انواع-برنج-نیم-دانه

انواع برنج نیم دانه

یکی از انواع برنج ایرانی که زمان تولید شکسته می شود برنج نیم دانه است. علت اصلی شکسته شدن دانه های برنج نارس بودن و حمل نادرست این برنج می باشد. دانه های برنج شاید به چند دسته تقسیم و یا خرد گردد که شما بهتر است به خوبی انواع برنج های نیم دانه را بر اساس خرد شدن بشناسید.

نیم دانه برنج

برنج نیم دانه در فرآیند تبدیل شالی به برنج به دست می آید. یکی از انواع خرید برنج بسیاری از مردم خرید برنج نیم دانه است. دانه های برنج به چند دسته تقسیم می شوند. دانه کامل، سرلاشه برنج ، لاشه انواع برنج مانند لاشه طارم هاشمی، لاشه طارم محلی، لاشه دم سیاه، لاشه کشت دوم از انواع لاشه ها محسوب می شود.

بعد از لاشه، برنج نیم دانه است و سپس نرمه که کوچکترین قسمت دانه است. البته حالت های مختلفی مانند شاآک برای دانه نیز وجود دارد که تخصصی تر هست. هر یک از بسته بندی های برنج به صورت مجزا بر اساس دانه هایی که دارند شناخته می شوند و شما می توانید آنها را برای کاربردهای متنوع خریداری کنید.

خرید نیم دانه

شما زمان خرید برنج نیمدانه باید به خوبی در مورد ویژگی های این برنج اطلاعات بیشتری داشته باشید. قیمت برنج نیم دانه نسبت به دیگر انواع برنج ایرانی که کیفیت بسیار عالی دارند پایین تر است. در واقع شما می توانید برنج نیم دانه را برای پخت آش، شله زرد و … مورد استفاده قرار دهید و هزینه خریداری آنها زیاد نمی باشد.

جداسازی برنج های نیم دانه را بعد از شکسته شدن بر اساس میزان شکستگی به صورت دقیق بسته بندی می کنند. شما در صورتی که می خواهید این برنج را خریداری کنید باید دسته بندی آن را به خوبی بشناسید.

برنج-نیم-دانه-15

آشنایی با انواع برنج نیم دانه

دانه های برنج می تواند به دو، سه و یا چهار بخش تقسیم بندی شود که هر یک از آنها را به صورت مجزا دسته بندی می کنند و کاربردهای آنها هم با یکدیگر متفاوت است. هر یک از انواع برنج نیم دانه بر اساس اندازه ای که دارند و کاربردشان عبارت است از :

1. نیم دانه های درشت :

این نمونه از برنج های نیم دانه به برنج هایی گفته می شود که به دو قسمت مساوی تقسیم شده باشند. این نمونه از برنج ها در استان های متنوع وجود دارند که آنها را به سرلاشه و یا لاشه دو نیم می شناسند. شما می توانید برای مصرف خوراکی این نمونه از برنج ها را خریداری کنید که قیمت پایین تری نسبت به دیگر برنج های ایرانی دارند.

به طور کلی باید بدانید در بین انواع برنج های نیم دانه ایرانی این نمونه را به عنوان بهترین برنج ایرانی نیم دانه می شناسند. عطر و طعم عالی برنج را از این نمونه می توانید دریافت کنید. اگر شما قادر باشید این برنج را به صورت درست طبخ نمایید همان کیفیت و کارایی که برنج ها دارند را از آن دریافت می کنید.

2. نیم دانه های متوسط :

یکی دیگر از انواع برنج نیم دانه نمونه های متوسط می باشد که آن را از نصف دانه کامل برنج و یا یک سوم دانه ها به دست می آورند. از این نمونه برنج ها بیشتر برای طبخ آش و یا شله زرد استفاده می کنند. بسیاری از مادران برای اینکه به کودک خود برنج دهند در غذاهای کودکان خود این برنج را می ریزند و مورد استفاده قرار می دهند.

3. نیم دانه های ریز :

یک چهارم دانه برنج را نیم دانه های ریز می گویند که از آنها برای تولید خوراک دام و طیور استفاده می کنند. البته که باید بدانید آرد برنج برای تولید بیسکویت ها با استفاده از این برنج تولید می شود. در بیشتر قنادی ها که آرد برنج وجود دارد تولید شده از این برنج ها هستند. برای پخت شیرینی ها و غذای کودک این نمونه از برنج نیم دانه کاربرد بسیار زیادی دارد.

برنج-نیم-دانه-16

3. نیم دانه های رقم کیفی :

نیم دانه هایی که رقم کیفی هستند عطر و طعم بهتری نسبت به دیگر محصولات پربازده از خود نشان می دهند. سبک بودن این برنج ها یکی از اصلی ترین ویژگی های آنها به شمار می رود. این نیم دانه ها برای تولید آرد مورد استفاده قرار می گیرند و آرد معطری از آنها به دست می آید. محصولات تولیدی که با این آرد تولید می شوند به هیچ عنوان خشک نخواهند شد.

تشخیص دادن نیم دانه های رقم های کیفی از رقم هایی که پرمحصول هستند تا حدودی دشوار می باشد. همین امر راه را برای افراد سودجو باز می گذارد، به همین دلیل شما زمان خرید برنج باید دقت بیشتری داشته باشید.

4. نیم دانه های رقم پرمحصول :

شما می توانید این نوع از برنج نیم دانه را در بازار با بهترین کیفیت مشاهده کنید و از آن پخت مناسبی دریافت نمایید. گونه های برنج ندا، برنج شیرودی و برنج فجر از جمله مهمترین نمونه های پرمحصول نیم دانه می باشد. البته که باید بدانید شما برای پخت این محصول در غذاها نیاز است ویژگی های آن را بررسی کنید و نحوه پخت آن را درستی اجرا کنید.

قیمت برنج نیمدانه پرمحصول بسیار پایین می باشد و شما در بازار آن را در حجم بسیار زیاد مشاهده می کنید. این نمونه از برنج ها معطر نمی باشند و سریعا هم خشک می شوند، به همین دلیل برای پخت آش بهترین گزینه به شمار می روند.

نکته پایانی:

از ویژگی های منحصر به فردی که می توان برای این رقم برشمرد این است که برنج نیم دانه به هضم راحت و مقرون به صرفه بودنش معروف است. برنج نیم دانه برنجی ارزان است که برای سرو دسر کاربرد دارد. برای خرید برنج نیم دانه شمال با کارشناسان ما در فروشگاه اینترنتی خرید برنج گل بابا در تماس باشید.

 فروشگاه برنج گل بابا  تأمین کننده انواع برنج‌های شمال

                   شماره تماس مستقیم جهت دریافت مشاوره و خرید برنج:

                                ۰۹۱۱۹۰۹۰۳۸۵