برنج ایرانی یا برنج خارجی

برنج ایرانی یا برنج خارجی

برنج ایرانی یا برنج خارجی

برنج ایرانی یا برنج خارجی!؟ کدامیک را انتخاب کنیم؟ در انتخاب برنج باید به چه چیز هایی دقت کرد؟ لازمه دانستن این مسائل این است که بدانیم این دو نوع برنج چه تفاوتی با یکدیگر دارند و خرید کدامیک از این دو نوع برنج، چه نظر سلامتی و چه از نظر اقتصادی به صرفه تر است. این مقاله مطالب کاملی در همین مورد برای شما عزیزان منتشر می کند.

برنج ایرانی یکی از مهم ترین گزینه ها در وعده غذایی است و اکثر ایرانی ها در روز حداقل یک وعده برنج می‌خورند. بنابراین شناخت نوع برنجی که آن را تهیه می کنید، بسیار مهم است. در ایران به علت گستردگی سرزمین و حاصلخیزی خاک به خصوص در مناطق شمالی گونه های بسیار زیادی برنج کشت می‌شود که برنج طارم را می توان مهم ترین آن ها دانست.

خرید برنج طارم

امروزه خرید برنج طارم هاشمی در ایران به علت کیفیت بالای این محصول رواج زیادی پیدا کرده است. طارم گونه های دیگری نیز دارد که مردم طبق خواسته های خود آن ها را می خرند. به عنوان مثال خرید برنج طارم محلی به علت عطر و بوی آن و کیفیت عالی این محصول بین مردم شمال کشور زیاد است. تعداد برنج های ایرانی زیادی که وجود دارد، کار را برای تشخیص کیفیت و درصد خلوص برنج در حالت خام بسیار سخت می کند و این کار نیاز به کارشناس برنج که سال ها در این عرصه تجربه کسب کرده است دارد.

تفاوت برنج ایرانی و خارجی

در نگاه کلی می توان گفت که برنج داخلی به مراتب با کیفیت تر و خوش خوراک تر و خوش بو تر از برنج خارجی می باشد. اما این کیفیت بهتر بهایی نیز دارد و آن هزینه ی نسبتا زیاد برنج ایرانی نسبت به برنج خارجی است. از گذشته های دور برنج های شمال ایران به خوش طعم و خوش عطر بودن مشهور هستند، اما بر خلاف برنج خارجی، به عنوان مثال برنج هندی به اندازه آن ها قد نمی کشد. همچنین پختن برنج ایرانی نیاز به مهارت و تجربه بالایی دارد، که اصولا کسانی که تجربه کمتری در آشپزی دارند، برنج خارجی مخصوصا هندی و پاکستانی که بیشتر قد می کشد را ترجیح می دهند.

ارزش غذایی برنج ایرانی بسیار بیشتر از برنج خارجی می باشد. اما برنج های خارجی اکثراً به صورت قالبی تهیه می شوند. قالبی به این معنی است که برنج های درجه دوم و سوم را خرد می کنند و به صورت آرد در می آورند و دوباره آن را درون قالب های منظم و یک اندازه قرار می دهند. به این دلیل است که برنج خارجی از نظر ظاهر، زیباتر به نظر می رسد. گاها دیده می شود که زمین های برنج در خارج از کشور با آب فاضلاب آبیاری می شوند که باعث می شود برنجی حاوی مواد شیمیایی نظیر آرسنیک باشد، که بسیار برای سلامت مضر است.

مدت زمان نگهداری برنج

در مورد تفاوت زمان نگهداری برنج های داخلی و خارجی می توان گفت که برنج خارجی را می توان زمان طولانی تری نسبت به برنج ایرانی نگه داشت. یکی از دلایل این زمان طولانی، استفاده از مواد نگهدارنده برای جلوگیری از شپش زدن که در آن استفاده می شود. اما با توجه به این شرایط استفاده از این مواد و همچنین قیمت پایین برنج خارجی، استقبال از آن بیشتر می باشد.

یکی دیگر از تفاوت های این دو نوع برنج، نحوه پخت برنج است. پختن برنج خارجی به مراتب ساده تر از برنج ایرانی می باشد و می توان آن را در هر اندازه و مقداری بدون اینکه برنج شفته شود، پخت. اما پختن برنج ایرانی نیاز به مهارت و تجربه بسیار زیادتری نسبت به برنج خارجی نیاز دارد. در ضمن برنج ایرانی با توجه به طعم و عطر بهتری که دارد، توصیه می شود که به صورت کته‌ای پخته شود. اما برنج خارجی با توجه به افزایش قدی که دارد بهتر می باشد به صورت آبکش پخته شود.

برنج مرغوب ایرانی

برنج یکی از اصلی ترین و رسمی ترین مواد غذایی در سفره های ایرانی است. برنج ایرانی یکی از مرغوب ترین برنج ها در سراسر دنیا به حساب می آید اما از آنجا که در برخی از کشورهای دیگر نیز اقدام به تولید برنج می کنند، بعضی از افراد برنج خارجی را به برنج ایرانی ترجیح می دهند. البته اگر برنج را به شیوه درست و صحیح تولید کنیم مشکلاتی از قبیل آلودگی احتمالی برنج ناشی از سموم را نداریم. فروشگاه برنج گل بابا یکی از تولید کنندگان نمونه و تولید کننده محصول سالم در این زمینه می باشد. شما خریداران عزیز می توانید به قسمت درباره ما مراجعه کنید تا اطلاعات بیشتری را در این زمینه کسب کنید.

 فروشگاه برنج گل بابا  تأمین کننده انواع برنج‌های شمال

                   شماره تماس مستقیم جهت دریافت مشاوره و خرید برنج:

                                ۰۹۱۱۹۰۹۰۳۸۵