پخت-برنج-هاشمی

پخت برنج هاشمی

یکی از بهترین برنج های ایرانی که کیفیت بسیار عالی و بی نظیری دارد برنج طارم است. این برنج خود انواع متفاوتی دارد. در این بین پخت برنج هاشمی با دیگر برنج ها تا حدودی تفاوت دارد و در صورتی که شما می خواهید بهترین روش پخت برنج را برای این برنج انتخاب نمایید باید اطلاعات بیشتری در اختیار داشته باشید تا کیفیت پخت بهتری از آن دریافت کنید.

روش پخت برنج هاشمی

لارمه مهم برای پخت برنج خوب و مناسب خرید برنج مرغوب و درجه یک است. از این رو خرید برنج شمال یا به طور کلی خرید برنج ایرانی به شما خریداران پیشنهاد می شود. در بین خرید برنج شمال، خرید برنج طارم هاشمی، خرید برنج طارم محلی، خرید برنج عطری، خرید برنج دم سیاه، راتون طارم هاشمی، راتون طارم محلی و خرید برنج کشت دوم بسیار مناسب برای انواع پخت برنج می باشد. اگرچه نحوه پخت برنج با یکدیگر می تواند متفاوت باشد، اما شیوه اصلی پخت برنج یکی است.

در بین انواع بهترین برنج ایرانی باید بدانید که برنج هاشمی محبوبیت بسیار زیادی به دست آورده است، چرا که کیفیت دانه های این برنج و کیفیت پخت آن رضایت بسیاری از افراد را کسب نموده و قیمت خرید برنج آن هم مناسب می باشد. در واقع بین انواع برنج درجه یک ایرانی باید بدانید برنج هاشمی طعم و عطر خوبی دارد و رنگ آن سفید متمایل به کرم می باشد.

خرید برنج

از آنجایی که این برنج ساقه های بلندی دارد باید بدانید که در در هر زمینی آن را نمی توانند بکارند و پرورش دهند. زمینی که برای کاشت آن انتخاب می شود باید مواد غذایی زیادی داشته باشد که در غیر این صورت تغذیه مناسب به برنج نمی رسد. برنج هاشمی از ارقام برنج ایرانی با کیفیت به شمار می رود که امروزه بسیاری از افراد اقدام به خرید برنج هاشمی می نمایند. برخی از اصلی ترین و مهمترین ویژگی هایی که برنج هاشمی دارد را به خوبی شما می شناسید و بهتر است که با روش پخت برنج هاشمی آشنایی بیشتری داشته باشید.

پخت-برنج-هاشمی-1

اطلاعاتی در مورد روش پخت برنج هاشمی

بسیاری از افراد برنج را از گذشته آبکش می کرده اند و میل می نمودند که البته باید بدانید روش آبکش کردن برنج نباید برای پخت بهترین برنج ایرانی به کار برده شود. برنج هاشمی یکی از انواع برنج های ایرانی ممتاز می باشد که آن را بهتر است آبکش نکنید. در واقع باید بدانید آبکش کردن برنج مواد مغذی درون آن را از بین می برد. به همین دلیل باید برای پخت این برنح روش کته کردن را انتخاب کنید. پلوهایی که مخلوط هستند مانند لوبیا پلو و یا عدس پلو را بسیاری از افراد با آبکش کردن درست می کنند.

ولی باید بدانید برای پخت این پلوها هم که می خواهید برنج هاشمی را استفاده کنید نیازی به آبکش کردن نخواهید داشت. مراحل متنوعی برای پخت برنج هاشمی وجود دارد که اگر این مراحل را با دقت طی کنید می توانید بهترین کیفیت را از برنج پخته شده به دست آورید. برخی از این مراحل که اهمیت بسیار زیادی دارند و شما باید با آنها آشنایی داشته باشید عبارت است از :

مراحل پخت برنج

1. در ابتدا باید برنج را به خوبی بخیسانید، دقت داشته باشید بعد از پاک کردن برنج آن را باید درون آب ولرم بریزید و اصلا آن را چنگ نزنید. بدون اینکه برنج را چنگ بزنید باید آن را چندین مرتبه به خوبی بشویید.

2. پس از آن برنج را باید در دیگ بزرگی بریزید تا بعد از اینکه خیس خورد و حجم آن زیاد شد دچار شکستگی نشود. در واقع بسیاری از افراد ممکن است ظرف کوچکی را برای خیساندن برنج انتخاب کنند که این ظرف ها از نظر استاندارد گزینه مناسبی نمی باشند و شما باید ظرف بزرگی را برای آنها انتخاب نمایید.

3. بعد از اینکه برنج را به همراه آب درون دیگ ریختید باید مقداری نمک به آن اضافه کنید. اگر می خواهید برنج را آبکشی کنید نیازی نیست که نگران مقدار نمک باشید. در صورتی که می خواهید برنج را کته کنید باید به اندازه لازم نمک درون آن بریزید. برای پخت برنج هاشمی دقت داشته باشید که آب آن نباید زیاد شور و نه زیاد بی نمک باشد.

خیساندن برنج

4. سه الی چهار ساعت برای خیس خوردن برنج درون آب باید زمان به آن دهید تا به خوبی دانه های برنج آب را در بر بگیرند. البته که باید بدانید برخی از برنج ها را نیاز است شب قبل از پخت خیس کنید. آن دسته از انواع برنج های کهنه که به نام کشت دوم شناخته می شوند را شما می توانید از شب قبل خیس کنید. برنج ها با خیس خورد کیفیت بسیار عالی تر و بهتری پیدا می کنند.

پخت-برنج-هاشمی-2

5. بعد از اینکه زمان خیس خوردن برنج تمام شد باید برنج را برای کته کردن همراه با قابلمه روی شعله گاز بگذارید. دقت داشته باشید که شعله نباید حرارت زیادی داشته باشد. اگر می خواهید برای پخت برنج هاشمی روش کته را انتخاب کنید آب درون آن بهتر است اندازه یک بند انگشت بالاتر از برنج باشد. مقداری هم روغن درون آن بریزید تا همراه با آب زیر شعله بجوشد.

6. بعد از 15 الی 20 دقیقه که آب برنج تمام شد باید برنج کناره های قابلمه را در مرکز قابلمه جمع کنید تا پخت و کیفیت آن بهتر شود. سپس با استفاده از دمکن که روی درب قابلمه می گذارید اجازه دهید که برنج به خوبی دم بکشد. دقت داشته باشید که زمان دم کشیدن برنج به حرارت زیر قابلمه و مقدار آن بستگی دارد.

نکته پایانی:

ممکن است قیمت برنج شمال یا قیمت برنج ایرانی در مقایسه با برنج های خارجی بیشتر باشد. این قیمت نسبت به کیفیت پخت ایرانی و مغذی بودن آن به صرفه است. فروشگاه اینترنتی خرید برنج گل بابا، انواع محصولات برنج شمال اعم از کم محصول و پر محصول نظیر برنج شیرودی، برنج ندا و برنج فجر که برای رستوان ها و سازمان ها به صورت خرید عمده برنج انجام می شود را با قیمتی مناسب در اختیار خریداران محترم قرار می دهد.

 فروشگاه برنج گل بابا  تأمین کننده انواع برنج‌های شمال

                   شماره تماس مستقیم جهت دریافت مشاوره و خرید برنج:

                                ۰۹۱۱۹۰۹۰۳۸۵