نکاتی-درباره-صادرات-برنج

نکاتی درباره صادرات برنج

صادرات برنج در سراسر جهان، موضوعی بسیار مهم است که باید طبق اصول و برنامه ریزی انجام شود و برای آن زیرساخت‌هایی مشخص شود. مطمئنا می‌دانید که برنج ایرانی یکی از با کیفیت‌ترین برنج‌های شناخته شده در سراسر جهان می‌باشد و به علت ویژگی‌های قابل توجهی همچون عطر بسیار عالی، طعم خوب و کیفیت پخت فوق العاده‌ای که دارد، در سراسر ایران و جهان طرفداران و مصرف کنندگان بسیاری دارد. برنج شمالی بیشترین خواهان را برای خرید دارد. ما در این مقاله نکاتی درباره صادرات برنج را برای شما خواهیم گفت.

صادرات-برنج-11

درباره صادرات برنج چه می‌دانید؟

برنج برای اکثر مردم جهان به خصوص ایرانی‌ها، یک محصول بسیار مهم است. در کشورمان مردم به دنبال خرید برنج ایرانی، برنج شمال و برنج خارجی هستند. بسیاری از مردم وعده‌های غذایی مختلف خود در طول روز را به خوردن غذاهای متنوعی که با برنج تهیه می‌شوند اختصاص می‌دهند.

در بسیاری از مهمانی‌ها و دوره‌همی‌های بزرگ نیز برای پذیرایی از مهمانان برنج سرو می‌شود. از این رو می‌توان گفت که میزان مصرف برنج در سراسر جهان بسیار زیاد است و با توجه به این مصرف زیاد، تهیه برنجی با کیفیت و درجه یک برای مردم از اهمیت بالایی برخوردار است.

در نتیجه صادرات برنج در سراسر جهان، یک موضوع بسیار مهم است که باید طبق اصول و برنامه ریزی انجام شود و برای آن زیرساخت‌هایی تعیین شود. مطمئنا می‌دانید که برنج ایرانی یکی از با کیفیت‌ترین برنج‌های شناخته شده در سراسر جهان می‌باشد.

برخی برنج های ایرانی مانند برنج طارم به علت ویژگی‌های قابل توجهی همچون عطر بسیار عالی، طعم خوب و کیفیت پخت فوق العاده‌ای که دارد، در سراسر ایران و جهان طرفداران و مصرف کنندگان بسیاری دارد. برای بسیاری از این خریدران معرفی برنج طارم انجام شده است و برخی فقط به دنبال خرید برنج طارم هاشمی و خرید برنج طارم محلی هستند.

خرید برنج از ایران برای صادرات

بسیاری از کشورهای همسایه از شمال جنوب و غرب و شرق، از مصرف کنندگان اصلی برنج ایرانی به شمار می‌روند و به دنبال خرید برنج از ایران هستند و میزان تقاضای آن‌ها برای عرضه انواع برنج‌های ایرانی بسیار بالا است.

این یک فرصت ایده آل برای کشاورزان و تولید کنندگان برنج ایرانی در کشور می‌باشد تا با کشت و تولید اصولی انواع برنج‌های با کیفیت ایرانی، مشتریانی را در سراسر جهان جذب کرده و در نتیجه به بهبود وضعیت صادرات برنج ایرانی به کشورهای مختلف کمک کنند. برخی از تجار با خرید عمده برنج سعی بر صادرات این ارقام برنج به سایر کشورها هستند.

صادرات برنج از کشور ایران به کشورهایی همچون کویت، عراق، ارمنستان، تاجیکستان، قطر، روسیه و همچنین عمان انجام می‌شود. علاوه بر آن کشورهای اروپایی همچون آلمان نیز از مشتریان پر و پا قرص برنج ایرانی به شمار می‌آید و مصرف انواع برنج ایرانی در این کشور نیز بسیار بالا می‌باشد.

در صورتی که روند صادرات انواع برنج‌ها ایرانی به این کشورها ادامه پیدا کند و فرایند کلی به شکل کاملا اصولی انجام شود، علاوه بر بهبود روابط کشورها می‌توان به رشد چرخه اقتصادی و همچنین تولیدات داخل کشور نیز کمک کرد.

البته باید به چالش‌هایی که در مسیر صادرات برنج به نقاط مختلف جهان وجود دارد نیز توجه داشت؛ چرا که این چالش‌ها در شرایطی می‌توانند اوضاع را سخت و پیچیده کنند و برنامه‌ریزی‌های انجام شده را به هم بزنند. قوانین مربوط به صادرات برنج، مجوزها و اسناد مختلفی که در این مسیر باید دریافت شوند، روش حمل و انتقال برنج به کشورهای مقصد و… از جمله مسائل مهمی هستند که در این جهت باید مد نظر قرار گیرند.

