آموزش-پخت-برنج-رستورانی

آموزش پخت برنج رستورانی

با توجه به این که یک رستوران ممکن است مشتریان زیادی داشته باشد و یا برای پذیرایی از مهمانان حاضر در یک مراسم مجلل قراردادی تنظیم نماید؛ سرآشپز این رستوران ممکن است از روش‌های مختلفی برای پخت برنج رستورانی لذیذ خود استفاده کند. این روش‌ها معمولا سریع هستند و از طریق آن‌ها پخت برنج در زمانی کوتاه انجام می‌شود. در اینجا ما قصد داریم آموزش پخت برنج رستورانی را برایتان به نگارش در بیاوریم.

بسیاری از مدیران رستوران از برنج های خارجی به جای برنج ایرانی استفاده می کنند. این ارقام خارجی برایشان سود بیشتری دارد. اما در عوض برخی از مدیران رستوران هستند که از برنج شمال برای پخت برنج رستورانی استفاده می کنند و به کیفیت غذا اهمیت ویژه ای می دهند.

شیوه-پخت-برنج-رستورانی

شیوه پخت برنج رستورانی

شاید هنگام خوردن غذا در یک رستوران یا یک مجلس بزرگ، به این فکر افتاده باشید که برنج سرو شده به چه روشی پخته شده است. برنج‌های رستورانی معمولا پر رنگ و لعاب، خوش عطر و بو و خوش طعم و قد کشیده هستند و مزه‌ای کاملا متفاوت با برنج‌های معمولی که در خانه پخته می‌شوند دارند.

در این مقاله به آموزش شیوه پخت برنج رستورانی می‌پردازیم. به این صورت شما می‌توانید به روشی آسان برنجی خوش طعم و لذیذ همانند برنج‌های رستورانی را آماده و برای پذیرایی از خانواده و یا در هنگام برگزاری یک جشن مهم سرو کنید. برای استفاده از برنج در رستوران بهترین پیشنهاد خرید برنج ایرانی است. با اینکه قیمت برنج ایرانی اندکی بالا است اما کیفیت بیهتری به نسبت برنج های خارجی دارد.

با توجه به این که یک رستوران ممکن است مشتریان زیادی داشته باشد و یا برای پذیرایی از مهمانان حاضر در یک مراسم مجلل قراردادی تنظیم نماید؛ سرآشپز این رستوران ممکن است از روش‌های مختلفی برای نحوه پخت برنج رستورانی لذیذ خود استفاده کند. بنابراین خرید برنج برای یک سرآشپز خوب از مهمترین نکات به حساب می آید.

این روش‌های پخت برنج معمولا سریع هستند و از طریق آن‌ها پخت برنج در زمانی کوتاه انجام می‌شود. به طور کلی پخت برنج رستورانی ممکن است به صورت کوتاه یا بلند مدت انجام شود. بسیاری از سرآشپزها هنگام خرید برنج توجه ویژه ای به خرید برنج شمال می کنند. قیمت برنج شمال بالا میباشد؛ اما کیفیت بی نظیری دارد که باعث میشود عطر و بوی برنج بسیار عالی شود.

شیوه اصلی پخت برنج برای رستوران

از برنج های رستورانی که سرآشپزان توجه مهمی به پخت آن دارند، برنج طارم است. با اینکه کمتر مدیری خواهان هزینه زیاد این رقم برنج است اما با این برنج غذا بسیار لذیذتر میشود. از برنج های رستورانی نیز میتوان برنج فجر، برنج ندا و برنج شیرودی را نام برد. برنج فجر گرگان و برنج فجر بابل از ارقام برنج معطری هستند که بیشتر در رستوران ها استفاده می شود.

قیمت برنج فجر، قیمت برنج ندا و قیمت برنج شیرودی برای رستوران بسیار به صرفه تر از ارقام ممتاز برنج شمال است. با این حال این ارقام از برنج های خارجی بسیار بهتر هستند و کیفیت بالاتری دارند؛ منتها قیمت برنج یکی از دغدغه های مدیران رستوران است.

• روش کوتاه مدت:

در این روش از پخت برنج رستورانی که با عنوان روش فوری نیز از آن یاد می‌شود، سرآشپز بدون آبکش کردن برنج آن را می‌پزد. شما می‌توانید از این روش در زمان‌هایی که وقتی برای آبکش کردن برنج یا درست کردن ته دیگ ندارید و لازم است فورا برنج را برای سرو و پذیرایی آماده کنید، استفاده نمایید.

