ویژگی-برنج-عطری

ویژگی برنج عطری

یکی از مهمترین غلات ایرانی که بسیاری از افراد در وعده غذایی از آن استفاده می کنند برنج است. مرغوب ترین نمونه های برنج ایرانی که در شمال کشور کشت می شود برنج عطری می باشد. این برنج کیفیت پخت بسیار عالی و منحصر به فردی از خود نشان می دهد که باعث شده بیشتر افراد برای خرید برنج عطری به صورت عمده اقدام نمایند. در این مقاله قصد داریم چند ویژگی برنج عطری را برایتان بازگو کنیم.

خرید برنج

خرید عمده برنج عطری مزیت های زیادی دارد. در صورت خرید عمده، قیمت عمده برنج و تمام شده آن برای خریدار پایین می آید. ارقام برنج عطری بیشتر در گونه های کم محصول برنج مانند برنج طارم، برنج دمسیاه و برنج کشت دوم مشاهده می شود. البته لاشه طارم هاشمی، لاشه طارم محلی، لاشه دم سیاه و لاشه کشت دوم نیز همان عطر و بو را می دهند، اما در اندازه طول دانه متفاوت هستند.

برای خرید برنج عطری باید به خوبی با انواع و ویژگی های آن آشنایی داشته باشید. شما باید به خوبی بدانید که برنج های عطری دارای رنگ و بوی خاصی هستند و آنها را در بازار بیشتر به عنوان برنج طارم می شناسند. قیمت برنج عطری نسبت به برنج های دیگر تا حدودی بالاتر است و شما برای اینکه قیمت مناسبی برای خرید آن پرداخت کنید بهتر است از عمده فروشان خرید برنج عطری را انجام دهید.

برنج عطری شمال

باید به خوبی بدانید که برنج عطری دارای انواع متنوعی است و هر یک از انواع آنها هم ویژگی های مشخص شده ای دارند. شهرستان طارم تولید کننده انواع برنج های عطری می باشد که کست این برنج با ویژگی ها و مشخصات خاصی انجام می گردد. امروزه در شهرستان های استان مازندران نظیر بابل، بابلسر و فریدونکنار این برنج را کشت می نمایند که رایج بودن کاشت برنج در این شهرستان ها موجب فراوانی آن شده است.

البته که باید بدانید بسته به موقعیت مکانی کشت برنج هر یک از انواع آنها دارای کیفیت مشخص شده ای هستند. به دلیل کیفیت بسیار خوب این رقم برنج، خرید برنج شمال عطری در بسیاری از استان ها رونق گرفته است.

قیمت-برنج-عطری-11

مزیت های برنج عطری :

در صورتی که شما قصد خرید برنج عطری را دارید باید به خوبی با مزیت های آن آشنایی لازم را داشته باشید. بسیاری از افراد شاید بر این باور باشند که برنج های عطری تنها بوی خوبی دارند و مزیت های دیگری از آن دریافت نمی شود کرد. ولی باید بدانید این برنج به جز بوی خوب و عطری که دارید دارای خواص و مزیت های بسیار زیادی دیگری هم می باشد. برخی از اصلی ترین و مهمترین این خواص که شما باید با آنها زمان خرید برنج های عطری آشنایی داشته باشید عبارت است از :

خواص برنج عطری:

1. اینکه برنج سرشار از کربوهیدرات می باشد یکی از اصلی ترین و مهمترین مزیت های آن به شمار می رود. شما می توانید با استفاده از این برنج انرژی از دست رفته بدن خود را تامین کنید. سوخت و ساز بدن با استفاده از برنج های عطری با کیفیت بالاتر می رود.

2. از دیگر ویژگی های برنج عطری در این است که فاقد کلسترول می باشد. اگر هر وعده غذایی شما کلسترول نداشته باشید باید بدانید که برنامه غذایی متعادلی دارید. بنابراین همین مسئله و ویژگی مهمی که برنج های عطری دارند آنها را به عنوان یک وعده غذایی کامل معرفی کرده است.

3. ویتامین های بسیار زیادی درون این برنج وجود دارد. کلسیم، فیبر، آهن، ریبوفلاوین و …. از جمله اصلی ترین مزیت های سلامتی برنج های عطری می باشد. شما می توانید با استفاده از برنج های عطری بیشتر این ویتامین ها را به بدن خود برسانید.

هضم راحت برنج های عطری

4. اینکه نشاسته مقاوم درون این برنج وجود دارد از دیگر مزیت ها و خواص آن به شمار می رود. در واقع شما باید بدانید برنج از نشاسته ای که مقاوم است تولید شده است. بنابراین باید بدانید به شکل هضم نشده ای وارد روده می شود و به رشد کردن باکتری های مفید درون بدن کمک می کند. در صورتی که می خواهید عملکرد روده ها بهبود پیدا کند می توانید از این برنج استفاده نمایید.

5. از آنجایی که برنج عطری به راحتی هضم می شود شما می توانید با استفاده از آن اساس سنگینی را از روده های خود بردارید. برخی از برنج هایی که کیفیت مناسبی ندارند معده را سنگین می کنند ولی باید بدانید که این برنج به راحتی هضم می شود و اصلا معده را سنگین نمی کند.

قیمت-برنج-عطری-12مزیت های دیگر برنج عطری:

6. شما با استفاده از برنج های عطری می توانید استرس و افسردگی را از خودتان دور سازید.

7. از دیگر مزیت های برنج عطری در این است که برای عملکرد قلب و مغز بسیار مفید می باشد. در واقع باید بدانید ویتامین ها و مواد معدنی که درون این برنج وجود دارد کل سیستم بدن را بهبود می بخشد و به همین دلیل برای عملکرد مغز و قلب گزینه مناسبی به شمار می رود.

8. با استفاده از این برنج شما می توانید دستگاه ایمنی و عصبی خود را تقویت کنید. اینکه دستگاه ایمنی شما عملکرد صحیحی داشته باشد بسیار مهم است و شما می توانید با استفاده از این برنج ها عملکرد دستگاه ایمنی را بهبود ببخشید.

9. شما می توانید با استفاده از این برنج ایرانی سلامت پوست و موهای خود را تضمین کنید. در واقع باید بدانید آن دسته از افرادی که برنج را از وعده غذایی خود حذف می کنند بعد از مدتی دچار ریزش مو می شوند. اما با استفاده از برنج می توانید سلامت پوست و موهای خود را تضمین کنید.

10. برای درمان کردن یبوست و سوء هاضمه ای که افراد به آن دچار شده اند این برنج عطری ایرانی مزیت های بسیار زیادی دارد.

 فروشگاه برنج گل بابا  تأمین کننده انواع برنج‌های شمال

                   شماره تماس مستقیم جهت دریافت مشاوره و خرید برنج:

                                ۰۹۱۱۹۰۹۰۳۸۵