلی متر هم می رسد. همچنین باید بدانید عرض آن از تا 2 میلی متر می باشد.
3. دوره رشد این برنج از زمانی که بذر پاشی می شود 130 روز طول می کشد. بنابراین باید بدانید میان رس بودن این برنج یکی از اصلی ترین ویژگی های آنها به شمار می رود.

کیفیت پخت برنج فجر

از نظر کیفیت پخت باید بدانید که این برنج حالت ژلاتین دارد و به همین دلیل کیفیت پخت آن بسیار بالا می باشد. در مقایسه با دیگر برنج های خزر باید بدانید که کیفیت این برنج بسیار عالی و منحصر به فرد می باشد. کیفیت برنج فجر را در بین انواع دیگر برنج ها در دسته بندی متوسط قرار داده اند. شما می توانید برای پخت بسیاری از پلوها از این برنج استفاده کنید. به دلیل بافت ژلاتین مانندی که این برنج دارد از آن برای پخت حلیم و شله زرد هم استفاده می کنند. این برنج به عنوان رقم پر محصول برنج ایرانی طرفداران زیادی دارد و به همین دلیل است که هر ساله کاشتن آن را کشاورزان بیشتر از سال های دیگر دنبال می کنند. برنج به راحتی می پزد و مدت زمان دم کشیدن آن کمتر از نیم ساعت می باشد.

ویژگی-برنج-فجر-2

موارد استفاده برنج فجر

استفاده از برنج فجر بیشتر در شرکت ها و رستوران ها می باشد؛ چرا که هم خوب قد می کشد و هم اینکه قیمت خرید آن مناسب است. بنابراین افراد زمانی که می خواهند این برنج را خریداری کنند در حجم زیاد آن را تهیه می نمایند. پایین بودن قیمت برنج فجر نسبت به بسیاری از برنج های دیگر موجب شده است که محبوبیت زیادی داشته باشد. عطر و بوی برنج یکی از مهمترین نکاتی است که شما زمان خریداری برنج به آن دقت زیادی خواهید داشت شما باید بدانید آن دسته از برنج هایی که عطر و بوی کمتری دارند پرمحصول هستند. بنابراین از این برنج شما عطر و بوی زیادی را دریافت نمی کنید. این برنج را در دسته بندی آن دسته از برنج هایی که عطر و بوی زیادی دارند قرار نمی دهند.

مقابله با آفات

این برنج در برابر آفات مقاومت زیادی از خود نشان می دهد و به همین دلیل بیشتر کشاورزان قادر هستند که آن را در بهترین شرایط بکارند. البته که باید بدانید برای رشد بهتر این محصول از آن مراقبت بیشتری می شود و باید کشاورزان به برخی از نکات مهم مربوط به کاشت این برنج توجه نمایند. اگر شما پیش از پخت این برنج آن را دو ساعت قبل در آب بخیسانید کیفیت بالاتری زمان پخت از آن دریافت می کنید. ری کردن این نوع از برنج ایرانی بسیار عالی می باشد و شما قد بیشتری از نوع خام آن زمانی که برنج را بپزید دریافت می کنید.

نکته پایانی

اولین قدم برای خرید برنج، شناخت برنج و کاربرد و استفاده آن برنج می باشد؛ قیمت برنج در رده بعدی قرار می گیرد. اگر قصد خرید اینترنتی برنج را دارید، باید نکته هایی در مورد برنج بدانید تا در خرید خود دچار اشتباه نشوید. محل کشت برنج نیز می تواند برای خریداران مهم باشد. بعضی از خریداران به دنبال بهترین برنج فریدونکنار یا بهترین کشت دوم برنج می باشند. اما برای بعضی ها خرید لاشه انواع برنج برای مصارف خاص مانند لاشه فجر نیز می تواند مورد اهمیت باشد. بنابراین اول مشخص کنید که برنج را برای چه مصرفی می خواهید خریداری نمایید.

 فروشگاه برنج گل بابا  تأمین کننده انواع برنج‌های شمال

                   شماره تماس مستقیم جهت دریافت مشاوره و خرید برنج:

                                ۰۹۱۱۹۰۹۰۳۸۵