بهترین-کشت-دوم-برنج

بهترین کشت دوم برنج

یکی از بهترین و با کیفیت ترین برنج های ایرانی که بیشتر افراد اقدام به خرید آن می نمایند خرید برنج کشت دوم است. قیمت برنج کشت دوم تا حدودی بیشتر از برنج های دیگر است و بر همین اساس بسیاری از افراد برای خرید این برنج بهتر است از عمده فروشان برنج را خرید کنند تا بهترین برنج کشت دوم را با قیمت مناسبی را خریداری نمایند.

ما در وبلاگ سایت مزیت خرید عمده برنج را برای شما بازگو کردیم. برنج کشت دوم از برنج های درجه یک محسوب می شود و از همین رو با برنج های کشت اول تفاوت قیمت دارد. شما برای خرید برنج کشت دوم بهتر است که به خوبی در مورد ویژگی های برنج اطلاعات بیشتری داشته باشید تا بتوانید بهترین برنج ایرانی را خریداری کنید. کیفیت برنج کشت دوم بسیار عالی می باشد و شما می توانید از آن بهترین پخت را دریافت کنید. خرید برنج ایرانی کشت دوم با اینکه قیمت بیشتری دارد، اما به مراتب کیفیت پخت بهتری دارد.

کشت دوم برنج

شما باید به خوبی بدانید کشت دوم به آن دسته از برنجی گفته می شود که بعد از برداشت اول که در مرداد ماه می باشد، سپس دوباره زمین را آب و گل می کنند و دوباره نشا انجام می دهند. همچنین زمین تا آبان ماه رشد و نموی قوی دارند. از نکات جالبی که در مورد این برنج وجود دارد بهتر بودن آن در سراسر دنیا می باشد. در واقع باید بدانید این برنج را به عنوان گران ترین برنج در سراسر دنیا هم می شناسند. این برنج اکثرا در استان مازندران کاشته می شود و برداشت آن هم در ماه آبان در استان مازندران با بهترین شیوه های برداشت می باشد. اکثرا برنج بینام را در کشت دوم می کارند و خرید برنج بینام در فصل پاییز امکان پذیر است. قیمت برنج بینام به علت کشت دوم بودن برنج اندکی از سایر ارقام پر محصول برنج بالاتر است.

برنج-کشت-دوم-10

برنج کشت دوم چه نوع برنجی می باشد؟

از آنجایی که در این کشت برنج سرما زودتر از موعد فرا می رسد شما باید بدانید که از برنج های زودرس برای کاشت استفاده می کنند. آن دسته از برنج هایی که در این کشت مورد استفاده قرار می گیرند برنج های بینام و یا امرالهی می باشند. برخی از برنج هایی که در دسته بندی های برنج طارم محلی و طارم هاشمی قرار می گیرند را برای کاشت این برنج  کمتر مورد استفاده قرار می دهند. دیررس بودن برنج های طارم و هاشمی یکی از مهمترین ویژگی هایی است که دارند و به همین دلیل برای کاشت برنج های کشت دوم از آن استفاده نمی کنند. قیمت برنج طارم هاشمی و قیمت برنج طارم محلی کشت دوم بالاتر از سایر ارقام برنج می باشد.

تاثیر آب و هوا

شرایط آب و هوایی نامعلوم که در استان مازندران وجود دارد موجب می شود انواع برنج طارم که برای کاشت برنج کشت دوم به کار گرفته شده اند احتمالا دچار آسیب شوند. بنابراین می توان از برنج های بینام و امرالهی برای کاشت برنج های کشت دوم استفاده کنند. بیشتر کشاورزانی که در کاشتن برنج های کشت دوم توانایی دارند تنها این برنج ها را مورد استفاده قرار می دهند. کاشت این برنج ها در مرداد ماه می باشد و برداشت آنها هم در آبان ماه است. دقت داشته باشید که زمان کاشت این برنج یکی از اصلی ترین ویژگی های آن می باشد. کیفیت برنج در این دوره زمانی بالاتر می رود و به همین دلیل قیمت برنج ایرانی کشت دوم بیشتر از دیگر نمونه ها می باشد.

برنج-کشت-دوم-11

برنج کشت دوم در چه مناطقی کاشته می شود ؟

شما باید به خوبی بدانید که برنج های کشت دوم تاریخچه زیاد طولانی ندارند و تا حدودی می توان بیان کرد که این برنج ها حدودا دو دهه کاشت و برداشت می شوند. روستاهای زیادی که در شهرستان های بابل و بابلسر بودند این برنج را کاشت نمودند. شرایط آب و هوایی گرم و مرطوب یکی از اصلی ترین و بهترین شرایطی می باشد که باید برای کاشت این برنج فراهم باشد.

آن دسته از مناطقی که تا حدودی سرما دارند برای کاشت این برنج مناطق مناسبی نمی باشند. امروزه این برنج را در استان مازندران می کارند و از آن کیفیت بسیار عالی دریافت می کنند. فریدون کنار، بابل و بابلسر بهترین و با کیفیت ترین برنج های کشت دوم را دارند. بنابراین شما می توانید در بین انواع برنج های کشت دوم آن دسته از برنج هایی را که برای شهر فریدونکنار، بابل و بابلسر می باشد را خریداری کنید.

برنج-کشت-دوم-12

معایب برنج کشت دوم :

برنج کشت دوم در بین انواع برنج ایرانی به عنوان بهترین برنج ایرانی شناخته می شود. بسیاری از افراد برای خرید برنج ایرانی این نوع از برنج ها را انتخاب و خریداری می کنند. ولی با این وجود شما باید به خوبی بدانید هر یک از این برنج ها را با استفاده از کود و بعضا مواد شیمیایی تولید می کنند و همین مورد به عنوان یکی از معایب برنج ایرانی کشت دوم می باشد.

از آنجایی که آفات و حشرات برنج های کشت دوم بیشتر از کشت اول می باشد شما باید به خوبی بدانید که کشاورزان برای تولید این برنج ها استاندارد های زیادی را رعایت می کنند. کشاورزانی که تولید انواع برنج های کشت دوم را انجام می دهند به خوبی در مورد سموم شیمیایی و کودهایی که این برنج به آنها نیاز دارد اطلاعات لازم را به دست آورده اند. همچنین خریداران گرامی اگر شخصا می خواهند برنج مورد نیاز کشت دوم خود را تهیه کنند باید به نکات خرید مستقیم برنج از شمال دقت کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان فروش ما در وبسایت خرید اینترنتی برنج گل بابا تماس بگیرید.

 فروشگاه برنج گل بابا  تأمین کننده انواع برنج‌های شمال

                   شماره تماس مستقیم جهت دریافت مشاوره و خرید برنج:

                                ۰۹۱۱۹۰۹۰۳۸۵