اصلاح-ژنتیکی-برنج

اصلاح ژنتیکی برنج

برنج های تراریخته که آنها را به عنوان اصلاح ژنتیکی برنج در بازار می شناسند از جمله برنج های ایرانی می باشد که در یک اصلاح ژنتیکی آن را تولید کرده اند. این نمونه از برنج ها را محققین و دانشمندان متخصص در این حوزه به عمل می آورند. هدف اصلی از تولید این برنج ها افزایش دادن محصولات کشاورزان است.

برنج تراریخته

در واقع باید بدانید برنج های خارجی بیشتر تراریخته هستند. در بعضی کشورها بذر بسیاری از محصولات از جمله برنج را می گیرند و بر روی آن آزمایشات فراوانی انجام می دهند تا بتوانند یک بذر یا دانه برنج مناسب برای تولید ایجاد کنند. برنج های تراریخته برنج هایی هستند که بر روی آن ها کار تحقیقاتی و عملیاتی انجام شده است تا بذر بهینه به دست آید. برخی از برنج های ایرانی نیز با این هدف تولید شده اند.

هدف اصلی از تولید این برنج ها افزایش دادن محصولات کشاورزان می باشد. در واقع باید بدانید قیمت برنج ایرانی درجه یک تا حدودی بالاتر از برنج های اصلاح شده می باشد. به همین دلیل از آنجایی که بیشتر افراد قادر به خرید برنج ایرانی ممتاز و اعلا نبودند، دانشمندان دست به تغییراتی در نحوه تولید برنج ایرانی زدند و با شیوه ای جدید انواع برنج ایرانی اصلاح شده را تولید کردند. برنج شمال از با کیفیت ترین برنج های ایرانی است که بسیاری از محصولات آن از جمله برنج طارم فروش خوبی به دلیل کیفیت دارد.

دسته بندی تراریخته

برنج هایی که در دسته بندی تراریخته قرار می گیرند از محصولات تراریخته تولید شده اند، این محصولات شامل سیب زمینی، سویا و پنبه می باشد. دانشمندان با اصلاح ژنتیکی برنج توانستند برنج های تراریخته را در حجم زیادی تولید کرده و به کشاورزان ارائه دهند. یکی از اصلی ترین ویژگی هایی که این نوع از برنج ها دارند مقاومت بالایشان در برابر آفات می باشد.

این روش تولید برنج استاندارد های خاصی دارد که در واقع محققان در این روش دی ان ای برنج را به محصولی شیشه ای تبدیل می کنند. این برنج را با استفاده از روش خاص مهندسی تولید می کنند که در ساقه های آن نوع پروتئین خاص رشد می کند.

اصلاح-ژنتیکی-برنج-1

اصلاح ژنتیکی برنج در ایران :

متاسفانه و یا خوشبختانه باید بگوییم که ایران تنها کشور تولید کننده اصلاح ژنتیکی برنج می باشد. کشت صنعتی این برنج روز به روز افزایش پیدا می کند و آن را به عنوان یکی از برنج های پرمحصول نیز می شناسند. در واقع شما باید بدانید محصول دهی این برنج ها نسبت به برنج های ایرانی مانند برنج طارم، برنج هاشمی و … بیشتر است. بر همین اساس قیمت خرید آن پایین تر از برنج درجه یک ایرانی می باشد. بنابراین بسیاری از افراد هم این برنج را خریداری می کنند.

در سال های گذشته این برنج را در دسته بندی کشت صنعتی قرار دادند و مقدار زیادی از آن را کشت نمودند. در واقع بهتر است بدانید که بسیاری از رسانه ها بیان داشته اند این برنج کیفیت خوبی ندارد و موجب بیماری های متنوعی می باشد. بنابراین بهتر است که آن را مورد استفاده قرار دهید. با این وجود برخی از آنها به دلیل کیفیت مناسبی که دارند خریده می شوند. البته که باید بدانی به دلیل خرید بالا مقدار زیادی از آن هر ساله کشت می شود.

