برنج-محبوب-ایرانی

برنج محبوب ایرانی

یکی از انواع برنج محبوب ایرانی که بیشتر افراد در سبد غذایی خود آن را قرار می دهند برنج طارم است. به دلیل عطر و بوی بی نظیری که این برنج دارد بسیاری از افراد برای خرید برنج طارم هاشمی و یا خرید برنج طارم محلی اقدام می نمایند. این برنج، یک برنج شمالی درجه یک محسوب می شود. برنج طارم انواع مختلفی دارد که هر یک از آنها دارای کیفیت و ویژگی های مشخص شده ای هستند.

از برنج محبوب طارم، راتون طارم هاشمی و راتون طارم محلی نیز برداشت می کنند. حتی لاشه طارم هاشمی و لاشه طارم محلی نیز با قیمت خوبی به فروش می رسد. همه این فروش ها به علت کیفیت این برنج ایرانی در عطر و بو و پخت آن می باشد. از این رو اکثر مردم برای خرید برنج ایرانی یا خصوصا خرید برنج شمال به برنج طارم روی می آورند. شما برای خریداری برنج باید به خوبی ویژگی های آن را بشناسید و سپس آن را از فروشندگانی که در زمینه فروش برنج ایرانی فعالیت می کنند خریداری کنید.

برنج محبوب طارم ایرانی

به طور کلی شما باید به خوبی بدانید برنج طارم به عنوان یکی از بهترین برنج های ایرانی شناخته می شود که کیفیت پخت بسیار عالی و بی نظیری دارد. با اینکه شرایط کاشت آن تا حدودی نسبت به برنج های دیگر دشواری بیشتری دارد باید به خوبی بدانید این برنج یکی از پرتقاضا ترین برنج های ایرانی به شمار می رود. در شهر طارم روستایی به نام درام وجود دارد که این روستا بهترین و با کیفیت ترین نوع این برنج را تولید کرده و به بازار ارائه می دهد. به طور کلی باید بدانید این برنج دسته بندی های متنوعی دارد ولی تمامی آنها دارای کیفیت عالی هستند.

برنج-طارم-ایرانی

انواع برنج طارم :

برای خرید برنج طارم باید به خوبی با انواع آن آشنایی داشته باشید تا بتوانید یکی از بهترین نمونه های آن را خریداری کنید. بلند بودن طول دانه برنج، رنگ دانه های سفید متمایل به کرم، میزان ری زیاد و اینکه از کودهای شیمیایی کمتری برای تولید برنج استفاده می شود از جمله ویژگی های کلی انواع این برنج می باشد. برخی از انواع برنج محبوب ایرانی طارم که شما باید برای خریداری آن به خوبی آنها را بشناسید عبارت است از :

1. برنج طارم هاشمی :

محبوبیت برنج طارم هاشمی در بین انواع برنج ایرانی بسیار زیاد است. میزان ری بسیار زیادی را از این برنج دریافت می کنید و به همین دلیل کیفیت پخت برنج نسبت به دیگر برنج ها بیشتر است. البته نحوه پخت برنج نیز مهم است و این را بدانید برنج کته بهتر از آبکش است. هزینه هایی که برای برداشت این محصول وجود دارد تا حدودی زیاد می باشد و به همین دلیل شاید قیمت خرید برنج آن بیشتر از دیگر برنج ها باشد.

برنج-طارم-ایرانی-2

2. برنج عطری :

خوش عطر بودن این نوع از برنج طارم یکی از اصلی ترین ویژگی های آن می باشد که با نام برنج عطری معروف شد. از آنجایی که در هر هکتار میزان محصول دهی این برنج زیاد نمی باشد، بیشتر کشاورزان از کاشت آن منصرف می شوند. بنابراین باید بدانید کاشت آن به صورت محدود است و در صورت کاشت هم هزینه بیشتری برای خریداری دارد. این برنج را به صورت برنج کشت دوم هم تولید می کنند و کشت دوم آن عطر و طعم بسیار عالی تر و بی نظیر تری دارد.

3. برنج صدری :

برای تولید این برنج از کودهای شیمیایی بسیار کمی استفاده می شود و به همین دلیل باید بدانید میزان بو و عطر آن بیشتر از دیگر محصولات است. دوره رشد این برنج از سایر برنج های طارم بیشتر است و مدت زمان زیادی زیر کشت می باشد و باید بدانید به دلیل ویژگی های بیشتر آن نسبت به برنج های دیگر قیمت بیشتری هم دارد. کیفیت و ماندگاری این برنج بسیار عالی و بی نظیر می باشد.

4. دم سیاه :

یکی از مشهورترین و بهترین برنج های ایرانی برنج دم سیاه می باشد. شما می توانید در بین انواع برنج طارم اقدام به خریداری این برنج نمایید. عطر و طعم بی نظیری که از این برنج دریافت می شود بسیار زیاد است و به همین دلیل بسیاری از افراد اقدام به خریداری آن می کنند. رنگ و شکل این برنج بسیار خاص و منحصر به فرد است و به همین دلیل به آن برنج دمسیاه نیز می گویند. زمانی که برنج را بین دو دست خود بمالید می توانید تشخیص دهید اصل می باشد و یا نمی باشد. چربی برنج باید در بین دو دست شما به خوبی مشخص شود.

برنج-طارم-ایرانی-3

5. برنج محلی :

یکی از دیگر برنج های طارم که کشت آن بسیار زیاد است برنج طارم محلی می باشد. افزایش حجم آن زیاد است و بیشتر از دیگر برنج ها قد می کشد. رنگ دانه هایی که این برنج دارد به رنگ کرمی می باشد. درشت و تپل بودن دانه ها و اینکه عطر عالی دارند یکی از اصلی ترین ویژگی های آن به شمار می رود. اگر شما می خواهید یکی از برنج های درجه یک را خریداری کنید بدون شک این برنج را به شما پیشنهاد می دهیم.

6. برنج سنگی :

برنج طارم سنگی از نوع دیگر طارم محلی می باشد. خوشمزه بودن این نوع از برنج طارم یکی از ویژگی های اصلی آن به شمار می رود. این برنج را در استان مازندران کشت می نمایند که رطوبت زیادی زمان کاشت به آن می رسد. رنگ دانه های این برنج نباتی است و به نام های دیگری مانند طارم استخوانی و سنگ طارم هم آن را می شناسند. طول دانه های این برنج زمانی که پخته می شود بسیار افزایش پیدا می کند.

نکته آخر

برنج طارم جزو برنج محبوب ایرانی به حساب می آید. کیفیت بالای این محصول و تقاضا برای خرید آن قیمت این برنج ایرانی را افزایش داده است. قیمت راتون طارم هاشمی و قیمت راتون طارم محلی نیز بالاتر از کشت اول این محصول است. از لاشه طارم هاشمی و لاشه طارم محلی نیز در انواع غذا ها می توان استفاده کرد. با این نکاتی که گفته شد سوالی پیش می آید که قیمت برنج شمال چقدر است؟ جواب این سوال می تواند بستگی به کیفیت برنج درجه یک باشد که شما برای خرید انتخاب می کنید.

 فروشگاه برنج گل بابا  تأمین کننده انواع برنج‌های شمال

                   شماره تماس مستقیم جهت دریافت مشاوره و خرید برنج:

                                ۰۹۱۱۹۰۹۰۳۸۵