ویژگی-برنج-شیرودی

ویژگی برنج شیرودی

یکی از ارقام های پرمحصول برنج در کشور ایران که کشاورزان زیادی آن را کشت می نمایند برنج شیرودی است. این برنج یکی از انواع برنج هایی به شمار می رود که آن را در دسته بندی برنج های اصلاح شده قرار می دهند. از ترکیب کردن دو برنج طارم هاشمی و خزر این برنج را به دست می آورند. در این مقاله قصد داریم ویژگی های برنج شیرودی را برایتان بازگو کنیم.

برنج شیرودی

خرید برنج شیرودی برای بسیاری از کسانی که خرید عمده برنج می کند مناسب است. زیرا قیمت برنج شیرودی از انواع برنج طارم کمتر است. قیمت برنج شیرودی امروزه باعث شده تا بیشتر توسط رستوران ها، ادارات، شرکت ها و مراسمات مورد استفاده قرار گیرد. به دلیل مناسب بودن قیمت برنج شیرودی بسیاری از افراد اقدام به خرید این برنج می نمایند. البته که شما زمان خرید برنج شیرودی باید به خوبی ویژگی های این برنج را بشناسید تا بتوانید با کیفیت ترین نوع آن را خریداری کنید.

کیفیت برنج شیرودی

کیفیت و مرغوبیت برنج شیرودی موجب شده است که بسیاری از افراد این برنج را خریداری کنند و از آن برای طبخ استفاده نمایند. هدف اصلی که از تولید این نوع برنج ها دنبال می شود استفاده بهینه از زمین های کشاورزی است. در واقع رشد و محصول دهی این برنج بسیار زیاد می باشد و به همین دلیل بسیاری از کشاورزان اقدام به کاشت این برنج می نمایند.

اهمیت این برنج در بین انواع برنج های اصلاح شده دیگر که تولید شده اند بسیار بیشتر می باشد. شما می توانید به نام برنج استخوانی هم این برنج ایرانی را در بازار خریداری کنید. برای خرید برنج ایرانی شیرودی مرغوب باید قیمت برنج ایرانی را بدانید تا ارقام نامرغوب برنج را خریداری نکنید.

برنج-شیرودی-12

ویژگی های برنج شیرودی :

شما زمان خرید هر یک از انواع برنج ایرانی باید به خوبی ویژگی های آن برنج را تشخیص داده و شناسایی کنید. در این صورت قادر خواهید بود که بهترین برنج ایرانی را خریداری کنید. برای خرید برنج شیرودی هم بهتر است که ویژگی های آن را شناسایی کنید و سپس برای رستوران ها، شرکت ها و یا مصرف شخصی آن را تهیه کنید. برخی از اصلی ترین ویژگی هایی که این نوع برنج اصلاح شده دارد و شما باید با آنها زمان خرید برنج شیرودی آشنا باشد عبارت است از :

ویژگی های مهم:

1. دانه های این برنج بلند و کشیده می باشد که همین ویژگی یکی از اصلی ترین ویژگی های ظاهری آن به شمار می رود. شما می توانید زمان پخت برنج از آن کیفیت پخت بسیار عالی دریافت کنید.

2. مقاومت این برنج در برابر آفات بسیار زیاد می باشد، به همین دلیل شما می توانید برنج را با بهترین کیفیت از کشاورز خریداری کنید. در واقع از آنجایی که برنج در برابر آفات مقاومت زیادی از خود نشان می دهد نیازی به سم پاشی ندارد و به همین دلیل محصول سالم تری به دست مشتریان می رسد.

مقاوم بودن برنج شیرودی:

3. میزان حساسیت این برنج نسبت به کرم خوشه خوار و یا هر یک از انواع دیگر آفاتی که در درختان به وجود می آید کمتر است. البته که باید بدانید کشاورز زمان کاشت برنج شیرودی به خوبی دقت دارد تا برنج دچار آسیب نشود. تمامی نکاتی که مربوط به کاشت این برنج می باشد را کشاورز در نظر می گیرد و رعایت می نماید.

4. زودرس بودن این برنج یکی از دیگر ویژگی های آن به شمار می رود. تعداد دانه هایی که در هر یک از خوشه های این برنج وجود دارد بیشتر از دیگر نمونه برنج ها می باشد. بر همین اساس باید بدانید رشد این محصول در هر خوشه زیاد است و زودرس بودن آن موجب می گردد کشاورز سود خوبی از کاشت آن به دست آورد.

5. یکی از دیگر ویژگی های این محصول این است که اگر بیشتر بماند کیفیت و مرغوبیت بالاتری به دست می آورد. در واقع شما باید به خوبی بدانید عطر و بوی این برنج زمانی با گذشت زمان افزایش پیدا می کند.

برنج-شیرودی-13

مرغوبیت برنج شیرودی:

6. شما باید به خوبی بدانید که برنج شیرودی مانند بسیاری از ارقام برنج های محلی عطر و بوی زیادی ندارد. مرغوبیت این برنج بسته به کیفیت کاشت آن تا حدودی افزایش پیدا می کند. ولی از آنجایی که این برنج نوع اصلاح شده می باشد مانند برنج های محلی نیست که بو و عطر داشته باشد. بر همین اساس شناسایی این برنج از طارم هاشمی و طارم محلی زیاد دشوار نمی باشد، چرا که عطر و بوی زیادی از آن دریافت نمی کنید.

7. یکی از مهمترین ویژگی هایی که برنج شیرودی دارد و برای بسیاری از افراد اهمیت این ویژگی مهم است، قیمت پایین برنج می باشد. قیمت برنج شیرودی نسبت به بسیاری از برنج های دیگر که عطری می باشد پایین تر است، به همین دلیل شما می توانید این برنج را با بهترین قیمت از عمده فروشان خریداری کنید.

8. دانه های این برنج بعد از اینکه پخته می شود بسیار قد می کشد و همین ویژگی برنج از جمله ویژگی های مهم آن به شمار می رود.

9. این برنج را از اواخر فروردین ماه می کارند و نیمه دوم مرداد ماه آن را برداشت می نمایند. بنابراین باید بدانید زودرس بودن آن موجب می شود کشاورز مدت زمان کمی از محصول مراقبت کند و سریعا آن را برداشت نماید. تنها باید به خوبی کشاورز دقت داشته باشد که نکات مربوط به مراقبت از برنج را رعایت نماید.

نکته پایانی:

رقم شیرودی یکی از بهترین رقم های معرفی شده تا این زمان است که در تمامی استان های برنج خیز کشور کشت می شود و هر ساله به مقدار آن افزوده می شود. شیرودی همواره جزء برنج های ارزان قیمت بوده اشت. قیمت برنج شمال شیرودی در بازار خرید برنج شمال تعیین قیمت می شود. خرید و فروش برنج شیرودی سود زیادی برای تجار برنج شمال به همراه دارد.

 فروشگاه برنج گل بابا  تأمین کننده انواع برنج‌های شمال

                   شماره تماس مستقیم جهت دریافت مشاوره و خرید برنج:

                                ۰۹۱۱۹۰۹۰۳۸۵