مراحل-اصلی-صادرات

مراحل اصلی و نکات مهم صادرات برنج

• از مهم‌ترین مراحلی که در صادرات انواع برنج چه خارجی و چه ایرانی باید طی شود، شناخت مشتریان اصلی برنج و در واقع تعیین کردن مقصد صادرات محصول می‌باشد. لازم است که از طریق بازاریابی اصولی، مشتریان و خریداران حقیقی برنج در سایر نقاط جهان را شناسایی کرده و مقصد نهایی برای صادرات و انتقال محصول را مشخص کرد.

در واقع در بعضی کشورها به نسبت سایر نقاط و کشورهای جهان نیاز بیشتری به برنج وجود دارد. این کشورها باید شناسایی شوند و هماهنگی‌های لازم برای انتقال و صادرات انواع برنج‌های ایرانی به این نقاط صورت گیرد. به طور خلاصه لازم است که مصرف کنندگان و متقاضیان اصلی را شناسایی کرده و در نهایت پیرو اصول قوانین صادراتی برای ارسال برنج اقدام کرد.

• یکی از مهمترین اقداماتی که باید در هنگام صادرات برنج یا هر محصول دیگر صورت گیرد، بسته بندی درست و اصولی محصولات و محموله‌های مورد نظر می‌باشد. بسته بندی و بارگیری برنج باید کاملا اصولی و طبق قوانین و استانداردهای تعیین شده صورت گیرد. با رعایت همه این نکات قیمت برنج ایرانی تعیین می شود. معمولا قیمت برنج شمال بالاتر میباشد.

شیوه بسته بندی محموله معمولا توسط کشورهای مقصد و خریداران اصلی برنج تعیین می‌شود. بسته بندی محموله با توجه به اصول تعیین شده توسط مشتریان و همچنین با در نظر گرفتن حجم کلی برنجی که صادر می‌شود صورت می‌گیرد.

روش های حمل و نقل برنج صادراتی

• مورد مهم دیگری که وجود دارد روش صادرات برنج و انتقال آن به کشور مقصد می‌باشد. روش‌های مختلفی برای حمل و انتقال محموله‌های مختلف به یک نقطه مشخص از جهان وجود دارد که با توجه به عوامل مختلفی همچون هزینه‌ی صادرات، نوع کالا، زمان انتقال بار و… می‌توان از هر یک از این روش‌ها وارد عمل شده و محموله را صادر کرد.

روش دریایی، هوایی، زمینی و ریلی، از اصلی‌ترین روش‌های صادرات و انتقال بار در نقاط مختلف جهان به شمار می‌روند. دقت کنید که این ارقام برنج باید به درستی تحویل باشند و سلامت آنها تضمین شده باشد. برخی از صادر کنندگان نمیدانند برنج تراریخته چیست و فقط به دنبال صادرات هستند. قیمت برنج نیز باید کاملا حساب شده باشد تا سود مشخصی داشته باشد. اگر نظر صادر کننده برای خرید برنج شمال باشد، معمولا قیمت خرید برنج بالاتر است.

• مهم‌ترین موضوعی که وجود دارد، آگاهی از قوانین کلی صادرات و ارسال برنج به یک کشور و مجوزهایی است که برای این کار باید دریافت شوند می‌باشد. در هر کشور قوانین خاصی برای حمل و نقل بین المللی وجود دارد که برای صادرات انواع برنج به کشور مورد نظر باید با این قوانین و محدودیت‌ها آشنایی داشت.

لازم است که یکسری مجوزها را از سازمان‌های مختلف حمل و نقل در این کشورها دریافت کرده تا تمامی مراحل انتقال بار به شکل قانونی طی شوند. در نهایت با آماده کردن تمامی اسناد و مجوزهای لازم جهت صادرات و انتقال برنج، پروسه صادرات نهایی می‌شود. برای قوانین های مختلف آگاهی کسب کنید، قوانین خرید اینترنتی برنج یکی از این قنون ها میباشد که به شما برای خرید و فروش برنج به صورت اینترنتی کمک میکند.

برنج-صادراتی-ایران

 فروشگاه برنج گل بابا  تأمین کننده انواع برنج‌های شمال

                   شماره تماس مستقیم جهت دریافت مشاوره و خرید برنج:

                                ۰۹۱۱۹۰۹۰۳۸۵