قیمت-برنج-ایرانی

قیمت برنج ایرانی چقدر است؟

یکی از مناسب ترین محصولات غذایی که در سبد غذایی هر خانواده ای باید وجود داشته باشد برنج ایرانی می باشد. یکی از نکاتی که برای افراد زمان خریداری برنج ایرانی اهمیت دارد قیمت برنج ایرانی است. به طور کلی باید به خوبی بدانید که قیمت برنج ایرانی چقدر است و قیمت بهترین برنج ایرانی که درجه یک است تا حدودی بیشتری از برنج های دیگر می باشد.

عوامل تاثیرگذار قیمت برنج

اما به طور کلی عوامل زیادی روی قیمت انواع برنج ایرانی تاثیر زیادی دارد و شما باید به خوبی با این عوامل آشنایی داشته باشید. شما بهتر است برای خرید برنج ایرانی به خوبی با قیمت برنج ایرانی امروز آشنایی داشته باشید و سپس آن را خریداری کنید.

عوامل زیادی وجود دارد که روی قیمت برنج ایرانی تاثیر می گذارد و شما باید به خوبی با این عوامل آشنایی داشته باشید. در صورتی که شما از عمده فروشان برنج ایرانی را خریداری کنید هزینه ای به صرفه تر برای خرید برنج به فروشنده پرداخت می نمایید. برخی از برنج های ایرانی که کیفیت خوبی دارند و دانه های آنها قدشان بلند می باشد هزینه خریداری شان تا حدودی بیشتر است. برخی از مهمترین و تاثیرگذارترین عواملی که روی قیمت برنج تاثیر دارد را در ادامه بیان می کنیم.

قیمت-برنج-ایرانی-2

چه عواملی روی قیمت برنج ایرانی تاثیر دارد ؟

برخی از مهمترین عواملی که روی قیمت قیمت برنج ایرانی تاثیر دارد و شما باید به خوبی با بعضی از آن ها آشنایی داشته باشید عبارت است از :

1. عرضه و تقاضا :

بعضی از خریداران ممکن است بگویند قیمت برنج ایرانی چقدر زیاد است اما یکی از اصلی ترین عواملی که روی قیمت برنج های ایرانی تاثیر می گذارد عرضه و تقاضا می باشد. در مرداد ماه و شهریور ماه که فصل برداشت کردن برنج می باشد و عرضه برنج ایرانی زیاد است قیمت تا حدودی کاهش پیدا می کند. در ایامی مانند شب عید قیمت برنج های ایرانی تا حدودی افزایش پیدا می کند. البته که باید بدانید بیشتر کشاورزان تصمیم گرفته اند در فصل برداشت برنج محصولات خود را به فروش نرسانند. زمان برداشت برنج روی قیمت برنج تاثیر زیادی دارد و شما زمان خریداری برنج باید به خوبی این مسئله را در ورد قیمت برنج در نظر داشته باشید.

2. نوع و رقم برنج :

نوع برنج یکی از دیگر عوامل تاثیر گذاری می باشد که روی قیمت برنج شمال و به خصوص قیمت برنج ایرانی تاثیر دارد. ارقام برنج به دو دسته تقسیم بندی می شود که یکی از آنها کم محصول و دیگری پر محصول می باشد. آن دسته از برنج هایی که کم محصول می باشند کیفیت بالایی دارند و قیمت خریداری شان هم بیشتر است. شما باید به خوبی بدانید آن دسته از برنج های پر محصول قیمت بالاتری برای خریداری دارند. آن دسته از برنج های طارم محلی و طارم هاشمی که که از نولع برنج کشت دوم می باشند هزینه خریداری بالایی دارند. در واقع شما باید به خوبی بدانید که برنج دم سیاه یکی از گران ترین برنج های کاشته شده می باشد.

3. منطقه کشت محصول :

چند شهر ایران که بهترین و با کیفیت ترین برنج ها را تولید می کند بابلسر، بابل و فریدونکنار می باشند. در واقع شما باید به خوبی بدانید که منطقه کشت برنج روی قیمت برنج ایرانی تاثیر زیادی دارد و شما باید به خوبی این مسئله مهم را زمان خریداری برنج در نظر داشته باشید. در واقع آب و هوا و خاکی که برای کاشت برنج مهیا می شود تاثیر زیادی روی قیمت برنج دارد. زاویه و میزان تابش نور خورشید روی گیاه تاثیر زیادی دارد تا محصول با کیفیتی تولید شود. بنابراین شما باید به خوبی در مورد این مسئله هم که روی قیمت برنج های ایرانی تاثیر دارد آشنایی لازم به دست آورید.

4. بوجاری یا بوجاری نشده بودن برنج :

برنج ها بعد از فرآوری شدن در کارخانه 10 الی 20 درصد دانه شکسته دارند که به آن ها به اصطلاح برنج نیم دانه می گویند. برای بسیاری از افراد شاید مهم نباشد که برنج یکدست و با کیفیت باشد. ولی بسیاری از افراد هم هستند که به یکدست بودن برنج دقت زیادی دارند. آن دسته از برنج هایی که بوجاری می شوند و دانه های شکسته آنها به خوبی جدا می شود دارای کیفی بهتری هستند و هزینه خریداری آنها هم تا حدودی بلاتر می باشد. اینکه برنج ها به صورت تک الک بوجار شوند بسیار مهم است و شما بهتر است که زمان خرید برنج ایرانی به خوبی این مسئله را در نظر بگیرید.

5. یکدست بودن برنج :

از دیگر عواملی که تاثیر زیادی روی قیمت برنج ایرانی دارد یکدست بودن دانه های برنج می باشد. برخی از برنج ها که یکدست نمی باشند کیفیت خوبی ندارند و شما نباید آنها را خریداری کنید. دقت داشته باشید که شما بهترین و یکدست ترین برنج را باید خریداری کنید. همچنین اندازه دانه های برنج را هم باید به خوبی بررسی کنید. برخی از برنج ها شاید یک دانه بلند داشته باشند و برخی دانه هایشان هم کوتاه است. شما باید به خوبی یکدست بودن برنج را زمان خرید برنج ایرانی در نظر بگیرید و سپس برنج ایرانی را خریداری نمایید.

6. سایر عوامل تعیین کننده :

از سایر عوامل تعیین کننده قیمت برنج ایرانی می توان از ارقام برنج نام برد. برنج قهوه ای یکی از برنج های گران قیمت می باشد که تهیه و تولید آن قیمت برنج را بالا می برد. از سایر عوامل نیز می توان به انواع برنج های راتون نظیر راتون طارم هاشمی، راتون طارم محلی و انواع برنج های لاشه مثل لاشه طارم هاشمی، لاشه طارم محلی، لاشه دم سیاه، لاشه عطری، لاشه ندا، لاشه فجر، لاشه بینام، لاشه شیرودی، و انواع لاشه کشت دوم نام برد. بنابراین در جواب قیمت برنج ایرانی چقدر است؟ می توان گفت قیمت همه ارقام برنج های ایرانی بستگی به کیفیت آن دارد و متفاوت است.

 فروشگاه برنج گل بابا  تأمین کننده انواع برنج‌های شمال

                   شماره تماس مستقیم جهت دریافت مشاوره و خرید برنج:

                                ۰۹۱۱۹۰۹۰۳۸۵