روش-پخت-برنج

روش پخت برنج

برنج از آن دسته مواد غذایی مهمی می باشد که در تامین کردن غذای بسیاری از مردم جایگاه ویژه ای دارد. روش پخت برنج، روش های متنوعی می باشد و در هر یک از جوامع این محصول را به روش های متنوع می پزند. برنج ایرانی و غذای ایرانی در بین بسیاری از کشورهای خارجی محبوبیت زیادی دارد.

خرید برنج

خرید برنج ایرانی یا خرید برنج شمال اولویت های مردم کشورمان برای خرید برنج است. اما قیمت برنج شمال یا قیمت برنج ایرانی با افزایش قابل توجه ای رو به رو شده است و خرید این محصول را برای بسیاری از افراد دچار مشکل کرده است. در مقابل کیفیت برنج شمال یا برنج ایرانی در برابر با برنج های خارجی بسیار بالا می باشد. افراد با خرید برنج درجه یک می توانند پختی عالی و بی نظیر از آن دریافت نمایند.

شما می توانید خرید انواع برنج ایرانی را از فروشگاه اینترنتی برنج گل بابا انجام دهید و هر یک از آنها را با روش های متنوعی طبخ کنید. انواع بهترین برنج ایرانی دارای ویژگی ها و مشخصات متنوعی است که شما می توانید این روش ها را بر اساس استانداردهای تعیین شده به کار ببرید.

پخت برنج

به طور جدی می توانیم بیان کنیم که درخشان ترین و بهترین روش های پخت برنج مخصوص به کشور ما می باشد. همچنین باید بدانید مهارت در پختن برنج ایرانی هم نسبت به نام و نشان آن و کیفیتی که دارد اهمیت بسیار زیادی پیدا می کند و طعم نهایی آن را تعیین می نماید. شما با خرید برنج ممتاز ایرانی می توانید بهترین کیفیت را بعد از پخت آن به دست آورید. در واقع باید بدانید در انواع برنج ایرانی باید بهترین و با کیفیت ترین آنها را خریداری کنید تا بتوانید کیفیت پخت مناسبی از آنها دریافت نمایید.

پخت-برنج-11

روش های پخت برنج چگونه است ؟

روش هایی که برای پخت برنج وجود دارد به طور کلی به دو دسته تقسیم بندی می شود. هر یک از این روش ها ویژگی ها و معیارهای متنوعی دارند. برخی از مهمترین و اصلی ترین ویژگی ها و تفاوت هایی که این دو روش با یکدیگر دارند عبارت است از :

1. برنج کته ( دمی )
2. برنج آبکش که باید بدانید این نوع برنج را به دو دسته چلو و پلو تقسیم بندی می کنند. بین برنج پلو و چلو تفاوت هایی وجود دارد که اصلی ترین تفاوت آن نحوه آبکش کردن برنج می باشد. پلو تنها برنج سفید است که آن را بدون هیچ ماده دیگری طبخ می نمایند. چلو همان برنجی است که در کنار خورشت معنا پیدا می کند. در واقع شما باید بدانید که پلو یک وعده غذایی کامل است.

طرز تهیه پخت برنج دمی و یا همان کته :

شما برای پخت برنج کته باید روش و مواد لازم را به درستی تهیه کنید و به کار ببرید. مواد لازم که برای این روش پخت برای 3 نفر نیاز دارید عبارت است از :

– سه فنجان برنج
– سه و نیم فنجان آب
– یک چهارم فنجان روغن
-یک قاشق غذاخوری نمک

بعد از اینکه این مواد و تهیه کردید باید روش پخت اصولی را برای طبخ به کار ببرید. روش تهیه و طبخ برنج کته عبارت است از :

– شما باید بعد از اینکه پیمانه برنج را آماده کردید آن را چند مرتبه به خوبی شستشو دهید و آبگیری کنید.
– در قابلمه ای که اندازه آن متوسط است برنج را باید بریزید و روی آن هم نمک و روغن بریزید.
– قابلمه را روی حرارت قرار دهید و زیر آن را زیاد کنید تا آب به جوش بیاید.
– بعد از اینکه آب به جوش آمد شعله آن را باید به اندازه متوسط برسانید و کاهش دهید. حرارت دهی را باید تا جایی ادامه دهید که به خوبی آب برنج جذب شود و حفرانی هم در سطح برنج پدید آورید.

– برای اینکه از بهم چسبیدن برنج خودداری کنید بهتر است آن را با چنگال بعد از اینکه زیر شعله را خاموش کردید هم بزنید. البته که باید بدانید با پخت برنج ایرانی و بهترین برنج ایرانی مشکلاتی مانند بهم چسبیدن برنج را درون آن مشاهده نخواهید کرد.

پخت-برنج-12

طرز تهیه و پخت برنج آبکش :

شما برای تهیه کردن برنج آبکش باید مواد مورد نیاز را آماده کنید این که مواد عبارت است از :

1. ابتدا 3 پیاله برنج را آماده می نمایید.
2. نمک به مقدار مورد نیاز بر اساس پیمانه برنج
3. کره به اندازه 4 قاشق غذاخوری
4. روغن به اندازه یک قاشق غذاخوری
5. زعفران به مقدار نیاز

بعد از تهیه کردن مواد مورد نیاز باید مراحل پخت برنج آبکش را به ترتیب زیر انجام دهید.

– برنج را باید درون یک کاسه با اندازه متوسط بریزید و آب سرد درون آن پر کنید.
– به صورت دورانی برنج را با حرکت دست بشویید و عمل شست و شو را تا جایی ادامه دهید که آب بدون کثیفی شود.
– بعد از اینکه برنج آبکشی کردید ظرف را باید با آب سرد پر کنید و به اندازه دو قاشق غذاخوری نمک به آن اضافه نمایید.
– بر اساس کیفیتی که برنج دارد آن را باید 20 الی 30 دقیقه در آب بخیسانید.
– بعداز اینکه برنج را آبکشی کردید دیگر نباید آن را بشویید.
– قابلمه بزرگی را که حدود 12 پیاله درون آن آب ریخته اید باید آماده سازید و سپس برنج را برای آبکشی درون آن بریزید.

پخت-برنج-13

درست کردن کته ساده به مراتب از تهیه برنج آبکش راحت‌تر و سریع‌تر است، ما هم این حقیقت را کتمان نمی‌کنیم اما درست کردن یک کته خوب و با کیفیت و خوشمزه هم فوت و فن‌های خودش را دارد. برنج آبکش هم در بین خانواده به علت میزان ری بالا محبوبیت بالایی دارد. بنابراین برای پخت آن باید دقت بیشتری به کار برد.

 فروشگاه برنج گل بابا  تأمین کننده انواع برنج‌های شمال

                   شماره تماس مستقیم جهت دریافت مشاوره و خرید برنج:

                                ۰۹۱۱۹۰۹۰۳۸۵