در این روش ابتدا دو قابلمه آب جوش آماده کرده، پس از به جوش آمدن آب داخل قابلمه‌ها برنج را به آن اضافه کرده و به میزان دلخواه در آن نمک بزنید. پس از پختن و نرم شدن دانه‌های برنج، محتوای داخل قابلمه را در یک آبکش خالی کرده و سپس آبکش را بر روی قابلمه دوم قرار داده و روی آبکش یک در قرار داده و برنج را به طور کامل بپوشانید.

بخاری که از طریق این در به دانه‌های برنج برخورد می‌‌کند باعث می‌شود تا برنج شما در کوتاه‌ترین زمان آماده شود. معمولا در این روش پخت از فراورده‌های مختلفی همچون روغن حیوانی یا کره برای افزایش عطر و طعم برنج استفاده می‌شود. همچنین می‌توانید به برنج زعفران اضافه کنید تا برنج عطری و طعم بهتری پیدا کند.

پخت-برنج-رستورانی
• روش بلند مدت:

در روش دیگر پخت برنج رستورانی که برای زمان زیادی به طول می‌انجامد، به مهارت بیشتری نیاز دارید و لازم است که زمان زیادی را بگذارید. در ابتدا لازم است که برنج را برای مدتی در آب نمک بگذارید تا به خوبی خیس بخورد و نمک به خورد آن برود.

در صورتی که برنج مورد نظر نو می‌باشد، زمان لازم برای خیس خوردن آن در آب زیاد نیست، در مقابل برای خیس خوردن برنج کهنه به زمان بیشتری نیاز است. پس از گذشت زمان لازم برای خیس خوردن برنج، لازم است که برنج را بشویید و از این طریق شوری بیش از حد نمک را بگیرید.

پس از آن یک قابلمه مناسب انتخاب کرده و به اندازه‌ای که لازم است داخل آن آب بریزید (مقدار آب مورد نیاز شما برای پر کردن قابلمه، معمولا به نصف قابلمه یا دو سوم آن می‌رسد) و قابلمه را روی شعله قرار دهید. پس از جوشیدن آب داخل قابلمه، برنج را به آب اضافه کنید و سپس صبر کنید تا دانه‌های برنج به خوبی مغز پخت شده و نرم شوند.

زمان آبکش کردن

در طی این مدت بهتر است حواستان به برنج باشد تا در بهترین زمان برای آبکش کردن آن اقدام کنید؛ این زمان وقتی است که دانه‌های برنج چندان سفت و سخت و یا خیلی نرم نباشند. زمانی که برنج چنین حالتی پیدا کرد، لازم است که برای قد کشیدن دانه‌های برنج چند تکه یخ را داخل قابلمه بریزید.

پس از اضافه کردن یخ‌ها منتظر بمانید تا به خوبی آب شوند و پس از آن برنج را زیر جریان آب ولرم آبکش کنید. سپس چند دقیقه به برنج فرصت دهید تا آب داخل آن به خوبی خارج شود.

شما می‌توانید به سلیقه خود از نان یا سیب زمینی برای درست کردن ته دیگ استفاده کنید، سیب زمینی یا نان را ته قابلمه بگذارید، برنج را اضافه کنید، درب قابلمه را گذاشته و روی شعله گاز بگذارید. بهتر است درب قابلمه را با استفاده از دم‌کنی بپوشانید تا برنج شفته نشود.

شگردی که باید در این مرحله به کار گیرید این است که در آغاز بگذارید ته دیگ برنج آماده شود، برای این کار لازم است شعله را برای چند دقیقه بالا ببرید تا در طی این مدت ته دیگ آماده شده و پس از آن شدت شعله گاز را کمتر کرده و شرایط لازم برای پختن برنج را آماده کنید.

غذای-شمالی

نکته پایانی

در کل برای پخت برنج رستورانی به 40 دقیقه زمان نیاز است. پیشنهاد می‌شود که پس از گذشت 20 دقیقه به برنج روغن یا کره اضافه کنید و از این طریق طعمی خوش را برای برنج خود ایجاد کنید. برای خرید برنج حتما از فروشگاه برنج معتبر خرید خود را انجام دهید. همانطور که میدانید بسیاری از دلالان در این زمینه با تخلیط برنج سعی دارند که سود بیشتری به جیب بزنند.

فروشگاه برنج گل بابا با 60 سابقه در زمینه تولید و کشت برنج در این زمینه میتواند بهترین فروشگاه خرید اینترنتی برنج برای شما در اقصی نقاط کشور باشد. همچنین شما می توانید قوانین خرید اینترنتی برنج را در وبلاگ همین وبسایت مشاهده کنید.

 فروشگاه برنج گل بابا  تأمین کننده انواع برنج‌های شمال

                   شماره تماس مستقیم جهت دریافت مشاوره و خرید برنج:

                                ۰۹۱۱۹۰۹۰۳۸۵