روش تشخیص دادن اصلاح ژنتیکی برنج و برنج های تراریخته :

شما باید به خوبی بدانید که برنج های تراریخته از جمله محصولات بی نظیری هستند که در سال های گذشته از آنها استفاده بسیار زیادی می شده است. استفاده زیاد مردم از این برنج اعتراضاتی هم به دنبال داشت، ولی به دلیل مناسب بودن قیمت بیشتر افراد آن را خریداری می کردند. شما برای تشخیص دادن این برنج ها از برنج های درجه یک ایرانی باید به ظاهرشان دقت داشته باشید. این نوع از برنج ها دانه های باریک و بلند دارند که رنگ آنها هم سفید شیشه ای و یا کدر می باشد.

با این وجود برای شناسایی اصلاح ژنتیکی برنج و نمونه های تراریخته هیچ روش مشخص شده ای وجود ندارد. در واقع شما نمی توانید با یک نگاه برنج های تراریخته را از برنج درجه یک ایرانی تشخیص دهید. تشخیص دادن نوع تراریخته برنج ها که با برنج ممتاز شمال متفاوت است را تنها آزمایشگاه ها قادر می باشند انجام دهند. در واقع دستگاه ها و روش های آزمایشگاهی است که این دو برنج را از یکدیگر متمایز می سازد.

اصلاح-ژنتیکی-برنج-2

آیا استفاده از اصلاح ژنتیکی برنج و برنج های تراریخته مضر می باشد ؟

بسیاری از دانشمندان و منتقدانی که برنج های تراریخته را قبول ندارند بیان داشته اند در این نوع از برنج ها نوی سم به نام گلایفوسیت نام دارد. وارد شدن این سم به بدن انسان ها می تواند برنامه غذایی آنها را دچار مشکل سازد. بیماری های زیادی با خوردن این برنج ها وارد بدن افراد می شود. بیماری های گوارشی و بیماری هایی مانند سرطان از جمله اصلی ترین و مهمترین بیماری هایی است که شما با خوردن این برنج شاید به آنها دچار شوید.

همچنین باید بدانید سم درون این برنج ممکن است بعد از مدتی حاصلخیز بودن خاک را به طور کلی از بین ببرد. پیشنهاد ما به شما این است که در بین انواع برنج های ایرانی سعی کنید تنها آن دسته از برنج های مرغوب را خریداری کنید و مورد استفاده قرار دهید. برای برنج های پر محصول می توانید از ارقام برنج شیرودی، برنج فجر، برنج ندا و برنج بینام استفاده کنید.

برخی از برنج های ایرانی مانند برنج طارم هاشمی، برنج طارم محلی، برنج قهوه ای، برنج دم سیاه، برنج عطری، برنج کشت دوم  و … که شناخته شده می باشند را شما می توانید با قیمتی مناسب از عمده فروشان خریداری کنید و مورد استفاده قرار دهید. در این صورت خیالتان راحت است که برنج با کیفیتی را در برنامه رژیم غذایی خود دارید و از آن استفاده می نمایید.

کلام آخر:

برای خرید برنج مرغوب ایرانی یا خرید برنج شمال می توانید از فروشگاه اینترنتی خرید برنج معتبر راهنمایی بگیرید تا در زمینه های مختلف فروش برنج شمال و فروش برنج ایرانی شما را به بهترین نحو راهنمایی کنند و قیمت برنج ایرانی یا قیمت برنج شمال را به بهترین قیمت به شما عرضه کنند. مسئله دیگر خرید برنج نیز بحث کیفیت و سلامتی برنج هست که فروشگاه اینترنتی خرید برنج گل بابا با سابقه خود در تولید محصول سالم می تواند به شما بهترین ارقام برنج را ارائه کند.

 فروشگاه برنج گل بابا  تأمین کننده انواع برنج‌های شمال

                   شماره تماس مستقیم جهت دریافت مشاوره و خرید برنج:

                                ۰۹۱۱۹۰۹۰۳۸۵